• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mikaelamini skrev 2022-09-09 10:10:01 följande:

Fick mitt första supersvaga Positiva i förrgår, 9 dagar efter äl. Idag fick jag positivt på ultra tidigt digitalt. Men fick samtidigt en rosa/brun flytning. Är det kört tror ni? Inte blött med någon av mina andra graviditeter. bim är den 12e. :( 

Svårt att  säga vad din blödning beror på
    kan va helt normalt , kan va kemisk graviditet/ mf 

de de ultra tidiga snappar ju upp så lågt som 10 hcg så har man otur kan de snappa upp hormoner som fanns där en kort stund 

men håller tummarna det är en ofarlig blödning 
  • Cashili33
    RosaMiraBella skrev 2022-09-09 10:14:01 följande:
    Ägglossning? 15 idag, testade positivt med ägglossningstest den 24e/8.

Brukar ha lutealfas på 12 dagar.. Så bim plus 3.

Testade negativt med vanliga rfsu igår.. Detta e testa tidigt. Borde de va starkare? 
    Testa tidigt test snappar upp låga halter av hcg så de kan snarare bli starkare än ?vanliga? test som har en gräns på 25 
  • Cashili33
    marriew skrev 2022-09-09 11:48:08 följande:

Är inte det här strecket konstigt placerad? Efter någon minut så försvann det. 
    Vet inte alls vad jag ska tro. Ska köpa ett CB istället och testa imorgon med morgonurin.
    Har någon annan fått såhär på rfsu?

skulle tolka det som defekt 
  • AllGoodNamesRGone

Hur skulle ni tolka detta? äl+8 och detta är rfsu på morgonurin. Köpte ett testa tidigt och tog det nu på kvällen och det var negativt. vet ju att man ska testa på morgonurin men hade hållt mig säkert 6-7h och knappt druckit något. Får prova imorgon igen. Har försökt i 7 månader nu så man vill inte annat än att det är positivt just nu. 
  • Ann Lis

Spökstreck va? 

tycker mig se nått väldigt svagt känns som spök eller vad tror ni ? Med och utan Blix 

• Lojsan DN
    AllGoodNamesRGone skrev 2022-09-11 06:29:49 följande:
    Mitt var iallafall ett spöksträck tyvärr :( känns som dessa spöksträck är så himla vanliga?

Ja de har en förmåga att få spökstreck. Jag läste lite längre upp här om att du bara är på ÄL+9 i dag?
    Det är fortfarande tidigt, så släpp inte tummarna än. :D 

Rfsu ger oftast positiva svar på bim eller efter, för att du måste verkligen ha högre än 25 mlU/ml hcg i urinet. 
    Ett tips, testa babyplan early stickor de är super tycker jag. 

• AllGoodNamesRGone
    Lojsan DN skrev 2022-09-11 06:51:27 följande:

Ja de har en förmåga att få spökstreck. Jag läste lite längre upp här om att du bara är på ÄL+9 i dag?
    Det är fortfarande tidigt, så släpp inte tummarna än. :D 

Rfsu ger oftast positiva svar på bim eller efter, för att du måste verkligen ha högre än 25 mlU/ml hcg i urinet. 
    Ett tips, testa babyplan early stickor de är super tycker jag. 

Ja men precis det är ett tag kvar tills mens. Hoppas verkligen det är våran tur nu. Tack för tipset och lite pepp! Ska absolut köpa sånna tester! Skrattande
  • Lojsan DN
    AllGoodNamesRGone skrev 2022-09-11 09:33:00 följande:
    Ja men precis det är ett tag kvar tills mens. Hoppas verkligen det är våran tur nu. Tack för tipset och lite pepp! Ska absolut köpa sånna tester! Skrattande

Hoppas också på att det är eran månad. Första barnet? 

Själv är vi på nionde försöket och femte barnet, med några missfall i bagaget. Men man blir så glad om andra lyckas efter lång tid. 

• AllGoodNamesRGone
    Lojsan DN skrev 2022-09-11 10:02:28 följande:

Hoppas också på att det är eran månad. Första barnet? 

Själv är vi på nionde försöket och femte barnet, med några missfall i bagaget. Men man blir så glad om andra lyckas efter lång tid. 

Jaa det är första barnet och har aldrig varit gravid förut.  
    Måste vara väldigt tufft med missfall. Hoppas det tar sig för dig snart och att det vill stanna kvar. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester