• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Embarazada skrev 2023-04-12 07:41:29 följande:

Godmorgon.

Det här strecket dök upp imorse på direkten. Betydligt starkare än de "vanliga" spökstrecken men får med Babyplan.

Är det någon mer än jag som tycker det ser OK ut? Eller är det ett spökstreck?
    Man kan se det rätt tydligt på en armlängds avstånd. 

Jag ser tyvärr inget här
  • varjedagenkamp

Apotekets eget billiga test, BIM idag eller senast  imorgon. Taget mitt på dagen efter att ha kissat en timme innan. Är det positivt så känns det nog lite för svagt för att vara helt ok så pass nära inpå BIM. ?
  • Millannn

Hej!
    Jag tog ett RFSU testa tidigt imorse (som mäter från 10 ml) men dum som jag var så tittade jag bara på det i max en minut om ens det, det hade knappt hunnit gå till andra sidan innan jag la undan det och gick och la mig haha. Men när jag gick upp nu ett par timmar senare så är det tydligt plus med färg och allt, bifogar bild. Vad tror ni? Det kan ju mycket väl vara så att strecket kom inom tiden och det är rätt starkt. :) 
  • Maymom
    varjedagenkamp skrev 2023-04-13 11:49:39 följande:
    Apotekets eget billiga test, BIM idag eller senast  imorgon. Taget mitt på dagen efter att ha kissat en timme innan. Är det positivt så känns det nog lite för svagt för att vara helt ok så pass nära inpå BIM. ?
    Om du är ÄL+13 känns det lite svagt. Men ta nytt om tre dar för att se ev stegring.
    har du kortare lutealfas så du bara är på ÄL+10 så känns det inte konstigt att det är lite svagare.
  • Embarazada
    Då alla har olika lång lutealfas så get det inte så mycket att säga BIM-1, BIM-2 osv, utan det är bättre att skriva hur många dagar efter ÄL man är :)
  • varjedagenkamp
    Embarazada skrev 2023-04-13 14:49:07 följande:
    Då alla har olika lång lutealfas så get det inte så mycket att säga BIM-1, BIM-2 osv, utan det är bättre att skriva hur många dagar efter ÄL man är :)
    Ja men 13 eller 14 dagar efter ÄL då vet inte exakt när den var dessvärre. Har en cykel på 26-28 dagar nuförtiden. Så det borde nog definitivt vara starkare om det verkligen är något.
  • oshark
    Nja, inte om du kissat en timme innan och tagit det mitt på dagen? Ta ett nytt imorn med dagens första kiss.
  • oshark
    varjedagenkamp skrev 2023-04-13 15:42:55 följande:
    Ja men 13 eller 14 dagar efter ÄL då vet inte exakt när den var dessvärre. Har en cykel på 26-28 dagar nuförtiden. Så det borde nog definitivt vara starkare om det verkligen är något.
    Så här såg min papperssticka ut på ÄL+14 med morgonkiss. Hade jag tagit det mitt på dagen och kissat en timme tidigare hade det säkert inte varit i närheten av lika starkt. 

• varjedagenkamp
    oshark skrev 2023-04-13 16:19:40 följande:
    Nja, inte om du kissat en timme innan och tagit det mitt på dagen? Ta ett nytt imorn med dagens första kiss.
    Hm ja, får göra det?om mensen nu inte hinner före..😏
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester