• Odella

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jennnyn skrev 2012-06-03 14:22:38 följande:
    Vad tror ni?
    Jag ser ett tydligt streck! Grattis :D

Jag vill inte jinxa detta eller få upp förhoppningarna nu, men som ni kanske vet så var min mens 5 dagar sen, och nu har jag blött mindre än vanligt i två dagar (brukar ha riklig mens i 3 dagar) och knappt något igår. Jag brukar ha 5-6 dagars mens totalt. Detta var exakt vad som hände när jag var gravid för 7 år sedan, därför som jag inte visste att jag var gravid förrän v 12. Men kroppen kan ju ha ändrats mycket under 7 år, och detta kan ju bero på många olika saker och inte nödvändigtvis pga graviditet. Men ska ta ett test på onsdag och visar det neg så fixar jag ÄL-stickor.
  • Tuvalina
    alexander2011 skrev 2012-06-03 20:53:32 följande:
    de som de står gravid/inte gravid på och antal veckor asså en clearblue digital med veckoindikator :) vet inte ens vart man får tag på en som det visar + eller - på?
    Hur menar du nu? CB har ju såna tester som visar + eller - ? Är jag ute och cyklar nu? Åh, nu ser jag... de som visar + eller minus är inte digitala... det förklarar saken.

Ja, vilket fall som helst så har jag testat igen nu med RFSU testa tidigt och det var helt negativt. Inte en tillstymmelse till graviditet. Testlagret kommer minsann få sig en känga av mig i morgon...
    www.anneutane.blogspot.com
  • Jess86
    Odella skrev 2012-06-03 21:51:19 följande:
    Jag ser ett tydligt streck! Grattis :D

Jag vill inte jinxa detta eller få upp förhoppningarna nu, men som ni kanske vet så var min mens 5 dagar sen, och nu har jag blött mindre än vanligt i två dagar (brukar ha riklig mens i 3 dagar) och knappt något igår. Jag brukar ha 5-6 dagars mens totalt. Detta var exakt vad som hände när jag var gravid för 7 år sedan, därför som jag inte visste att jag var gravid förrän v 12. Men kroppen kan ju ha ändrats mycket under 7 år, och detta kan ju bero på många olika saker och inte nödvändigtvis pga graviditet. Men ska ta ett test på onsdag och visar det neg så fixar jag ÄL-stickor.

Spännande! Varför ska du inte testa tidigare? Glad
  • Odella
    Jess86 skrev 2012-06-03 21:59:13 följande:
    Spännande! Varför ska du inte testa tidigare? Glad
    Well, jag vill vänta lite för att kunna få isåfall ett starkt plus. Är trött på att få negggg :) Men på onsdag hoppas jag att hcg nivåerna isåfall är tillräckligt höga för att ge utslag.
  • Tuvalina
    AlexandraViberg skrev 2012-06-03 22:04:12 följande:
    Tuvalina: de fick en känga av mig idag, så känga på så är vi fler! :)
    Skrattande
    www.anneutane.blogspot.com
  • Jess86
    Odella skrev 2012-06-03 22:20:15 följande:
    Well, jag vill vänta lite för att kunna få isåfall ett starkt plus. Är trött på att få negggg :) Men på onsdag hoppas jag att hcg nivåerna isåfall är tillräckligt höga för att ge utslag.

När hade du ägglossning då? Skrattande
  • Odella
    Jess86 skrev 2012-06-03 22:38:44 följande:
    När hade du ägglossning då? Skrattande
    Har inte en aning, faktiskt :) Använde inga ÄL stickor denna månaden. Men om jag kollar min mobilapp ( )så är det 20-21 dagar sedan ÄL.
  • Jess86
    Odella skrev 2012-06-03 22:43:00 följande:
    Har inte en aning, faktiskt :) Använde inga ÄL stickor denna månaden. Men om jag kollar min mobilapp ( )så är det 20-21 dagar sedan ÄL.

Haha, när testade du sist då?
  • AlexandraViberg

Hur stor är egentligen chansen att jag får ett plus imorgon på bim+2/äl+16 om jag inte fått positivt hittills.. (senast test igår på bim, eftermiddagsurin) Ni kan ju kolla på mina stickor som är fuktpåverkade och ser ut som plus om ni trycker på "visa endast" under mitt namn.. :/

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester