• MrsC74

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Swea vad underbart att höra. Blev så orolig för dig så din situation var så lik min. Dåligt på blodprovet men nackspalten var jättefin. Syntes inget på UL på vår bebis alls men ändå hade den DS.
    Stor kram och grattis till killen.

• Odetta
    Skrutt 83 skrev 2012-06-11 15:09:41 följande:
    Odetta: jag är RH- och testades vid inskrivningen och då togs även test för att utläsa barnets blodgrupp och de gav mig besked att även bebis är RH- så vad de förklarat för mig så kan de visst se barnets blodgrupp. Dock tas alltid ett prov ifrån navelsträngen vid förlossningen för säkerhetsskull.

Swea: vad underbart att allt såg bra ut och att er lilla kille är helt frisk!! Grattis till en liten kille också, va roligt med en av varje!

Här går tiden snabbt tycker jag, v. 27+3 idag precis varit hos BM. Så nyfiken på vem som gömmer sig därinne!! :)

Vad coolt, ja då har jag lärt mig nått nytt idag då ska ringa min bm i morgon och fråga om dem kollade det på mig med för det verkar ju fiffigt att kunna se i förväg.
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com ♥
  • EQ85
    swea: vad härligt att höra att han är helt frisk

• Skrutt 83

Odetta: ja det är rena Si-Fi att det kan utläsa det genom ens blod som BM utryckte det :) inte ens hon kunde förklara hur det går till. Med sonen som är född 09 gjordes detta inte utan är väl en ny teknik :) men även han var RH- så behövde aldrig ta sprutan på förlossningen.

• skumbanan

Ännu brun flytning en vecka innan bim... Gjorde konisering i januari. Ska ta cellprov i slutet av månaden. Rädd att det skulle vara cellförändringar kvar och därför det blöder.

• sweasmamma

ja helt underbart !! trodde vi skulle få en sessa till men det blir en prins =)  jag har mått så sjukt dåligt dessa veckor ... men nu ska jag börja njuta !! v 18 på onsdag 

• alexander2011

Skrutt: du hade gått in i v27 asså jag fattar verkligen inte hur satans snabbt tiden har gått!!!HjärtaSolig

• Elmiina
    Ni som har vart gravida/är gravida. Hade ni "gasig i magen" som tidigt symtom?

Jag har nämligen sen ett par dagar efter ÄL blivit otroligt gasig i magen, vilket jag aldrig brukar vara. Det kan självklart vara något jag har ätit men nu har det hållt i sig i några dagar. Och jag har inte ätit något annorlunda mot vad jag brukar göra. Lite för intimt kanske, hehe. Men hoppas på svar =)
  • alexander2011
    Elmiina skrev 2012-06-11 18:55:29 följande:
    Ni som har vart gravida/är gravida. Hade ni "gasig i magen" som tidigt symtom?

Jag har nämligen sen ett par dagar efter ÄL blivit otroligt gasig i magen, vilket jag aldrig brukar vara. Det kan självklart vara något jag har ätit men nu har det hållt i sig i några dagar. Och jag har inte ätit något annorlunda mot vad jag brukar göra. Lite för intimt kanske, hehe. Men hoppas på svar =)
    asså jag brukar heler inte avra det ALDRIG som nu och har varit det sen några veckor o haft mer eller mindre mensvärk i snart 2 veckor o mensen är sen över 1 vecka.
    när jag väntade sonen var jag gasig i början
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester