• mysnos

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mysnos skrev 2023-07-20 18:47:54 följande:

Hej på er, ny här! Vad tror ni om detta? Det är alltså ett clearblue extra tidigt graviditetstest. Ej tagit med morgonurin pga alldeles för ivrig!! Kommer självklart ta ett nytt test senare på beräknad mens men men... Tycker mig se två streck?! Inbillar jag mig?? Erfarenheter av clearblue ultratidigt?? 

Tacksam för all hjälp. tack!!

• Syskonförsök

Kan vara något men gillar inte de där testen, många som fått spök på dem!

mysnos skrev 2023-07-20 18:47:54 följande:

Hej på er, ny här! Vad tror ni om detta? Det är alltså ett clearblue extra tidigt graviditetstest. Ej tagit med morgonurin pga alldeles för ivrig!! Kommer självklart ta ett nytt test senare på beräknad mens men men... Tycker mig se två streck?! Inbillar jag mig?? Erfarenheter av clearblue ultratidigt?? 

Tacksam för all hjälp. tack!!

• Lojjjssan

Hjälp! 

Är på äl+7. Fick en intuition att ta ett grav test. Jag visste att det skulle bli negativt men fick detta istället. Hjälp?? Hur ofta sker falsk positiva?? Bild tagen direkt efter jag doppat det i kisset. Jag vågar absolut inte tro på detta?? 

• HejsanJenny
    Lojjjssan skrev 2023-07-21 21:09:26 följande:

Hjälp! 

Är på äl+7. Fick en intuition att ta ett grav test. Jag visste att det skulle bli negativt men fick detta istället. Hjälp?? Hur ofta sker falsk positiva?? Bild tagen direkt efter jag doppat det i kisset. Jag vågar absolut inte tro på detta?? 

Tidigt, men ser positivt ut! 
  • Anna4732
    Anna4732 skrev 2023-07-18 12:46:17 följande:
    kan ni se något? dpo 12 idag, BIM -2. Haft molvärk sedan 3-4dagar, svagt illamående och sjukt trött. Har ej ont i brösten som var mitt första symptom med dottern. 

Fått mens, så detta var negativt! Strecket syntes i all ljus och i alla vinklar inom 5min. Dock ej rosa. 

• Anna4732
    Lojjjssan skrev 2023-07-21 21:09:26 följande:

Hjälp! 

Hade absolut tolkat det som positivt! 
  • Lojjjssan
    HejsanJenny skrev 2023-07-21 21:48:18 följande:
    Tidigt, men ser positivt ut! 

Men ofta sker detta ens? Med båda sönerna plussade jag äl+10 och 12. Inte en dag tidigare?! Dessutom tog jag detta på kvällen. 

läst på lite om testet och det är 99,8% säkert så det kan ju ge falskt positivt med andra ord. Båda mina pojkar tog lång tid att göra och detta var typ 5 dagar innan äl och finska rycket! Är lite skeptisk faktisk haha

Anna4732 skrev 2023-07-21 22:17:32 följande:
  • Cashili33
    Lojjjssan skrev 2023-07-21 23:04:31 följande:

Men ofta sker detta ens? Med båda sönerna plussade jag äl+10 och 12. Inte en dag tidigare?! Dessutom tog jag detta på kvällen. 

läst på lite om testet och det är 99,8% säkert så det kan ju ge falskt positivt med andra ord. Båda mina pojkar tog lång tid att göra och detta var typ 5 dagar innan äl och finska rycket! Är lite skeptisk faktisk haha

Anna4732 skrev 2023-07-21 22:17:32 följande:
    Du kan ha haft tidig ägglossning 
  • Lojjjssan
    Cashili33 skrev 2023-07-22 05:29:58 följande:
    Du kan ha haft tidig ägglossning 
    Tog äl test som typ var lika stark som kontrollstrecket så tolkade det som pos. Tog ett tidigt digitalt från clearblue och visade negativt! Så def falskt positivt. Men ger ju inte upp hoppet ännu :)
  • Embarazada
    Anna4732 skrev 2023-07-21 22:16:12 följande:

Fått mens, så detta var negativt! Strecket syntes i all ljus och i alla vinklar inom 5min. Dock ej rosa. 

Tyvärr typiskt för babyplan. Dom ger än falska förhoppningar...
    Dom borde inte ens få säljas!

Hoppas det går bättre nästa gång Hjärta
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester