• godonlyknows

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LuPeRo skrev 2011-12-30 14:39:46 följande:
    Jag tror (om jag räknar lite på det) att jag är på BIM-4 och hade jag varit gravid hade det visat sig nu.
    Ja ja, bara att bryta ihop och komma igen

linnnea: Något svagt ser jag...
    Det beror ju på hur många dagar efter ÄL du är. Kolla här:
    http://www.babymed.com/pregnancy-testing/negative-home-pregnancy-test-hpt-could-i-still-be-pregnant

Man har ju såklart statistiken emot sig eftersom att det är SVÅRT att få barn oftast, men även 18 dagar efter ÄL (vanligast BIM +4) så är det ändå 2-3 kvinnor av 100 som får negativt trots att det är positivt. BIM -1 är det fortfarande runt 10 av 100 kvinnor som får negativt trots graviditet.

Så visst har man statistiken emot sig, men man ska inte gå efter alla på FL som plussar på näst intill OMÖJLIGA åtta dagar efter ÄL. Det är vääääldigt ovanligt även om det inte verkar så här inne och många kan nog ha haft ÄL tidigare än de tror.
    Ge inte upp hoppet förrän mensen kommer! 
  • Together90
    sweasmamma skrev 2011-12-30 15:29:48 följande:
    det hoppas man ju inte ... dom vill nog beh[lla sitt rykte !!

testat idag together

Nej men man hoppas ju det, men är nästa test sne då kommer jag klaga... för så har aldrig testen sett ut förr.
    Japp testade imorse (finns bild här inne) och nu tog jag ett test men dem missbildade testen och det var nog för tajt..hade precis kissat när testen kom och druckit massa vatten men ska hålla mig nu och 4 h framåt tänkte jag och testa då..men jag tror faktiskt inte på pluss denna månad :(

SÅ jäkla segt...   
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • sweasmamma

jag tror inte plus ang mig heller. riktigt ont i tuttarna...men.. kan vara annat. tror nog kag ska handla 2 cb plus idag sen sluttestat...

• Together90
    sweasmamma skrev 2011-12-30 15:34:56 följande:
    jag tror inte plus ang mig heller. riktigt ont i tuttarna...men.. kan vara annat. tror nog kag ska handla 2 cb plus idag sen sluttestat...

Mmm neej asså jag ska nog spara testen, tar ett idag till sen tar jag inga mer för jag vill ändå kunna ha kul imorgon på nyår och inte oroa mig för alkoholintaget... så jag tror inte jag är gravid, det kändes så ett tag men att testen inte visar något betyder ju allt.. jag har alltid plussat tidigit oavsett tidigare, har varit gravid 5 ggr, 1 abort, 1 barn och 3 missfall så.. jag vet att jag inte är gravid men hoppet är det sista som lämnar oss...blir nog ingen September bebis för mig :(

Kram
    http://ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Gummsan

Mensdag 5... F*n så segt!! Hoppas på att gubben ska släppa till om jag inte tjatar om äl m.m. sen... Kanske hjälper iaf :-S 

Pumann: Varför skriver du så mysko? :-P När ska du testa? 

• sweasmamma
    Together90 skrev 2011-12-30 15:31:56 följande:
    Nej men man hoppas ju det, men är nästa test sne då kommer jag klaga... för så har aldrig testen sett ut förr.Japp testade imorse (finns bild här inne) och nu tog jag ett test men dem missbildade testen och det var nog för tajt..hade precis kissat när testen kom och druckit massa vatten men ska hålla mig nu och 4 h framåt tänkte jag och testa då..men jag tror faktiskt inte på pluss denna månad :( SÅ jäkla segt...   
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11

ja h[ller tummarna!!! jag testar idag och imorgon bitti.... tror stentok neg ang mig!!! KRAM
  • Together90
    sweasmamma skrev 2011-12-30 15:45:43 följande:

ja h[ller tummarna!!! jag testar idag och imorgon bitti.... tror stentok neg ang mig!!! KRAM

Mmm håller tummarna för oss och om vi inte plussar nu så håller tummarna för att vi plussar 2012 och får en fin bebis :)
  • sweasmamma
    Together90 skrev 2011-12-30 15:46:53 följande:

Mmm håller tummarna för oss och om vi inte plussar nu så håller tummarna för att vi plussar 2012 och får en fin bebis :)

precis... snart kommer det till oss som inte plussat !!! Hjärta
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester