• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

sus78 skrev 2011-12-30 17:33:38 följande:
    Visste väl att det var för bra för att vara sant... Översta testet e från i söndags morse, blev ju klart till mej då man kan se ett svagt streck och testade digitala i måndags morse.. Lyckan total men säg den lycka som varar?? Testgalning som jag e ville jag se en stegring på testen men blev tvärtom, helt blankt på stickan imorse och nyss så testade jag "Inte gravid" med digitala.. Hur kan det bli såhär?? Inte har jag börjat blöda heller.. Jäkla skit!! :(

Ledsen man blir, måste tänka som nån annan skrev tidigare i tråden att det är naturen som sköter det den ska men det är banne mig inte lätt...
    men man ser ju på den nedersta !! har du testat alla med morgonurin??
  • sweasmamma

testade precis cb ... heeeelt totalt blankt !!!! som väntat men ... ja nu har jag ju ett extra test ,testar kanske det imorgon bitti eller söndag-bim

• sweasmamma
    Helenmedh skrev 2011-12-30 17:25:54 följande:
    Carmat:  Såg något ytterst svagt när jag vinklade skärmen så försökte göra om den lite.. Såhär der det ut

ser på det trixade
  • sus78

Pumann: Jo jag vet att man fortfarande kan ana något på även den, men de ska ju inte bli svagare.. O att gå från ett positivt digitalt till ett negativt? Nee, de är kört, väntar bara på att blödningen ska komma igång nu så man kan på att igen..

• sweasmamma
    sus78 skrev 2011-12-30 18:42:58 följande:
    Pumann: Jo jag vet att man fortfarande kan ana något på även den, men de ska ju inte bli svagare.. O att gå från ett positivt digitalt till ett negativt? Nee, de är kört, väntar bara på att blödningen ska komma igång nu så man kan på att igen..
    håller tummarna att du har fel !!

kram 
  • sus78

O är även en vecka över bim nu så det kan omöjligt vara något postivt :(

• sus78

Pumann: Jag hoppas desamma!! De visar sig, känns som att så länge jag inte blöder finns de iaf hopp!!
    Kram till dej me!  

• LuPeRo
    Helenmedh skrev 2011-12-30 14:44:08 följande:
    Äsch.. Bim-4 måste man ju inte se något på? Jag är på bim-3.. Men sonen plussade jag bim+5 så hoppet är ju inte ute

Änglabarn: Tyvärr så ser jag ingenting... 
    Nej absolut inte  Men jag plussade ganska starkt på BIM-4 med sonen så därför antar jag att om det inte visar något idag lär det inte göra det imorgon heller tyvärr. Men men, jag har som sagt några stickor kvar så dom tänker jag testa upp och sedan invänta mensen (om den kommer)
  • LuPeRo
    godonlyknows skrev 2011-12-30 15:31:44 följande:
    Det beror ju på hur många dagar efter ÄL du är. Kolla här:
    www.babymed.com/pregnancy-testing/negative-ho...

Man har ju såklart statistiken emot sig eftersom att det är SVÅRT att få barn oftast, men även 18 dagar efter ÄL (vanligast BIM +4) så är det ändå 2-3 kvinnor av 100 som får negativt trots att det är positivt. BIM -1 är det fortfarande runt 10 av 100 kvinnor som får negativt trots graviditet.

Så visst har man statistiken emot sig, men man ska inte gå efter alla på FL som plussar på näst intill OMÖJLIGA åtta dagar efter ÄL. Det är vääääldigt ovanligt även om det inte verkar så här inne och många kan nog ha haft ÄL tidigare än de tror.
    Ge inte upp hoppet förrän mensen kommer! 
    Informationsrik sida det där. Tack för den! Hittade jättemycket intressant

Det tidigaste jag plussat på just 9 DPO, alltså 9 dagar efter ägglossningen. Men det var svagt! Men däremot på 12 DPO så var det så starkt att man inte kunde missta sig att det var positivt

Jag har väll inte gett upp helt men min magkänsla säger mig att det inte gick denna månaden. Men det gör inget då jag har en privat gyn jag kan vända mig till och få hjälp. Men självklart deppar man ihop lite (men man visar inte det)

Tack för pepp! 
  • Skrutt 83

Carmat: när helenemedh trixar syns ju nå rosa! Håller tummarna!!

Pumann: tråkigt med blankt men fortsätter hålla tummarna!

Sus78: Åhh fy förstår att du känner dig uppgiven :( beklagar. var med om detsamma i augusti, i mitt fall började jag blöda efter att det blev neg, men eftersom du fortfarande har pos på Stickan så har du ju fortfarande hcg i kroppen.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester