• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Eftersom det bara kommer bli ett test denna cykel så får jag väll trixa av mig på det. Så här får ni två trixade bilder. Översta inom tiden och understa efter tiden. Kanske att man kan ana något men så brukar jag alltid få.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    sweasmamma skrev 2012-03-05 09:55:14 följande:
    ja jag ser men som sagt , ser ut som en skugga 
    Ja man brukar alltid kunna få fram en skugga på dessa tycker jag.
  • popcornplaya
    Momtobee skrev 2012-03-05 10:04:46 följande:
    Niicesara: konstigt hur olika dom bedömmer, har pco och har två underbara pergo ungar, men aldrig bedömts som en riskgrav enbart på grund av pco:n. Är det i kombintion med de andra problemen?
    Jag har hört att det kan finnas större risk att föda för tidigt om man har pco men inte att det skulle finnas andra risker.
  • popcornplaya
    Momtobee skrev 2012-03-05 10:10:43 följande:
    Popcornplaya: jasså, har alltid hört att när man som pco:are väl fått äl, är grav samma som för en person utan pco. Att det enda med pco är att man inte har äl, men när man väl är gtavid så är man.
    Hade fel, pcos gällde det tydligen. Vet inte riktigt skillnaderna, är inte så insatt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/var-tionde-kvinna-i--riskzonen
  • popcornplaya
    Mini Léonie skrev 2012-03-05 11:56:35 följande:
    Är det bara jag som inte kan se något "negativt" i det som Niicesara skrev till dig innan Trixxy?
    Negativt och negativt, tråden är väll till för dom som testar tidigt och får konstiga streck som ska analyseras. Nästan alla här inne testar ju tidigt och vill det. Dom flesta vet ju mkt väl att det är bättre att vänta tills bim eller ännu senare helst.
  • popcornplaya
    Mini Léonie skrev 2012-03-05 12:02:12 följande:
    Ja men nu menade jag att inlägget var väl inte negativt det var ju helt ärligt och fakta, sen att det tolkas negativt för att tråden är en testtråd där man vill testa och vderbörande tog åt sig. Det är en helt annan sak. Jag vill bara säga att Niicesara inte är negativ så det så!

Nä jag tycker inte heller att själva inlägget är negativt och i en annan tråd så hade det varit jättebra skrivet. Men man får ju se lite till vilken tråd man skriver i. Här är det ju testberoende galningar som håller hus...hehe

Tycker det är helt otroligt att jag själv höll mig till äl+10 och det är ju egentligen också för tidigt att testa. Vem vet nästa månad kanske jag klarar av att hålla mig till bim!  
  • popcornplaya

Usch behöver bara få skriva av mig lite. Är så frustrerad... Varför kan man inte bara få bli gravid när man vill det? Varför måste man få hålla på och kämpa såhär??? Är 99,9% säker på att det inte tagit sig denna gången heller då jag känner dom typiska menstecknena rulla in.... Bim-2 idag eller äl+11.

Alla i min omkrets blir ju gravida så fort dom slänger skyddet typ....  

• popcornplaya
    Mini Léonie skrev 2012-03-06 08:37:58 följande:
    Popcorn:
    Du har ju två underbara små liv
    Vet att längtan inte blir mindre för det men jag håller tummarna att er månad snart är här
    Ja jag har två underbara barn men längtar inte mindre nu än när vi försökte bli gravida första gången. Snarare nästan mer för nu vet man hur underbart det är att bära på ett litet liv och förlossning och stunden efteråt. Förlossningarna är det häftigaste jag någonsin gjort och skulle lätt kunna göra om det en gång i månaden typ...haha
  • popcornplaya
    EQ85 skrev 2012-03-06 08:36:59 följande:
    Här kommer testhistorien:

Testandet började på äl+5-äl+9. Extremt tidigt men det är för att jag fick kommentarer om att se gravid ut i kombo med att jag kände mig det. Så ha lite översyn

ÄL+5

ÄL+6 taget på dagen

ÄL+6 taget på kvällen

ÄL+7 (här syns typ ingenting)

äl+8 taget på dagen

samma test fast redigerat.

äl+8 Rfsu testa tidigt

slutligen från äl+9

Ska bli spännande att se vad du får på testet idag. Känns ju ändå lite optimistiskt att du fått svagt på både rfsu och cb.
  • popcornplaya
    EQ85 skrev 2012-03-06 08:44:01 följande:
    du känner som jag!!! jag fick min dotter i november och försöker få syskon redan, för jag längtar efter alla smågrejer med att ha magen och förlossning, tiden efter...wow
    Ja det är underbart!

Sen vill jag inte ha för långt mellan barnen heller. Men det är ju inte mkt att göra åt tyvärr. Hade snöat in mig lite på att jag ville ha en 08:a en 10:a och en 12:a också. Jämt och bra....  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester