• Fru Amer

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lidis1014 skrev 2013-12-19 21:58:56 följande:
    ALLTSÅ TJEJER HJÄLP!!

Hade BIM den 10/12, fick dock mensen den 9/12 blödde som vanligt ungefär hela förra veckan. Eftersom jag fick ett svagt streck på äl+12 testade jag igen för ca en vecka sen och fick ett helt blankt gravtest.

Började dock må illa häromdagen och känt mig riktigt trött så av en ren slump tog jag ett gravtest ikväll samtidigt som jag tog ett äl test, då jag enligt uträkning borde ha äl i början av nästa vecka.

Blev helt stum, man ser två streck ganska tydligt på gravtestet!! Fattar ingenting, känns som helt omöjligt att någonting kan ha tagit sig NU. Det var liksom en evighet sedan vi hade sex senast (typ 3 veckor sedan i samband med positivt äl-test) plus att jag hade en helt vanlig mens förra veckan. Är alltså på bim+9 om man ska räkna så.

Vad händer?? Ser ni något? Dessa test är tagna ikväll dock inte i samma urin.

Nja båda är juh positiva "/ vs mysko om man tänker på din beskrivning.

Ta om i morgon nytt test? Sen kanske ringa bm.. dock kanske inte de har så mycket tid nu under jul/nyår.

Men antar du e gravid :)
  • Fru Amer
    lidis1014 skrev 2013-12-19 22:40:26 följande:
    Tack för svaren tjejer!! Ja visst är det konstigt, känns liksom "mot alla odds". Har ett cb digital hemma och måste ju bara ta det imorrn bitti och se vad det säger! Ska försöka få tag i gyn också, har gått regelbundet där under hösten efter det segdragna MA:t vi hade i slutet av augusti. Kanske man kan få göra ytterligare ett blodprov och se vad hcgt ligger på. Vågar inte hoppas på något alls! :-/

Tusen tack för era ögon i varje fall, nu vet jag att jag inte sett i syne åtminstone

Håller tummarna :)
  • Fru Amer
    MammaMia93 skrev 2013-12-20 10:36:32 följande:
    Detta måste väl ändå vara positivt?! Blir galen snart!! Det är oredigerat, bara fotat med och utan blixt.

Enligt mig inte positivt men nästan.. kanske i eftermiddag eller i morgon.
  • Fru Amer
    MammaMia93 skrev 2013-12-20 10:49:06 följande:
    Nej jag tog det 10.30.. Gick upp kl 06.00 imorrse och kissade då. Så jag höll mig i ca 4, 5 timmar och har druckit ca 3 dl mjölk under tiden.Har haft nästan positivt i 3 dagar nu, så detta börjar bli väldigt frustrerande.. Får alltid höra ''om några timmar'' eller ''imorgon''.. Jag menar inget illa mot någon nu utan vill bara klaga av mig då ingen vet att vi försöker, så har ingen att klaga ut på..

Men de är väl starkare i dag än innan.. jag hade men så länge först positivt sen gixk fet ner sen börjar de stegra igen och blev positivt. Mysko dock.
  • Fru Amer

här bara 4 dagar efter äl.. tror jag.. har mycket molvärk och ont i tuttarna.. :/ antar det inte blev nått denna gången heller dock.. :(

• Fru Amer
    lidis1014 skrev 2013-12-21 08:05:51 följande:
    Tjejer!!

Tagit nytt test nu på morgonen, och tycker mig se en stegring! Eller inbillar jag mig? Herregud vad jag vill veta vad som händer i min kropp NU, helst igår :-/ Testet längst upp är från i torsdagskväll, i mitten från igår morse och längst ner tog jag nu på morgonen

Ser jätte fint ut :) helt klart fin stegring
  • Fru Amer
    Jacqueline skrev 2013-12-22 10:59:42 följande:
    Jag kommer aldrig använda dom stickorna igen iallafall...blev lurad många månader i rad tills jag fattade att det var testerna som var dåliga.

Kommer inte heler andvända dessa igen..

Fick rätt starka streck untan att vara gravid.
  • Fru Amer
    Aamanddal skrev 2013-12-22 18:54:10 följande:
    Låter bilden tala för sig själv :)

Grattis :)
  • Fru Amer

Fick inte mina tester i dag såå antar jag kommer få vänta med att testa :( kommer posten igwn på torsdag eller fredag? :(

• Fru Amer
    lidis1014 skrev 2013-12-23 16:40:06 följande:
    Hej tjejer!!

Fick gravid 2-3 på cb digitala idag, och på kollen på gyn ökar hcg i enlighet med en ny graviditet, så nu får ni hålla en tumme för mig!! Ny koll på fredag igen.

Vad skönt :)

Har du slutat blöda?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester