• Hejvärldenhej

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ja jag får åka och köpa det helt enkelt! men man blir ju så otålig när man fått två sånna i rad:)))

• Janbo
    svansmamman skrev 2023-07-28 14:06:38 följande:
    Det är supervanligt med såkallade spökstreck på dessa tester, men just ditt tycker jag ser solklart positivt ut - och då är jag ändå av naturen skeptisk till främst cbs tidiga manuella tester då så många tycker sig se streck som egentligen inte betyder positivt. 🥰

Då blev jag genast lite mer orolig 😵?💫 Vad är det som gör att du tycker det ser solklart ut? 

Såg nu att jag ?råkat? köpa ultratidigt digitalt (visste inte att det fanns som dig.) så det blir till att testa med det imornbitti 😬????

• Sparks729

Tog ett Clearblue denna morgonen som var väldigt tydligt ❤️🙏🏼
    Så skönt! Använde såklart även ett RFSU test för att se så sträcket blir mörkare på dem 🤪 
  • svansmamman
    Janbo skrev 2023-07-28 17:23:25 följande:

Då blev jag genast lite mer orolig 😵?💫 Vad är det som gör att du tycker det ser solklart ut? 

Såg nu att jag ?råkat? köpa ultratidigt digitalt (visste inte att det fanns som dig.) så det blir till att testa med det imornbitti 😬????

Jag tycker inte du ska oroa dig! De såkallade spökstreck folk ser skiljer sig från riktiga. Ofta tror folk det är positivt fastän strecket inte är lika brett som kontrollstrecket eller jämnt i färgen. Men ditt test har ett jämnt och brett streck, och kan därför inte förväxlas med det andra kallar för spökstreck. Så, är strecket lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen är det positivt, annars inte. Jag väntar med spänning på resultatet från det digitala ultratidiga! ❤️
  • Janbo
    svansmamman skrev 2023-07-29 11:47:02 följande:
    Jag tycker inte du ska oroa dig! De såkallade spökstreck folk ser skiljer sig från riktiga. Ofta tror folk det är positivt fastän strecket inte är lika brett som kontrollstrecket eller jämnt i färgen. Men ditt test har ett jämnt och brett streck, och kan därför inte förväxlas med det andra kallar för spökstreck. Så, är strecket lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen är det positivt, annars inte. Jag väntar med spänning på resultatet från det digitala ultratidiga! ❤️
    Tack för att du delar med dig av din kunskap. Såhär gick det imorse.. 😃

Har dock lite bruna flytningar och lite molvärk. Oroväckande?
  • svansmamman
    Janbo skrev 2023-07-29 19:30:07 följande:
    Tack för att du delar med dig av din kunskap. Såhär gick det imorse.. 😃

Har dock lite bruna flytningar och lite molvärk. Oroväckande?

Ah men du ser, grattis!!! Om än det är härligt när man har rätt är det än härligare när någon får uppleva ett efterlängtat plus! 😍❤️

Jag tycker inte du ska oroa dig för det. Brunt i dessa avseenden brukar tyda på gammalt blod = ingen fara (om flytningen nu var blodblandad dvs). Molvärk är också vanligt och beror på att livmodern töjer sig. Så jag tycker inte du ska oroa dig i dagsläget. Kanske om du skulle börja blöda mycket och klumpar, eller få så ont att du inte vet var du ska vägen. Men där är du inte nu, och kommer förhoppningsvis inte hamna heller! Jag förstår dock känslan att oroa sig om det ska sluta i missfall (jag har själv varit där), men sanningen är den att alla ?tecken? som kan tyda på missfall kan också bero på en helt normal graviditet. Jag lovar att hålla ALLA timmar, tår och tassar för att det går hela vägen nu. Försök njuta. Och du, grattis igen till graviditeten! 🥳❤️

• Janbo
    svansmamman skrev 2023-07-29 21:54:20 följande:

Ah men du ser, grattis!!! Om än det är härligt när man har rätt är det än härligare när någon får uppleva ett efterlängtat plus! 😍❤️

Jag tycker inte du ska oroa dig för det. Brunt i dessa avseenden brukar tyda på gammalt blod = ingen fara (om flytningen nu var blodblandad dvs). Molvärk är också vanligt och beror på att livmodern töjer sig. Så jag tycker inte du ska oroa dig i dagsläget. Kanske om du skulle börja blöda mycket och klumpar, eller få så ont att du inte vet var du ska vägen. Men där är du inte nu, och kommer förhoppningsvis inte hamna heller! Jag förstår dock känslan att oroa sig om det ska sluta i missfall (jag har själv varit där), men sanningen är den att alla ?tecken? som kan tyda på missfall kan också bero på en helt normal graviditet. Jag lovar att hålla ALLA timmar, tår och tassar för att det går hela vägen nu. Försök njuta. Och du, grattis igen till graviditeten! 🥳❤️

Tusen tack! 🥰🥰
  • Hoppaspåfler

Förstår inte varför jag gjorde dethår.mot mig själv ännu en gång. Testar några dagar för tidigt och nu sitter jag här med ett test jag inte riktigt förstår om det är positivt eller negativt. Kan nån hjälpa mig? Vill så gärna vars gravid så jag tror jag ser i syne..

• SeptemberB
    svansmamman skrev 2023-07-28 14:04:39 följande:
    Jag ser tyvärr inget som liknar ett positivt streck. Jag har själv kört mycket med dessa tester så jag har läst av några stycken, men jag hoppas jag har fel! ❤️
    Det visade sig vara positivt! Men nu blir jag istället orolig för att strecket är svagt för att vara på äl+11 Skrikandes

Taget inom tid för äl+11

Torkat
  • Syskonförsök

Jag ser något men oklart om de är ett helt positivt test. Tycker inte det ser ut som ett helt streck? Skulle helt enkelt provat igen imorgon. Håller tummarna!

Hoppaspåfler skrev 2023-07-30 11:09:57 följande:

Förstår inte varför jag gjorde dethår.mot mig själv ännu en gång. Testar några dagar för tidigt och nu sitter jag här med ett test jag inte riktigt förstår om det är positivt eller negativt. Kan nån hjälpa mig? Vill så gärna vars gravid så jag tror jag ser i syne..

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester