-
Sen en fråga till=) Testade du dig under blödningen? Eller när fick du veta att du var gravid? :)slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 17:47:25 följande:jag blödde i nästan 2,5 veckor.. visserligen inga mängder men konstant blodblandade flytningar varvat med bruna flytningar och blodiga.... är i vecka 9+0 i dag och såg en liten glad och vinkande bebbe i går på VUL. men som du säger så är det svårt att veta, i mitt fall var det troligtvis ett myom som orsakade blödningen
-
jag har ju gjort IVF, så jag skulle testat på ruvardag 15 alltså 15 dagar efter jag fått mina embryon insatta...nu testade jag tidigare...redan på ruvardag 10 (vilket var dagen före bim ungefär) fick jag ett solklart plus så jag visste, men på ruvardag 15 började blödningarna så hade jag INTE testat för tidigt hade jag inte vetat....FrökenIda skrev 2012-06-06 18:05:03 följande:Sen en fråga till=) Testade du dig under blödningen? Eller när fick du veta att du var gravid? :)
Jag ringde 1177 och fick lugnande svar av sköterskan där, plus att jag fick veta att det är vanligt med blödningar som ivf:are och nöjde mig med det...för ett tag.
Jag hade molvärk i livmodern mer eller mindre hela tiden men jag brukar inte ha någon direkt mensvärk mer än en dag och då mycket värre än vad jag hade nu...när jag blödit en vecka ungefär ledsnade jag och åkte in till KK, fick ett VUL där de kunde se uppklarningar på livmodern men inget mer- för tidigt för det.. jag fortsatte att testa hela tiden för jag var så nervig...sen fick jag kramper när jag var i vecka 6+5 (om jag minns rätt) så då åkte jag in igen och fick se ett hjärta...efter det har jag inte haft en endaste blödning...underligt nog.
I går var jag då in för ultraljud på IVF-kliniken och kunde se mer av bebisen så nu lägger jag nog ner mitt smygtestande -
Har nån erfarenhet av hjärtklappning vid graviditet?
Har haft det under båda min två tidigare graviditeter men inte nu, har nyligen haft mens och går på Yasmine28 P-Piller så jag vet att det borde va omöjligt att va gravid, men efter graviditeterna har jag aldrig haft hjärtklappning utan det har kommit nu.
Vad tror ni det kan vara? -
Mickaann skrev 2012-06-06 14:55:31 följande:
Nu fick jag in bilden! Taget idag vid lunchtid. BIM-dagen 6/6Ja vad ska man säg, grattis =) Ser väl så där himla mycket gravid ut hihi
-
Tack, då vet jag ! Så med andra ord behöver det inte vara mensen som kommit, eftersom jag tycks ha plussat i morse på 2 cb. Jag ska nog också ringa 1177, särskilt då min sambo just nu står och viftar med telefonen vid mitt öra haha, han är lika ivrig och otålig som jag :)slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 18:09:39 följande:jag har ju gjort IVF, så jag skulle testat på ruvardag 15 alltså 15 dagar efter jag fått mina embryon insatta...nu testade jag tidigare...redan på ruvardag 10 (vilket var dagen före bim ungefär) fick jag ett solklart plus så jag visste, men på ruvardag 15 började blödningarna så hade jag INTE testat för tidigt hade jag inte vetat....
Jag ringde 1177 och fick lugnande svar av sköterskan där, plus att jag fick veta att det är vanligt med blödningar som ivf:are och nöjde mig med det...för ett tag.
Jag hade molvärk i livmodern mer eller mindre hela tiden men jag brukar inte ha någon direkt mensvärk mer än en dag och då mycket värre än vad jag hade nu...när jag blödit en vecka ungefär ledsnade jag och åkte in till KK, fick ett VUL där de kunde se uppklarningar på livmodern men inget mer- för tidigt för det.. jag fortsatte att testa hela tiden för jag var så nervig...sen fick jag kramper när jag var i vecka 6+5 (om jag minns rätt) så då åkte jag in igen och fick se ett hjärta...efter det har jag inte haft en endaste blödning...underligt nog.
I går var jag då in för ultraljud på IVF-kliniken och kunde se mer av bebisen så nu lägger jag nog ner mitt smygtestande
Men vad roligt för dig att du kan se din bebis nu :) Lycka till !! -
Min syster och jag har båda blödit under graviditet, jag blödde bara lite och syrran störtblödde, förmodligen råkade syrran ut för vanishing twin syndrome de såg nämligen två hinnsäckar på första vulet och sen bara ett foster några veckor senare och mellan det blödde hon.
Jag var in på vul igår i 4+4 och då såg läkaren två hinnsäckar så eftersom syrran har råkat ur för det och min bästa kompis har även hon blivit av med en tvilling under första trimestern så är jag lagomt orolig och nojjig för att mina små ska klara sig hela vägen.. -
drömmaromsmått skrev 2012-06-06 18:16:19 följande:Min syster och jag har båda blödit under graviditet, jag blödde bara lite och syrran störtblödde, förmodligen råkade syrran ut för vanishing twin syndrome de såg nämligen två hinnsäckar på första vulet och sen bara ett foster några veckor senare och mellan det blödde hon.
Jag var in på vul igår i 4+4 och då såg läkaren två hinnsäckar så eftersom syrran har råkat ur för det och min bästa kompis har även hon blivit av med en tvilling under första trimestern så är jag lagomt orolig och nojjig för att mina små ska klara sig hela vägen..
Åh men oj, hjälp vad spännande. Hoppas båda dina två får stanna! -
Har gjort den deal med dig i andra trådenEQ85 skrev 2012-06-06 17:54:14 följande:det är ett plus enligt mig, så såg mitt ut med. ta ett digitalt!!!
-
Jag vill inte göra dig orolig nu, men vid mina två X har jag dels plussat sent och sedan blött ljusrött/rosa och vattnigt. Jag tycker nog du ska kolla upp det där, specielt om du får starkare plus i morgon. kram!FrökenIda skrev 2012-06-06 18:03:06 följande:Jag har heller ingen jätte riklig blödning men ska heller inte ljuga för mig själv och påstå att det ser helt olikt ut mina vanliga menstruationer. Jag brukar dock blöda något mer och ha en mer mörkare brun färg. Denna gången är det mer rosa rött.
-
Jag ringde 1177 precis. Det var en bitter man som gav mig detta svar:slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 18:09:39 följande:jag har ju gjort IVF, så jag skulle testat på ruvardag 15 alltså 15 dagar efter jag fått mina embryon insatta...nu testade jag tidigare...redan på ruvardag 10 (vilket var dagen före bim ungefär) fick jag ett solklart plus så jag visste, men på ruvardag 15 började blödningarna så hade jag INTE testat för tidigt hade jag inte vetat....
I går var jag då in för ultraljud på IVF-kliniken och kunde se mer av bebisen så nu lägger jag nog ner mitt smygtestande
"ja alltså det ska inte vara något farligt....eehh....du kan blöda in till v 12....eh... men det kan också vara mens så atte...."
Märkte direkt att han inte hade varken lust eller vidare kunskap att hjälpa mig så jag försökte lite trevligt att avsluta samtalet och lade på luren med fler frågor än innan jag ringde hahaRingde igen, samma gubbe svarade så jag lade på... pust... och så typiskt.. brukar alltid hända mig mig :P