• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Marthemor skrev 2012-06-04 13:29:56 följande:
    Hej!

Ny här, men har försökt få barn i snart 6 år.
    Jag är 27, och mannen 26...

Vad tror ni?

Fick detta på Torsdag 31. Maj
    I dag fick jag  två negativa....

Pos äl-test ( streckerna ungefär lika stärka)
    Måndagen 21 Maj
    Tisdagen 22 Maj
    Torsdagen 24 Maj

Söndagen 27 Maj vaknade jag till EXTREMA ÄL känningar, och fick mitt positivaste äl test någonsin..
    Teststrecket kom upp läääänge innan kontrollstrecket, och var hur stärkt som hälst.

Så kanske jag bara är på BIM-6? Men varför får jag då positivt 5 dagar efter äl?

Ni som är så kloka, kan ni hjälpa mig snälla:)
    jag har u sett måånga spökstreck men tycker ändå detta är brett !har du testat med ett annat test ? håller tummarna
  • N1987
    Marthemor skrev 2012-06-04 13:29:56 följande:
    Hej!

Ny här, men har försökt få barn i snart 6 år.
    Jag är 27, och mannen 26...

Vad tror ni?

Fick detta på Torsdag 31. Maj
    I dag fick jag  två negativa....

Pos äl-test ( streckerna ungefär lika stärka)
    Måndagen 21 Maj
    Tisdagen 22 Maj
    Torsdagen 24 Maj

Söndagen 27 Maj vaknade jag till EXTREMA ÄL känningar, och fick mitt positivaste äl test någonsin..
    Teststrecket kom upp läääänge innan kontrollstrecket, och var hur stärkt som hälst.

Så kanske jag bara är på BIM-6? Men varför får jag då positivt 5 dagar efter äl?

Ni som är så kloka, kan ni hjälpa mig snälla:)
    tycker det ser brett ut. Mitt första plus på BIM -4 såg ut sådär :)
    Tar upp bloggen igen www.bebislyckan.blogspot.com BF med första barnet 9/1-13
  • Tuvalina

Jag kan meddela till er att jag pratat med Testlagret nyss och tester som ser ut som dem nedanför
    anser de helt klart vara negativa! Det är ingen idé att tro något annat. Hon var helt oförstående till att jag hade trott att jag var gravid i lördags när jag såg detta resultat.
    Vad har jag lärt av detta? Jo, testa aldrig med grav test tidigare än ÄL +13 möjligtvis (BIM -3).

www.anneutane.blogspot.com
  • Jennie83
    Tuvalina skrev 2012-06-04 15:41:27 följande:
    Jag kan meddela till er att jag pratat med Testlagret nyss och tester som ser ut som dem nedanför
    anser de helt klart vara negativa! Det är ingen idé att tro något annat. Hon var helt oförstående till att jag hade trott att jag var gravid i lördags när jag såg detta resultat.
    Vad har jag lärt av detta? Jo, testa aldrig med grav test tidigare än ÄL +13 möjligtvis (BIM -3).

har du inga fler tester av något annat märke? kolla med ett CB el nå tycker jag!!!
  • Undska

Va det inte någon som skrev i tråden att det hade blivit något "fel" med testlagrets grav tester i beställningar i maj månad?

Hoppas själv på det nu när jag hade neg imorse :(

• kanske 4a
    Tuvalina skrev 2012-06-04 00:02:19 följande:
    BV (Bakteriell Vaginos) tror jag kan ställa till mycket!!  VAd bra du fått behandling för det. Äggledarspolning tror jag också är bra. Ska själv göra hsg snart! Så fort jag får en tid. Remiss finns.... Tror att det kommer gå bra snart för dig!!

En fråga till er som har/har haft BV, vad hade ni för symtom? Jag misstänker ibland att jag har det och att det är därför vi aldrig lyckas. När jag tog cellprov för, tja kan det vara 7 månader till ett år sedan, bad jag BM kolla och hon tog prov med en tops och kollade i mikroskåp. Sa att det inte var svamp och att det fanns lite bakterier men inget konstigt. Hon tyckte jag skulle prova med laktal eller liknande men det har inte hjälpt. Det kliar inte men svider i perioder väldigt mycket, luktar fränt och jag har brungråa flytningar. Kanske borde ställa krav och be de kolla upp det särskilt, ibland måste man ju ställa sin egen diagnos.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Jennnyn

Idag vågar jag äntligen tro på att det faktiskt är sant

Spännande och läskigt på samma gång!

• sweasmamma
    Jennnyn skrev 2012-06-04 18:48:40 följande:

Idag vågar jag äntligen tro på att det faktiskt är sant

Spännande och läskigt på samma gång!

grattis!!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester