• slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Yvone skrev 2012-06-06 18:56:51 följande:
    Tack!
    Jag har gjort IVF och har testat idag (ruvardag 7) så det är tidigt.
    har du kollat så att ägglossningssprutan har gått ur systemet? Den kan ju ge positivt utslag upp till 12 dagar efter man har tagit den och har du gjort traditionell IVF så är det ju "bara" 10 dagar sen du tog den nu ungefär...

Jag har också gjort ivf och jag testade negativt på ruvardag 6 så jag visste att sprutan var ur kroppen och sen fick jag svagt svagt plus- knappt synligt om man inte trixade med bilden på ruvardag 7 på dag 8 fanns det en aning och först på dag 10 fanns det svagt plus
  • Yvone
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-06 19:01:45 följande:
    har du kollat så att ägglossningssprutan har gått ur systemet? Den kan ju ge positivt utslag upp till 12 dagar efter man har tagit den och har du gjort traditionell IVF så är det ju "bara" 10 dagar sen du tog den nu ungefär...

Jag har också gjort ivf och jag testade negativt på ruvardag 6 så jag visste att sprutan var ur kroppen och sen fick jag svagt svagt plus- knappt synligt om man inte trixade med bilden på ruvardag 7 på dag 8 fanns det en aning och först på dag 10 fanns det svagt plus

Det var eskimo jag fick tillbaka så jag tog inga  ägglossningssprutor.
  • slemtorsk i din bralla
    Yvone skrev 2012-06-06 19:14:46 följande:
    Det var eskimo jag fick tillbaka så jag tog inga  ägglossningssprutor.
    ahaa Ja då ska det ju vara lugnt.
  • sweasmamma
    Puffmajs skrev 2012-06-06 19:44:05 följande:
    hur går det för dig swea? =)
    v 17 idag =)

gkorde fvp igår så haft lite spänd mage och väntar spänt på svaren men dr tyckte att det såg finfint ut på UL ..

själv då ?? =) vet du om det är tös eller grabb? =) 
  • Puffmajs
    sweasmamma skrev 2012-06-06 20:02:58 följande:
    v 17 idag =)

gkorde fvp igår så haft lite spänd mage och väntar spänt på svaren men dr tyckte att det såg finfint ut på UL ..

själv då ?? =) vet du om det är tös eller grabb? =) 
    okej härligt! :) jo är i vecka 21 nu :) var på ul idag då jag haft så ont. foglossning hade man usch!
    det blir en grabb :) vet du?
    va det läskigt att göra fostervattenprov?
  • sweasmamma
    Puffmajs skrev 2012-06-06 20:08:24 följande:
    okej härligt! :) jo är i vecka 21 nu :) var på ul idag då jag haft så ont. foglossning hade man usch!
    det blir en grabb :) vet du?
    va det läskigt att göra fostervattenprov?
    fy för foglossning , jag har en disk i ryggen som bråkar , svinont!!

nej vi får svar om ett par dagar på provet , då vet vi va det är=) för bebis ville inte visa upp sina privata delar igår=)

ja det va obehagligt samt att det spänner och svider i magen efter !men inte ont eller så !glad att jag gjorde det då vi fick så hög risk för ds , man kan inte tro det är sant !! men nu lääängtar jag efter svaret som KAN dyka upp på fredag annars nästa vecka, väntan är ju VÄRST  
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester