-
Hade tagit nytt om ett par dagar, oklart om det är spökstreck. Ser inte om det är nån färg i strecket eller det är grått.Sockerkakan93 skrev 2023-07-25 19:23:08 följande:Stirrat mig blind på detta test! Ser ni något? Första är originalet och andra är med lite mörk toning för att förhoppningsvis se bättre då bildkvaliten blir så dålig.
-
I mina ögon är de positivt 😊Sockerkakan93 skrev 2023-07-25 19:23:08 följande:Stirrat mig blind på detta test! Ser ni något? Första är originalet och andra är med lite mörk toning för att förhoppningsvis se bättre då bildkvaliten blir så dålig.
-
Testade babyplans tidiga imorse istället. BIM-4 tycker jag ser ett ljus rosa streck?? -
Ja verkligen, grattis! 😊Sockerkakan93 skrev 2023-07-26 08:03:39 följande:Testade babyplans tidiga imorse istället. BIM-4 tycker jag ser ett ljus rosa streck??
-
Absolut positivt 😄Sockerkakan93 skrev 2023-07-26 08:03:39 följande:Testade babyplans tidiga imorse istället. BIM-4 tycker jag ser ett ljus rosa streck??
-
Nommsan skrev 2023-07-25 08:06:52 följande:
Behöver lite åsikter.
Är i v 6+3 idag. Tog ett nytt digitalt och ett vanligt test. Testet visar fortfarande 2-3 och dom vanliga tycker jag har en stadig ökning (längst ner också från idag), men är inte 2-3 lite lite i denna veckan?
Någon som vet eller har erfarenhet?
Jag har varit gravid fem gånger och samtliga gånger har jag testat med cbs test med veckoindikator. De gånger det gått vägen har veckorna ökat inom loppet av fem dagar och slagit om till 3+ i vecka 5(4+6) respektive 4+4. De tre gånger gånger det inte gått vägen har testen aldrig nått 3+ även om jag sett något jag tyckt varit en fin ökning på RFSUs testa ofta. Flera jag läst om här på FL har berättat om att testen slagit om sent och där allt ändå gått bra, men personligen har jag ingen bra erfarenhet av det. Jag har testat fram till 10 dagar efter senaste digitala testet, har veckorna inte ökat till nästa snäpp då har jag ställt in mig på att det varit kört vilket det varit.
Nu vet jag inte om du testat dig med dessa test innan, och följt graviditeten på så vis. Om inte kan det ju bara handla om något så enkelt som att du har hormonnivåerna i de nedre spannet. Hur som helst, jag håller tummarna för att allt går bra! ❤️
-
Men du säger ändå att dom aldrig slagit om till 3+ för dig dom gångerna de inte gått vägen, för dom som du nämner här på FL och de slagit om sent kanske då inte är riktigt samma sak som för dig som aldrig fick 3+ över huvud taget?svansmamman skrev 2023-07-26 18:45:02 följande:
Jag har varit gravid fem gånger och samtliga gånger har jag testat med cbs test med veckoindikator. De gånger det gått vägen har veckorna ökat inom loppet av fem dagar och slagit om till 3+ i vecka 5(4+6) respektive 4+4. De tre gånger gånger det inte gått vägen har testen aldrig nått 3+ även om jag sett något jag tyckt varit en fin ökning på RFSUs testa ofta. Flera jag läst om här på FL har berättat om att testen slagit om sent och där allt ändå gått bra, men personligen har jag ingen bra erfarenhet av det. Jag har testat fram till 10 dagar efter senaste digitala testet, har veckorna inte ökat till nästa snäpp då har jag ställt in mig på att det varit kört vilket det varit.
Nu vet jag inte om du testat dig med dessa test innan, och följt graviditeten på så vis. Om inte kan det ju bara handla om något så enkelt som att du har hormonnivåerna i de nedre spannet. Hur som helst, jag håller tummarna för att allt går bra! ❤️
När kom missfallen för dig isf eller va de MA? -
Nommsan skrev 2023-07-26 20:40:34 följande:Men du säger ändå att dom aldrig slagit om till 3+ för dig dom gångerna de inte gått vägen, för dom som du nämner här på FL och de slagit om sent kanske då inte är riktigt samma sak som för dig som aldrig fick 3+ över huvud taget?
När kom missfallen för dig isf eller va de MA?Det jag försöker få fram är att de gånger det gått bra har testen slagit om snabbt, medan när det inte gått vägen har de inte gjort det. Dvs när allt har sett ok ut med fostret har hormonerna ökat snabbt, annars inte. Jag skrev om där testen slår om sent, men det gäller ju inte bara till 3+ utan stegring rent generellt. Men precis som jag nämnde har jag läst om flera som fått sent omslag och där det gått vägen ändå. Jag vet även flera som fått omslag till 3+ men där det ändå inte gått vägen. Så det finns ju aldrig några garantier oavsett hur snabbt eller långsamt testerna slår om, men min erfarenhet är att sent omslag = dåligt. 2-3 veckor i vecka 6+3 (under förutsättning att man följt graviditeten med testerna och vet att de inte slagit över till 3+) låter illavarslande i mina öron. Jag har genom tester och VUL dragit slutsatsen att mina missfall skett i samband med att hjärtat skulle börja slå, men det har det alltså inte gjort. 3+ har för mig inneburit att hjärtat börjat slå, vilket stämt båda gångerna. Samma dag jag fått omslag har jag haft inbokat VUL och då har hjärtat synts. Slump eller ej, men så har det varit.
Som jag nämnde spelar det ju också stor roll om man följt graviditeten med veckoindikatorn eller inte, och när man i sådana fall fått omslag. Har man följt graviditeten kan man ju räkna på mängden hormon och se om det är rimligt att det tagit längre tid för ökningen eller ej, dvs stämmer det att det kan ha skett en fördubbling varannan dag.
Jag har haft både missfall och MA, kroppen har dock alltid skött det själv till slut dvs blödningen har kommit igång utan tabletter. Senaste gången kom blödningen i vecka 7-8, men då hade graviditeten avstannat någon gång i vecka 5-6.
Jag håller tummarna för att du inte behöver dela mina erfarenheter med sena omslag på dessa tester! ❤️
-
ser ni också ett sträck här eller?
samma test med olika fotovinklar och ljus!
original foto, alltså inte gjort något med dem.
-
Det är absolut positivt! När är du i förhållande till BIM och äl? 🥰Sparks729 skrev 2023-07-27 12:57:30 följande:
ser ni också ett sträck här eller?
samma test med olika fotovinklar och ljus!
original foto, alltså inte gjort något med dem.