• Nommsan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

cutepenguin skrev 2023-07-25 08:14:06 följande:

För mig slog det inte om till 3+ förens jag var i vecka 6+4. Jag tror, för min del, att det beror på att jag har närmare mellan ÄL och mens än vad som är mer normalt. Räknade jag från sista mensens första dag fick jag som sagt 3+ i vecka 6+4. Men räknade jag utifrån min ÄL (som 2+0) var jag i vecka 5+5 När jag fick 3+.

Kan det bero på något sånt? 🥰 Sen har jag läst många som fått 3+ sent, och vissa har inte fått det alls trots hälsosam graviditet. 

Tack för svaret, problemet är att vi gjort IVF eftersom jag har pcos. Fick ut jättemånga bra ägg och de bet ju på första försöket men ändå rädd att de avstannat i ett MA. Men borde de då bli ökning på dom vanliga vilket jag tycker mig se? 
  • Nommsan
    Nommsan skrev 2023-07-25 08:22:01 följande:
    Tack för svaret, problemet är att vi gjort IVF eftersom jag har pcos. Fick ut jättemånga bra ägg och de bet ju på första försöket men ändå rädd att de avstannat i ett MA. Men borde de då bli ökning på dom vanliga vilket jag tycker mig se? 
    Eftersom vi gjort IVF vet vi att jag är i v 6+3 menade jag med de 🙈
  • cutepenguin
    Nommsan skrev 2023-07-25 08:23:00 följande:

Aha okej! 🥰 Tycker ändå inte du ska oroa dig. Har som sagt googlat ihjäl mig på det där när jag fick 3+ sent och upptäckte att MÅNGA aldrig ens fick 3+ men ändå hade en hälsosam graviditet. ❤️ 

• Maymom
    Nommsan skrev 2023-07-25 08:23:00 följande:
    Ja då ser ju de vanliga lite svaga ut för att vara 6+3. Mitt ena ma gav svaga test fram till v7.

MEN Förhoppningsvis är det bara lite långsammare utveckling av hcg. Som nån annan skrev så kan man få 3+ senare och att vissa inte alls fått det. Efter några veckor kan det istället bli att man får för svaga resultat pga att hormonet är för starkt, Sk hook effekt. Så det är nog en förklaring till att folk som testar i V8 eller mer fortfarande får lika starkt eller svagare.

eftersom du gjort ivf ska ni väl på vul snart? så då får du ju se om det finns ett hjärta, det ska ju synas i v6+4.
    Hoppas allt går bra!
  • Nommsan
    Maymom skrev 2023-07-25 08:40:53 följande:
    Ja då ser ju de vanliga lite svaga ut för att vara 6+3. Mitt ena ma gav svaga test fram till v7.

MEN Förhoppningsvis är det bara lite långsammare utveckling av hcg. Som nån annan skrev så kan man få 3+ senare och att vissa inte alls fått det. Efter några veckor kan det istället bli att man får för svaga resultat pga att hormonet är för starkt, Sk hook effekt. Så det är nog en förklaring till att folk som testar i V8 eller mer fortfarande får lika starkt eller svagare.

eftersom du gjort ivf ska ni väl på vul snart? så då får du ju se om det finns ett hjärta, det ska ju synas i v6+4.
    Hoppas allt går bra!
    Jo dom kanske är svaga men dom har ju ändå en stegring? Borde de väl inte vara isf?
  • Lojsan DN
    Nommsan skrev 2023-07-25 08:06:52 följande:

Behöver lite åsikter.

Är i v 6+3 idag. Tog ett nytt digitalt och ett vanligt test. Testet visar fortfarande 2-3 och dom vanliga tycker jag har en stadig ökning (längst ner också från idag), men är inte 2-3 lite lite i denna veckan?

Någon som vet eller har erfarenhet? 

Det där är en fin stegring på stickorna, det ser ut att det nu tagit fart. För att veckoindikatorn ska slå om till 3+ så ska man tydligen ha mer än 2000 mlU hcg i urinet. 

Jag kan inte så mycket om IVF, men kan du inte få lämna blodprov för att kolla värdet? 

• Nommsan
    Lojsan DN skrev 2023-07-25 09:24:55 följande:

Det där är en fin stegring på stickorna, det ser ut att det nu tagit fart. För att veckoindikatorn ska slå om till 3+ så ska man tydligen ha mer än 2000 mlU hcg i urinet. 

Jag kan inte så mycket om IVF, men kan du inte få lämna blodprov för att kolla värdet? 

Tycker du de? Jag hoppas iaf.
    Jo blodprov hade ju varit en bra lösning men kliniken har sommarstängt till om 2 veckor när jag ska ha mitt UL. Lång väntan...
  • Nommsan
    Maymom skrev 2023-07-25 08:40:53 följande:

Hoppas allt går bra!
    Skulle ju med en fråga också 🙈

Jo dom kanske är svaga men dom har ju ändå en stegring? Borde de väl inte vara isf?

Hur svaga va dina stickor? Och va de isf sån stegring som jag har?
  • Maymom

Nommsan skrev 2023-07-25 10:32:27 följande:
    Skulle ju med en fråga också 🙈

Hur svaga va dina stickor? Och va de isf sån stegring som jag har?
    Mina ökade långsamt. men i 7+0 stannade det av, upptäcktes i v11 och jag hade i stort sett inga symptom så jag misstänkte ju ma.
  • Sockerkakan93

Stirrat mig blind på detta test! Ser ni något? Första är originalet och andra är med lite mörk toning för att förhoppningsvis se bättre då bildkvaliten blir så dålig.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester