• ZooZoo

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Elmiina skrev 2012-06-26 17:46:29 följande:
    Är det någon som har foton på ägglossningstest från testlagret? Alltså stegring eller pos/neg sticka.
    Här finns det några test från mig. Jag fick dock aldrig lika starkt eller starkare teststreck än kontrollstrecket. Nu testade jag bara 1 gång/dag (på kvällen),så jag kan ha missat "toppstegringen".

Här misstänker jag att det var 23-24 feb som var aktuella dagar. Vi blev dock inte gravida, men så hade vi inte sex under den perioden heller

Den här gången blev jag däremot gravid

• Elmiina
    ZooZoo skrev 2012-06-26 18:38:25 följande:
    Här finns det några test från mig. Jag fick dock aldrig lika starkt eller starkare teststreck än kontrollstrecket. Nu testade jag bara 1 gång/dag (på kvällen),så jag kan ha missat "toppstegringen".

Här misstänker jag att det var 23-24 feb som var aktuella dagar. Vi blev dock inte gravida, men så hade vi inte sex under den perioden heller

Den här gången blev jag däremot gravid

Tack snälla för svaret. Jag blir helt tokig på dessa test. Är idag på dag 8 i min 29 dagars cykel och testet gav ett ganska starkt utslag -dock inte lika starkt som kontrollstrecket men i alla fall. Det är alldeles för tidigt för mig att ha ÄL men det känns som att det ska ge starkare utslag inom ett par dagar.

Men får väl se! :)
  • alexander2011

Finns det nån här som har prövat RR för att få en mer regelbunden menscykel? har det hjälpt?

denna månaden ska jag pröva rr för att se om det kan hjälpa mig. har en cykel på mellan 32-60 dagar :( nu sist 46 dagar 

• Knasten83

Meja; jag har också hört att det är från första bloddagen, så jag kör på det -börjar på torsdag. Tycker du ska göra detsamma.

Har ni försökt så länge? 6 år!?!?

Drömmaromsmått: jag har också hört att det inte är sådär jätteviktigt att det blir exakt dag 5 men man vågar ju inte leka med det. Man vill så gärna och då vill jag göra det så rätt jag bara kan.

• Mrs N

Alexander: läser här ibland för att det är spännande :) vill tipsa om Vitex agnus castus som kortade ner en väns menscykel till 25 dagar, alltså -20 dagar. Hoppas det kan hjälpa dig med. borde gå att köpa på hälsokostbutik eller beställa på nätet.

• Meja2011

Knasten: ja alltså det tog mig 6 år att få Meja, med mitt ex försökte vi i 5 år ungefär. Sen träffade jag min ungdomskärlek, och sa då att det förmodligen inte kommer bli några barn. För inte en enda gång under dessa år vart jag gravid, tur var väl det;)

4 månader efter jag träffat honom blev vi gravida dock sluta det i MA i vecka 6 fick vi reda på vi vecka 10:/ sen tog det 4 månader till så vart jag gravid på första kuren pergo:) och så nu försöker vi igen med ett syskon:)

• Kaksmulan1
    Mrs N skrev 2012-06-26 19:59:56 följande:
    Alexander: läser här ibland för att det är spännande :) vill tipsa om Vitex agnus castus som kortade ner en väns menscykel till 25 dagar, alltså -20 dagar. Hoppas det kan hjälpa dig med. borde gå att köpa på hälsokostbutik eller beställa på nätet.
    dom är verkligen superbra!!
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Knasten83

Meja: det va ödet!! :)
    Lite som mig. Inte haft ngt skydd med exet, försökte dock inte aktivt.
    Sen träffade jag min man och vi gjorde utredning, åt 8 kurer och Hedda blev till en behandlingsfri månad efter de 8! :)

• Loppan8604

Kan tyvärr inte lägga upp bilderna på testlagrets egna pos å neg tester. De som vill ha bilderna kan ju skriva sin mail så skickar ja de till er:) de e ett helt dokument därför går de inte att ladda upp. Försökte även ta foto med mobile men de blev inte bra :/
    Ser att ja har BIM sist av oss :/ lång tid att vänta! 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester