• Maymom

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Emds skrev 2022-09-01 06:25:38 följande:

Halloj.. 

jag tog två test idag på äl+8. jag tycker mig se att de är positiva. Hade ett digitalt test hemma som jag i all iver också testade med det sa ?inte gravid? ..

Vad tror ni, är det för tidigt med digitalt? 🙈
    ÄL+8 är ju väldigt tidigt att testa. Du kan nog läsa dig till hur känsliga de är.
    Syns ju inget här på dina test så måste vara väldigt svaga streck isåfall, och ÄL+8 är det ju väldigt få som redan ser plus på (och 25% säkerhet på att det verkligen är ett plus) så det är nog för tidigt för det digitala.
    äl+10 eller 11 är det lite vanligare att kunna se, testa då igen.
  • TrueResolution
    MiMi123 skrev 2022-08-31 10:04:36 följande:
    Jag vet! Man vill hålla sig men det gåååår inte 😂 man förstår ju själv att det högst sannolikt blir negativt hur eller hur såhär tidigt. Andra gånger har jag varit bombsäker på att jag var preggo då jag känt så mycket men tydligen har jag utvecklat pms under åren som jag inte märkt eftersom jag gått på p-piller så länge. det är ju det som är annorlunda nu att jag inte känner att pms som jag brukar men man får helt enkelt se. Här är en till bild. Dom vanliga bilderna syns en svaaag skugga tror jag men dom blir så dålig kvalité när jag lägger upp här. Här är en till som jag mörkade lite. 

Men så spänanndeeeee med testfabriken nu! Jag är värdelös på att se "svaga streck" eller skuggor. Så dålig att jag har gråtit här hemma över att eventuellt missa min egen graviditet någongång... Drömmer 

Har du testat något idag? 

• MiMi123
    TrueResolution skrev 2022-09-01 12:49:50 följande:

Men så spänanndeeeee med testfabriken nu! Jag är värdelös på att se "svaga streck" eller skuggor. Så dålig att jag har gråtit här hemma över att eventuellt missa min egen graviditet någongång... Drömmer 

Har du testat något idag? 

Det kommer du inte missa 😍 ja jag gjorde ett imorse men samma. Nu ska jag färsöka hålla mig till BIM tis-ons 😂 man blir bara deppig. Känner mig så ogravid vilket får mig att misstänka mer, har ju haft pms dom senaste månaderna och mensvärk varje dag, vart är det Denna gång?! Idag har jag haft en svag yrsel när jag går och står upp. Konstigt.. vi får helt enkelt se vad det grundar sig i 🙈
  • TrueResolution
    MiMi123 skrev 2022-09-01 13:27:16 följande:
    Det kommer du inte missa 😍 ja jag gjorde ett imorse men samma. Nu ska jag färsöka hålla mig till BIM tis-ons 😂 man blir bara deppig. Känner mig så ogravid vilket får mig att misstänka mer, har ju haft pms dom senaste månaderna och mensvärk varje dag, vart är det Denna gång?! Idag har jag haft en svag yrsel när jag går och står upp. Konstigt.. vi får helt enkelt se vad det grundar sig i 🙈

Har samma BIM som du! försökt intala mig att vänta men vet stt jag kommer fortsätta testa minst en gång om dagen. Självinsikt är väl nästan som självdisciplin eller..? Cool

Hade du koll på ÄL och hur gick det däromkring? Hur ser oddsen ut så att säga? 

• Lojsan DN
    Tilla88 skrev 2022-09-01 06:03:56 följande:
    Tog ett testa tidigt, mensen skall komma. Fick detta som resultat. Är det fel för att det inte står veckor eller stämmer det?
    Grattis! 
    Det är ett test som det bara står gravid eller inte gravid på så det stämmer :)  Du får köpa ett digitalt gravtest med veckoindikator om du vill ha hur många veckor du varit befruktad. 
  • Cashili33
    Emds skrev 2022-09-01 06:25:38 följande:
    Halloj.. 

jag tog två test idag på äl+8. jag tycker mig se att de är positiva. Hade ett digitalt test hemma som jag i all iver också testade med det sa ?inte gravid? ..

Vad tror ni, är det för tidigt med digitalt? 🙈
    Hm jag ser inget på dina test så att digitalt , som nog kräver mer hcg , blir negativt är inte konstigt 

vänta två dagar och se om streck dyker upp då 
  • MiMi123
    TrueResolution skrev 2022-09-01 14:23:37 följande:

Har samma BIM som du! försökt intala mig att vänta men vet stt jag kommer fortsätta testa minst en gång om dagen. Självinsikt är väl nästan som självdisciplin eller..? Cool

Hade du koll på ÄL och hur gick det däromkring? Hur ser oddsen ut så att säga? 

Haha åh jag känner med dig! Men jag SKA hålla mig nu. Känns typ som jag inte är gravid, känner mig inte gravid. Har ju sätt att det kan vara gott tecken för vissa som annars känt sig gravida när dom inte varit😂 min kropp visar tydligt att den har ÄL med flytningar och värk som skiftar sida varje månad. Denna gång tror jag vi fick till det på ÄL dagen för dagen efter var trådflytningarna borta och det var vitt. Så hoppas! Har varit gravid tre ggr innan som blivit på första försöker så mina odds är nog ganska goda, nu är det några år sedan dock så mkt kan ju hänt med kroppen. Tar inte det som en självklarhet att kunna bli gravid igen ☺️
  • Cashili33
    Sanlin90 skrev 2022-09-02 05:16:16 följande:
    Är det bara önsketänkande?
    På den sista bilden ser man ev något litet ? men hade du inte eventuell ÄL i söndags ? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester