• Anonym

Andedräkten luktar.... bajs?!

Min sambo brukar säga att jag luktar bajs... främst ur munnen. Det är vidrigt!! Jag känner det inte själv och det smakar absolut inte bajs! Men jag oroar mig ständigt för detta. Jag tuggar tuggummi ofta för att försöka dölja det. Jag vet inte vad det är som orsakar det!
    Jag vet att jag brukar ha lite tonsillstenar (googla om ni inte vet) men de tar jag bort. Ändå luktar det.

Vad orsakar denna lukt? Och hur ska jag få slut på det? 

• Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 10:20:49 följande:
    Öh, va?
    Ja-haaa! Zinkoral! Haha, såg det inte... eller fattade inte alls först men så scrollade jag lite. Tack
  • Anonym

Glöm inte att meddela här när du har skådat SB12-ljuset. Min dotter är så himla nöjd! Hon är det enda av mina barn som har det där problemet, och hon tyckte att det var hemskt att behöva ha det så. Hon stod då inför tonåren och det var självklart känsligt att lukta illa ur munnen (även om det aldrig är trevligt i vilken ålder man än är). 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 10:42:46 följande:
    Glöm inte att meddela här när du har skådat SB12-ljuset. Min dotter är så himla nöjd! Hon är det enda av mina barn som har det där problemet, och hon tyckte att det var hemskt att behöva ha det så. Hon stod då inför tonåren och det var självklart känsligt att lukta illa ur munnen (även om det aldrig är trevligt i vilken ålder man än är). 
    I will fast jag vet inte riktigt hur jag ska veta om det funkar... jag känner ju inte andedräkten själv. Och orsaken till lukten kommer ju inte att försvinna av SB12, bara symptomen. Kanske, i bästa fall. 

Fick din dotter höra att hon hade dålig andedräkt eller kände hon det själv? Har hon fortfarande stenar?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-17 11:00:20 följande:
    I will fast jag vet inte riktigt hur jag ska veta om det funkar... jag känner ju inte andedräkten själv. Och orsaken till lukten kommer ju inte att försvinna av SB12, bara symptomen. Kanske, i bästa fall. 

Fick din dotter höra att hon hade dålig andedräkt eller kände hon det själv? Har hon fortfarande stenar?
    Din kille berättar väl?

Det pratade jag med henne om, när jag först upptäckte det. Det hade förstås inte varit schysst att inte hjälpa henne med det.

Ja, hon har fortfarande sådana ibland, men inte alls som det var förut.  
  • Glädje58
    Anonym skrev 2012-03-17 09:05:09 följande:
    Men jag är rätt så övertygad om att min andedräkt kommer från halsen Glad eller iaf bakre munhålan, på sin höjd. Halsmandlarna liksom...
    Hur har du kommit fram till det? Lite nyfiken bara...
  • buffybus

SB12 är skit bra!

Tandtråd oxå viktigt!

• Anonym

nu har jag inte läst igenom hela tråden, men har du varit hos tandläkaren? Min kille stank verkligen ur munnen även han precis hade borstat tänderna och använt sb12. Men han var hos tandläkaren och han hade plack ganska mycket sådant och började då använda plaque off tabletter för människor, har gått på reklam till djur (använder det till våra katter också fast i pulverform.) Kan säga att på bara ett par veckor har andedräkten förändrats enormt.

• Glädje58
    Anonym skrev 2012-03-17 14:12:21 följande:
    ...n och han hade plack ganska mycket sådant ...
    Precis vad jag tänkte på tidigare. Gå till en tandhygienist och gör en ordentlig rengöring. Och faktisk så upplever jag varje gång att tänderna ser lite vitare ut.
Svar på tråden Andedräkten luktar.... bajs?!