• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Glädje58
    Glädje58 skrev 2012-03-17 14:15:37 följande:
    Precis vad jag tänkte på tidigare. Gå till en tandhygienist och gör en ordentlig rengöring. Och faktisk så upplever jag varje gång att tänderna ser lite vitare ut.
    Jag går minst två gånger om året
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 12:43:15 följande:
    Din kille berättar väl?
    Han har inte sagt nåt på länge... försöker att hålla mig från att prata nära honom. Jag tycker det är jättejobbigt och har inte frågat något om det heller.
    Glädje58 skrev 2012-03-17 13:38:20 följande:
    Hur har du kommit fram till det? Lite nyfiken bara...
    För att dom luktar jävligt illa när man plockar ur dom och jag förstår att det är den lukten som menats...

Ang plack. Är det inte samma sak som tandsten? Borde inte tandläkaren ha sett plack? Jag var där nyss och fick ingen anmärkning på nåt.
  • Anonym (pluppen)

Jag har märkt att mina halspluppar blir mer och större om jag äter mjölkprodukter. Vet inte med säkerhet att det är så och kanske inte stämmer in på alla. 
    Halsmadlarna hänger ihop med immunförsvaret och om man inte tål så mycket mjölkprodukter så jobbar immunförsvaret hårdare och det blir mer pluppar i halsen. Det är vad jag tror. 

• Anonym

Min andrdräkt blev som helt ny o fräsch av att bli av med lite tandsten och sen använda mellanrumsborste och tandtråd varje kväll. Jättebra!

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 23:01:34 följande:
    Han har inte sagt nåt på länge... försöker att hålla mig från att prata nära honom. Jag tycker det är jättejobbigt och har inte frågat något om det heller.

För att dom luktar jävligt illa när man plockar ur dom och jag förstår att det är den lukten som menats...

Ang plack. Är det inte samma sak som tandsten? Borde inte tandläkaren ha sett plack? Jag var där nyss och fick ingen anmärkning på nåt.

Jo det borde han/hon gjort. Gå till din läkare då om "plupparna". Har själv likadant men har inte opererat bort mandlarna, jag har märkt att jag får mer sådana ploppar om jag äter vissa saker och om jag är förkyld.
  • Anonym (stinker)

Nu har jag last lite i traden men jag behover hjalp!!!

Jag har fatt hora av min partner att jag har dalig andedrakt men jag skoter min munhygien valdigt noga.
    Sa jag tankte att det maste komma fran halsen. Jag insag efter att ha kollat pa mina halsmandlar att jag har fickor i dom. Jag stack in in topps i ett av  halen och da blev toppsen helt nerblodad!!:(
    Jag ska ga till en lakare har jag bestamt mig for, jag lider oerhort att ga runt och lukta bajs i munnen!!!
    Hur ser man dessa stenar som ni pratar om? Hur ser dom ut och var sitter dom och slutligen hur kan man peta bort dom?? Detta kan sakert en lakare svara pa men jag vill anda hora vad ni har att saga om det..

Vore jatte tacksam for svar och jag hoppas att alla ni darute som lider av detta far hjalp for detta ar fruktansvart jobbigt...:( Tack!

• Anonym
    Anonym (stinker) skrev 2012-03-18 08:56:56 följande:
    Nu har jag last lite i traden men jag behover hjalp!!!

Jag har fatt hora av min partner att jag har dalig andedrakt men jag skoter min munhygien valdigt noga.
    Sa jag tankte att det maste komma fran halsen. Jag insag efter att ha kollat pa mina halsmandlar att jag har fickor i dom. Jag stack in in topps i ett av  halen och da blev toppsen helt nerblodad!!:(
    Jag ska ga till en lakare har jag bestamt mig for, jag lider oerhort att ga runt och lukta bajs i munnen!!!
    Hur ser man dessa stenar som ni pratar om? Hur ser dom ut och var sitter dom och slutligen hur kan man peta bort dom?? Detta kan sakert en lakare svara pa men jag vill anda hora vad ni har att saga om det..

Vore jatte tacksam for svar och jag hoppas att alla ni darute som lider av detta far hjalp for detta ar fruktansvart jobbigt...:( Tack!
    Sök på tonsill stones på youtube så ser du hur man pillar bort dem.
  • Sannive

TS, Prata med en läkare om att ta bort dina tonsiller och fram tills dess, gurgla med BRA munvatten både morgon och kväll.

• Anonym (stinker)
    Anonym skrev 2012-03-18 09:10:40 följande:
    Sök på tonsill stones på youtube så ser du hur man pillar bort dem.
    Jag har kollat lite nu men jag ser inga sanna pa mina egna halsmandlar.. tycker mig kunna se ngt smatt vitt langt ner men mina krakreflexer satter igang om jag borjar pilla dar..:/ 
  • Anonym (pluppen)

Ang kräkreflexen. ha en rakspegel eller annan spegel som är fast monterad på väggen och vinkla den så starkt ljus lyser in i munnen mer nerifrån. Ta änden på en tandborste eller annat lite större än en topz. börja att föra den redan från kinden, inte rent bak i halsen. Då blir inte det så stora kräkreflexer. Funkar för mig i alla fall.

Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!