• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mammelie1891 skrev 2012-06-11 12:29:27 följande:
    På väg hem från vul, det va samma som förra gången, ofostriggraviditet. Så nu blir det abort igen.
    näää!!!!!!!! är dom säkra???
  • MmM

Gjorde ett digitalt cb nyss och jag är gravid! Blev för nyfiken och kunde inte hålla mig trots att det inte var morgonurin!

• Den lilla M
    Niicesara skrev 2012-06-11 11:41:27 följande:
    Måste dessutom ta minst 2 blodprov för jag är RH negativ. Och eftersom sambon är A positiv så sa BM att bebisen med största sannolikhet kommer bli positiv.
    jag är också Rh negativ (A-) och min partner är Rh positiv (B+), men hos mig kollade dem redan i vecka 10 vad min lilla krabat hade för Rh tillhörighet. Hon var också Rh negativ så det känns skönt, man kollar genom ett blodprov på mamman så inget skadligt för barnet. Konstigt att dem inte gjort det på dig! Fråga din BM varför dem gör på det här gamla sättet!! Lycka till
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Sf mått vecka 25 hos mig var på 24.5cm. Härtslag hos min lilla ligger alltid över 140 och det är en hon enligt RUL.

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Tösabiten88
    På väg hem från vul, det va samma som förra gången, ofostriggraviditet. Så nu blir det abort igen.

usch,,, beklagar verkligen.
    MmM skrev 2012-06-11 12:57:20 följande:
    Gjorde ett digitalt cb nyss och jag är gravid! Blev för nyfiken och kunde inte hålla mig trots att det inte var morgonurin!

Grattis :)

* Stolt mamma till 3 flickor och 1 Pojke*
  • Niicesara
    Den lilla M skrev 2012-06-11 12:58:13 följande:
    jag är också Rh negativ (A-) och min partner är Rh positiv (B+), men hos mig kollade dem redan i vecka 10 vad min lilla krabat hade för Rh tillhörighet. Hon var också Rh negativ så det känns skönt, man kollar genom ett blodprov på mamman så inget skadligt för barnet. Konstigt att dem inte gjort det på dig! Fråga din BM varför dem gör på det här gamla sättet!! Lycka till
    Okej, konstigt att BM inte sagt något om det. Jag är dessutom B RH negativ, enligt vad jag har hört så är det väldigt ovanligt med just det.
    Hon sa bara att dom kollar det nästa gång samt en gång till närmre förlossningen. Och hon sa att om den ena föräldern är positiv så blir typ barnet alltid det.
    Låter också konstigt för då borde ju alla vara positiva nu ju. ;)
  • alexander2011

nejj :( beklagar verkligen, usch massa styrkekramar till er Hjärta
  • Niicesara
    Den lilla M skrev 2012-06-11 13:00:02 följande:
    Sf mått vecka 25 hos mig var på 24.5cm. Härtslag hos min lilla ligger alltid över 140 och det är en hon enligt RUL.
    Känns som att jag ligger väldigt mycket över SF kurvan. ;) Men som sagt så vet jag att jag är längre gången än vad BM säger eftersom jag hade koll på ÄL.
    Ska bli kul att se om det blir en pojke eller flicka. :D
    Enligt alla myter och all skrock så tyder det på en flicka men o andra sidan så är det ju bara myter och skrock. ;)
  • LnH

Hmmm varför får man såna här smala tunna streck på CB? Är det ngn som har fått svar från CB?

Det är liksom inom tidsramen också så har inte väntat för länge med att läsa av det heller...
  • Jess86

Beklagar mammelie Rynkar på näsan Vilken vecka skulle du varit i?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester