• Tasgu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

LnH skrev 2012-06-11 13:07:31 följande:
    Hmmm varför får man såna här smala tunna streck på CB? Är det ngn som har fått svar från CB?

Det är liksom inom tidsramen också så har inte väntat för länge med att läsa av det heller...
    sådär ser mina test också ut från CB, inom tidsramen, och sen när det gått ca 30 min - 1 timme så är strecket borta. Gravid eller ej?! Blir smått tokig
  • mammelie1891

Jag var i v8, hinnsäcken i v 5. Så det är helt säkert. Är min andra (kanske tredje) ofostrigagraviditet på raken. Hoppas på utredning nu...

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707
  • LnH
    Tasgu skrev 2012-06-11 13:13:53 följande:
    sådär ser mina test också ut från CB, inom tidsramen, och sen när det gått ca 30 min - 1 timme så är strecket borta. Gravid eller ej?! Blir smått tokig
    Mina blir starkare efter tiden gått ut, inte mycket men de syns i alla fall mer. Antar ju att det inte är ngt men så irreterande att det ens blir ngt ifall man inte är gravid dock
  • Angeliic
    mammelie1891 skrev 2012-06-11 12:29:27 följande:
    På väg hem från vul, det va samma som förra gången, ofostriggraviditet. Så nu blir det abort igen.
    Neeej!  

Beklagar verkligen!! Har själv fått det - så himla jobbigt   Massa kramar! 
  • Tasgu
    LnH skrev 2012-06-11 13:23:32 följande:
    Mina blir starkare efter tiden gått ut, inte mycket men de syns i alla fall mer. Antar ju att det inte är ngt men så irreterande att det ens blir ngt ifall man inte är gravid dock
    fast jag skulle säga att du är gravid. Sådär svagt var det första gången jag testade när jag väntade min dotter...
  • Odetta
    Niicesara skrev 2012-06-11 13:03:23 följande:
    Okej, konstigt att BM inte sagt något om det. Jag är dessutom B RH negativ, enligt vad jag har hört så är det väldigt ovanligt med just det.

Hon sa bara att dom kollar det nästa gång samt en gång till närmre förlossningen. Och hon sa att om den ena föräldern är positiv så blir typ barnet alltid det.

Låter också konstigt för då borde ju alla vara positiva nu ju. ;)

Dem kollar alltid under graviditeten att man inte bildar antikroppar och sedan vid förlossningen kollar dem barnets tillhörighet. Har bebis samma som dig (dvs negativt) så händer inget mer men är bebis rh+ så får du en spruta för att skydda framtida graviditeter. Konstigare än så är det inte

Jag är 0rh- och har barn som blivit samma och barn som blivit rh+...(3 av 5 är + )
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com ♥
  • kanske 4a
    alexander2011 skrev 2012-06-11 10:02:03 följande:
    Nu har jag ringt bm idag. känner mig lite nere just nu.

verkar som att mensen hoppat över denna månaden oxå. vi går in på 9:e försöket. tydligen är det inte ovanligt att den hoppar över men det är så jobbigt. det KAN hända att jag inte har äl !! Jag skulle kontakta bm igen när det ahr gått 1 år sen vi startade så ska jag få en remiss till gyn.
    jag vill veta att allt står bra med äggledarna/äggstockarna o veta om jag får äl eller om jag behöver mediciner för att få igång den.

vet inte om det är lönt o ta ett test idag. troligtvis så kommer de idag på eftermiddagen.     

Förstår att det känns tungt men bra att du ska få hjälp. Kram!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • LnH
    Tasgu skrev 2012-06-11 13:35:43 följande:
    fast jag skulle säga att du är gravid. Sådär svagt var det första gången jag testade när jag väntade min dotter...
    hmmm men tog nu ett annat test och det vart helt negativt (doc morris egna märke). Iofs bara hållt mig en timme men skulle haft mensen senast i lördags. Haha fick ett fint jätte brett VITT streck på doc morris test.

Så nu väntar jag på mensen...
  • kanske 4a
    MmM skrev 2012-06-11 10:20:30 följande:
    Nån som vet om detta är positivt? Är på BIM-3.

Det ser bra ut, jag säger grattis!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • kanske 4a
    un poco skrev 2012-06-11 11:42:06 följande:
    Hej igen! Nu tog jag en bild på mina tester från torsdag-söndag. Jag inbillar mig att jag ser nåt på det sista testet.

Men idag fick jag brunt på pappret så jag tror mensen är på g. Önskar er lycka till. Hoppas själv på ett plus i juli och då ska jag invänta Bim istället så man slipper få falska förhoppningar.

Kram på er

Tycker också jag ser något på det sista. Jag ska lägga ihop mina tester sen också, dag för dag.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester