• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Yessyca: jag åt borago i augusti och nu i dec båda de månaderna blev jag gravid! :) nu denna gång åt jag från mensens första dag fram till äl! Finns i de flesta hälsokoster tror jag men här verkar de billigast: http://www.svenskhalsokost.se/ !produkter/borago_jamsrot?gclid

• Liten Léonie
    Skrutt 83 skrev 2011-12-28 13:15:22 följande:
    Yessyca: jag åt borago i augusti och nu i dec båda de månaderna blev jag gravid! :) nu denna gång åt jag från mensens första dag fram till äl! Finns i de flesta hälsokoster tror jag men här verkar de billigast: www.svenskhalsokost.se/ !produkter/borago_jamsrot?gclid
    Har läst det här om borago så jag tror man ska va försiktig även med naturläkemedel om man inte vet vad som orsakar att man inte blivit gravid på några månader/år etc... 

"Fettsyran GLA som omvandlas till prostaglandiner i kroppen. Prostaglandiner verkar antiinflammatoriskt och kan framkalla missfall (det används till och med som abortmedel), vilket också är anledningen till varför man inte bör äta Ipren och liknande smärtstillande tabletter om man vill bli gravid. Kvinnor med endometrios (som är en av de vanligaste anledningarna till ofrivillig barnlöshet) har redan en hög halt av prostaglandiner i kroppen och att då tillföra mer kan vara väldigt hälsovådligt och försvåra sjukdomen!"

Kan säkert funka jättebra men jag tror man ska va försiktig... 
  • LitenEmma91

Ät bidrottninggelé istället, det är superbra!

• Liten Léonie
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 13:29:33 följande:
    Ät bidrottninggelé istället, det är superbra!
    Har du gjort det nu när det tog sig?

• LitenEmma91
    Liten Léonie skrev 2011-12-28 13:34:55 följande:
    Har du gjort det nu när det tog sig?

Yes, åt det från mensen månaden innan tills några dagar innan äl:)
  • Skrutt 83

Liten léoni: Det är ju frågan vilken mängd prostaglandiner det blir, även mannens spermier innehåller prostaglandin, därför man talar om färdknäppen. Å ingen rekommenderar ju att inte ha sex när man är gravid. Dock ska man nog inte äta efter äl, gjorde jag första gången då åt jag till + men tror inte det orsakade mf då det aldrig såg lovande ut med sen plus som aldrig blev starkare. Man ska absolut inte äta naturläkemedel när man är gravid men fram till äl är det absolut ingen fara.. Jag är iallafall glad att jag prövade eftersom det verkligen hjälpte oss!

• Liten Léonie
    LitenEmma91 skrev 2011-12-28 13:35:46 följande:
    Yes, åt det från mensen månaden innan tills några dagar innan äl:)
    Hittar ingen info om vad det ska göra? Glad

Vart köper man och vad heter det?

Hur länge va det ni hade försökt? (glömt) 
  • Liten Léonie
    mamma Linder skrev 2011-12-28 13:49:01 följande:
    Äter också bidrottninggele Apriforce, får se om det det funkar, har bim på nyår
    Vet du vad det är som gör att det skulle påverka? Nyfiken Glad Vill testa men vill först veta...
  • LitenEmma91
    Liten Léonie skrev 2011-12-28 13:37:46 följande:
    Hittar ingen info om vad det ska göra? Glad

Vart köper man och vad heter det?

Hur länge va det ni hade försökt? (glömt) 
    Det stimulerar äl, tror jag?
    Är inte säker, såg att många åt det och det verkade vara värsta mirakelpillret, i vilket det också var!
    På hälsokost affärer, Apiforce heter det.
    Sammanlagt 2 gånger, första blev det mf på (oktober), började äta bdg i samband med november-mensen och det lyckades igen.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester