Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
barbarmama skrev 2012-06-21 19:07:05 följande:
Dag 49 idag.. Senaste mens 4 maj.. Enligt mina beräkningar så är mensen 19 dagar försenad. Och detta är 7:e testet jag har jag gjort sedan mitt BIM 5 juni. 6 negativa och så detta.. Vad tror ni? Spökstreck eller positivt? Jag vågar inte alls ta ut någon glädje än, så jag ska avvakta till min födelsedag den 27 juni och göra ett nytt test då, innan jag vågar glädjas över det. Men jag skulle jätte gärna vilja ha era åsikter om testet!!

Hej! Detta är mitt förra inlägg (inlägg #54519). Jag gjorde detta testet den 21/6 som ni kanske ser.. Det är ju väldigt tydligt att det syns något på detta testet, det gjordes på eftermiddagen/kvällen, men hur kan jag vara säker på att det INTE är ett spökstreck? Det är gjort med RFSU's test och de ska ju vara säkra?! Men det konstiga är att färgen ifrån det svaga strecket var borta dagen efter och kvar syntes bara en skåra där strecket en gång varit.. Jag gjorde då ett nytt test den dagen, alltså dagen efter detta test togs.. Men då var det stecket jätte svagt och knappt synbart, mycket svagare än det på bilden. Jag gjorde det dock på förmiddagen, (har det någon betydelse?) och då när jag inte hade hållt mig i några timmar som man gärna ska göra, så det kan ju ha varit alldeles för utspädd urin och alldeles för tidigt, men likadant på det testet så syntes dagen efter det, bara en skåra där strecket anades.. Så nu sitter jag med TVÅ tester, som båda har genomskinligt steck där teststecket varit, färgen har alltså försvunnit. Vad skulle ni tro i min situation? Är det bara ett/två spökstreck? Eller testade jag jätte jätte tidigt, så att nivån av HcG var jätte lågt, eller på väldigt utspädd urin.
Någon som har varit med om att få spöksteck på RFSU's tester? Jag har köpt ett digitalt CB med veckoindikator, men jag vill vara säker på att HcG nivån är tillräckligt hög för att kunna mätas, innan jag använder det, för att inte riskera att få ett "falskt" negativt resultat. Eftersom jag inte alls vet hur långt gången jag kan vara, så har jag inte något att gå efter. Men jag skulle nästan kunna gissa på att detta test jag gjorde den 21 juni, skulle kunna vara på ÄL+5 eller liknande, alltså väldigt tidigt. Så jag tror jag ska vara mig på att göra det digitala testet på min födelsedag den 27 juni. Då borde jag kunna få ett fullpålitligt resultat..
Eller vad tror ni?