• skumbanan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Är det 80 % att lyckad vid ivf? Gynekologen under en operation påstod nyss det.

• TessLiihten
    skumbanan skrev 2012-06-26 09:18:08 följande:
    Tess: varför inte använda skydd om du inte är säker?
    Jag kan inte använda P-piller och stavar. 
    Och min man vill inte ha kondom.
    Vi försökte undvika ägglossningen denna gången.
    Men det jag känner, kan lika bra vara känningar på mens. Ska ha mens på lördag. 
  • TessLiihten
    skumbanan skrev 2012-06-26 09:23:36 följande:
    Dessutom så har det inget med att jag vill lämna honom, eller något sådant. Det har mer med ekonomi och sånt att göra.
  • slemtorsk i din bralla
    nej nej nej.. det är det INTE.. det är för det första beroende på ålder och "problematik" men lite slarvigt brukar man säga att 75% av paren har blivit gravida efter 3 försök och chansen ökar allt eftersom, men samtidigt säger dem att om man behöver fler än 3 behandlingar så är det mindre chans att lyckas.

Vi fick höra vid vårat första försöka att det är 25-30% chans att lyckas /försök kan man säga, därav "ökningen" ...

Sen påpekade vår läkare (som är Europas ledande på området) att 75% blir GRAVIDA och en graviditet resulterar ju tyvärr inte alltid i en bebis.
  • HelenFr
    MammaFia04 skrev 2012-06-26 07:34:46 följande:

Kunde inte hålla mig i två dagar...
    Tog det översta testet först idag och tyckte det visade otydligt fortfarande så gav mig på det digitala, kan det första vara otydligt för att jag fortfarande ligger BIM-3?
    Har så många gravsymtom som tyder på det, men magen brukar alltid svullna innan mens men är helt platt why?
    Men borde inte det digitala vara säkrare än de andra testen, (dock har alla 5 test visat pos men väldigt svagt)
    Vågar man hoppas på att det ligger ett litet Hjärta i magen?
    Hoppas!!!Gravid

Du behöver väl inte hoppas när du fått det svart på vitt på det digitala :) Grattis!!!
  • slemtorsk i din bralla
    från socialstyrelsen statistik om assisterad befruktning från 2011

Som resultat av de 13 408 behandlingar som genomfördes 2008, föddes
    3 438 levande barn vid 3 242 förlossningar. Detta innebär att över 26 procent
    av behandlingarna med ”färska ägg” ledde till förlossning medan i de
    behandlingar som startades med att tina upp frysta befruktade ägg ledde
    drygt 20 procent till förlossning.

Inte direkt 80%....
  • MammaFia04
    HelenFr skrev 2012-06-26 09:27:01 följande:
    Du behöver väl inte hoppas när du fått det svart på vitt på det digitala :) Grattis!!!
    Tror kanske bara det är att man har svårt att ta in det som gör att man blir nojjig...
    Tack!!!Glad
  • slemtorsk i din bralla
    skumbanan skrev 2012-06-26 11:47:00 följande:
    Slemtorsk: tyckte väl siffran var lite hög!
    Blir lite ledsen när läkare vräker ur sig sånna saker.. för det är ju betydligt mycket högre än i verkligheten, tänk alla dem som faktiskt INTE lyckas via IVF... hur misslyckade ska inte de känna sig då om läkare springer omkring och säger att det är 80% chans att lyckas..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester