• lillabambi

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jennnyn skrev 2012-06-04 18:48:40 följande:

Idag vågar jag äntligen tro på att det faktiskt är sant

Spännande och läskigt på samma gång!

grattis
    http://lovestorybyme.vimedbarn.se/
  • EQ85
    kanske 4a skrev 2012-06-04 18:24:23 följande:
    En fråga till er som har/har haft BV, vad hade ni för symtom? Jag misstänker ibland att jag har det och att det är därför vi aldrig lyckas. När jag tog cellprov för, tja kan det vara 7 månader till ett år sedan, bad jag BM kolla och hon tog prov med en tops och kollade i mikroskåp. Sa att det inte var svamp och att det fanns lite bakterier men inget konstigt. Hon tyckte jag skulle prova med laktal eller liknande men det har inte hjälpt. Det kliar inte men svider i perioder väldigt mycket, luktar fränt och jag har brungråa flytningar. Kanske borde ställa krav och be de kolla upp det särskilt, ibland måste man ju ställa sin egen diagnos.
    färgen på dina flytningar tyder på att ngt är tokigt. Jag tycker du ska kolla upp det så du får hjälp
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-04 19:26:27 följande:
    färgen på dina flytningar tyder på att ngt är tokigt. Jag tycker du ska kolla upp det så du får hjälp

Ja men eller hur, men det var ju därför jag frågade BM när jag gjorde cellprov, ggr. Får kolla med henne igen då.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • EQ85
    kanske 4a skrev 2012-06-04 19:55:28 följande:
    Ja men eller hur, men det var ju därför jag frågade BM när jag gjorde cellprov, ggr. Får kolla med henne igen då.
    Tror du får söka hos en gynekolog istället. Ring kvinnokliniken och hör med dem.
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-04 19:56:46 följande:
    Tror du får söka hos en gynekolog istället. Ring kvinnokliniken och hör med dem.

ok tack, blir alltid så förvirrad vart jag ska ringa.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • EQ85
    kanske 4a skrev 2012-06-04 20:02:49 följande:
    ok tack, blir alltid så förvirrad vart jag ska ringa.
    Jag brukar ringa kvinnokliniken direkt om sådana saker. All ära till barnmorskor, men färgade flytningar är kanske inte deras specialitet
  • kanske 4a
    EQ85 skrev 2012-06-04 20:12:46 följande:
    Jag brukar ringa kvinnokliniken direkt om sådana saker. All ära till barnmorskor, men färgade flytningar är kanske inte deras specialitet

haha, nej tydligen inte.
  • Tuvalina
    Undska skrev 2012-06-04 16:19:02 följande:
    Va det inte någon som skrev i tråden att det hade blivit något "fel" med testlagrets grav tester i beställningar i maj månad?
    Hoppas själv på det nu när jag hade neg imorse :(
    I mitt fall var det ju det att det var falskt positivt. Hellre tvärtom, säger jag. Hon sa inget om att det skulle vara något fel på stickorna i maj eller april!
    www.anneutane.blogspot.com
  • kanske 4a
    Jennnyn skrev 2012-06-04 18:48:40 följande:

Idag vågar jag äntligen tro på att det faktiskt är sant

Spännande och läskigt på samma gång!

stort grattis!
  • Marthemor
    Hoppas 2012 skrev 2012-06-04 17:54:55 följande:
    Marthemor

Har ni varit på utredning? Tänkte eftersom ni försökt i 6 år?!

Ja, vi har gått på Linne kliniken i uppsala i över 4 år!

Jag hadde PCOS förut, men efter 10 kg viktnergång, och kostomläggning är jag "frisk"

Har provat pergo, metformin, akupunktur o.s.v

Mannens simmare var över normalen friska och raska:)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester