• EmmaPaw

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej på er! Hoppar in här då jag behöver lite hjälp.
    har plussat på stickan, men jag vet inte hur starkt detta egentligen anses vara i jämförelse med bim. Jag har inte haft mens på 2.5 månad och jag har ingen aning om jag jag kan vara på för dag.. detta är testlagrets test. Ni i denna tråden har ju nästan stenkoll på sånthär! 
    men jag hoppas med allt att detta är en bra start!
    vad säger ni?Hjärta

• Cashili33
    EmmaPaw skrev 2022-09-09 00:29:23 följande:

Hej på er! Hoppar in här då jag behöver lite hjälp.
    har plussat på stickan, men jag vet inte hur starkt detta egentligen anses vara i jämförelse med bim. Jag har inte haft mens på 2.5 månad och jag har ingen aning om jag jag kan vara på för dag.. detta är testlagrets test. Ni i denna tråden har ju nästan stenkoll på sånthär! 
    men jag hoppas med allt att detta är en bra start!
    vad säger ni?Hjärta

Styrkan vid bim säger inte så mkt eftersom ägget kan ha fäst tidigt eller sent. huvudsaken är att strecken ökar i styrka varannan dag. 

• Maymom
    Cashili33 skrev 2022-09-09 05:22:54 följande:

Styrkan vid bim säger inte så mkt eftersom ägget kan ha fäst tidigt eller sent. huvudsaken är att strecken ökar i styrka varannan dag. 

Och strecken kan även bli svagare efter v9 eller nåt sånt.
    men testa att ta nytt om 2-3 dar och se om det blir starkare. 

vissa har väldigt starkt redan strax efter bim, min senaste blev superstark i v7.
    så utifrån mina personliga erfarenheter skulle jag tolkat det som nånstans mellan bim och V6. Kanske med lutning åt V4-5.
    men som sagt är det väldigt personligt och även olika vid varje graviditet.

• Mikaelamini

Fick mitt första supersvaga Positiva i förrgår, 9 dagar efter äl. Idag fick jag positivt på ultra tidigt digitalt. Men fick samtidigt en rosa/brun flytning. Är det kört tror ni? Inte blött med någon av mina andra graviditeter. bim är den 12e. :( 

• RosaMiraBella

Ägglossning? 15 idag, testade positivt med ägglossningstest den 24e/8.

Brukar ha lutealfas på 12 dagar.. Så bim plus 3.

Testade negativt med vanliga rfsu igår.. Detta e testa tidigt. Borde de va starkare? 
  • marriew

Är inte det här strecket konstigt placerad? Efter någon minut så försvann det. 
    Vet inte alls vad jag ska tro. Ska köpa ett CB istället och testa imorgon med morgonurin.
    Har någon annan fått såhär på rfsu?

• Längtarefternästa
    marriew skrev 2022-09-09 11:48:08 följande:

Är inte det här strecket konstigt placerad? Efter någon minut så försvann det. 
    Vet inte alls vad jag ska tro. Ska köpa ett CB istället och testa imorgon med morgonurin.
    Har någon annan fått såhär på rfsu?

Ja, det ser väldigt konstigt ut. Strecket är även väldigt tunt. Jag har bara använt RFSU "vanliga" (de som detekterar 25 mlU/ml hCG) och har aldrig sett något liknande. Ibland har jag sett att färgen "samlas" lite så där i en mer asymmetrisk form, men då har jag alltid råkat lägga testet i en liten lutning. Jag har även fått lite konstiga tester när jag lagt testet på något material som är absorberande (typ en bit papper), men jag har aldrig sett ett test som sett ut som ditt. 
  • marriew
    Längtarefternästa skrev 2022-09-09 12:17:56 följande:
    Ja, det ser väldigt konstigt ut. Strecket är även väldigt tunt. Jag har bara använt RFSU "vanliga" (de som detekterar 25 mlU/ml hCG) och har aldrig sett något liknande. Ibland har jag sett att färgen "samlas" lite så där i en mer asymmetrisk form, men då har jag alltid råkat lägga testet i en liten lutning. Jag har även fått lite konstiga tester när jag lagt testet på något material som är absorberande (typ en bit papper), men jag har aldrig sett ett test som sett ut som ditt. 
    Jag vet inte om det var lite lutning, la den så som den ligger på bilden.
    Försökt googla på konstiga testresultat men inte hittat någon som fått ett streck på fel ställe🤔 Får springa på apoteket och köpa ett digitalt test istället och testa med morgonurin. Men hur ska jag kunna hålla mig till imorgon?!😅
    Har fler såna här rfsu i skåpet, har väldigt oregelbunden mens så jag är sen, men men det kan jag vara ibland.
  • Emma sara

Hej vad tror ni om det här testet samma men i olika ljus det svaga streket kom efter ca 3 minuter men innan såg man det ännu svagare .jag vet inte när jag har Bim jag köpte två test så jag tänkte spara det andra och försöka vänta kanske en eller två veckor till 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester