• Knasten83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Meja2011 skrev 2012-06-26 16:51:56 följande:
    Knasten: aha då startar du tidigare än mig;) är bara på dag 5 med provera, då det är ju minst 12 dagar kvar tills jag ska börja med pergo:/
    Näää?? Åå, störigt...

Jag vet inte hur jag ska räkna riktigt (hur jag nu kan va så glömsk? ätit detta i 8 månader 2009) haha! Men jag fick bruna flytningar i lördags, rött blod i söndags. Onsda är antingen dag 4 eller 5... hm.... hur hade du gjort? 
    www.heddishsaker.blogg.se
  • Lizz89

Tycker ni att mina streck är tydligare än innan?? Jag inbillar mig säkert bara att ja e gravid

• Meja2011
    Knasten83 skrev 2012-06-26 17:21:22 följande:
    Näää?? Åå, störigt...

Jag vet inte hur jag ska räkna riktigt (hur jag nu kan va så glömsk? ätit detta i 8 månader 2009) haha! Men jag fick bruna flytningar i lördags, rött blod i söndags. Onsda är antingen dag 4 eller 5... hm.... hur hade du gjort? 
    Ja det var ju synd=/

haha ja du jag har käkat dessa i 6 år ändå minns jag inte;) haha
    ja jag hade nog räknat från söndag, jag har alltid räknat blod som första mensdagen=)
    Meja 11-11-23
  • drömmaromsmått

Enligt min läkare i danmark är första dagen man behöver binda cykeldag 1, jag frågade i och med att jag ofta har spottings och blodiga flytningar någon dag innan men det är inte hela världen om man inte börjar exakt på cykeldag 5 på danska kliniker börjar man på cykeldag 3.

• Meja2011

Fast blir inte det märkligt? Att börja på dag 3. Varför är det sån skillnad, 5 i Sverige och 3 i Danmark?

• drömmaromsmått

jag har ju gått på en klinik i danmark så jag har alltid börjat på dag 3 eller har oftast börjat på dag 3 om det inte varit så att det har kört ihop sig med att det varit helg och jag inte kunnat få receptet eller vul innan starten (de krävde vul om vi ville göra flera försök på raken)

Det har inte varit någon direkt skillnad i follikeltillväxten för min del när jag börjat på dag 3 resp dag 5 den har varit ungefär den samma.    

• Elmiina
    Är det någon som har foton på ägglossningstest från testlagret? Alltså stegring eller pos/neg sticka.
  • Meja2011
    drömmaromsmått skrev 2012-06-26 17:44:29 följande:

jag har ju gått på en klinik i danmark så jag har alltid börjat på dag 3 eller har oftast börjat på dag 3 om det inte varit så att det har kört ihop sig med att det varit helg och jag inte kunnat få receptet eller vul innan starten (de krävde vul om vi ville göra flera försök på raken)

Det har inte varit någon direkt skillnad i follikeltillväxten för min del när jag börjat på dag 3 resp dag 5 den har varit ungefär den samma.    

jo jag förstod att du gjorde det. Har alltid under mina 6 år på pergotime startat på dag 5 och fått sagt till mig att börja äta på dag 5, så jag personligen skulle inte våga något annat=/ Jag kommer inte göra vul eller blodprov nu heller(har inte gjort det på säkert 2-3 år) så därför "vågar" jag inte chansa. Även om jag skulle vilja börja tidigare;) Fasiken nu gjorde du mig sugen hehe
    Meja 11-11-23
  • drömmaromsmått
    Meja2011 skrev 2012-06-26 17:52:51 följande:
    jo jag förstod att du gjorde det. Har alltid under mina 6 år på pergotime startat på dag 5 och fått sagt till mig att börja äta på dag 5, så jag personligen skulle inte våga något annat=/ Jag kommer inte göra vul eller blodprov nu heller(har inte gjort det på säkert 2-3 år) så därför "vågar" jag inte chansa. Även om jag skulle vilja börja tidigare;) Fasiken nu gjorde du mig sugen hehe

det är ingen fara att börja tidigare, varenda klinik i danmark startar på dag 3 som jag förstått, blir ingen skillnad på resultatet vi är flera som funderat på det där med uppstart på dag 3 och fått samma svar från olika kliniker.

Om jag var riktigt osäker på vilken dag jag är på skulle jag börjat någon dag tidigare =) 
  • Meja2011

Vad knasigt att det är så olika:/

Ja det tåls att fundera på:) fast å andra sidan vad gör 2 dagar hit eller dit;)

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester