• Mamma Evve

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag hoppar in här...Har BIM idag ,men inga direkta symptom att mensen e på G ännu. Det enda som har varit hittills har varit nån enstaka tunn blodstrimma på papperet när jag varit på toa. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Tog ett gravtest som jag köpt på ICA igår morse som visade neg. Väntar bara på att sonen ska vakna så ska jag knalla mig bort till apoteket o köpa nytt test. Det som e lite konstigt med min mens e att den brukar alltid komma ca 2 dagar innan det e tänkt att den ska komma. Och jag har till o från ont i brösten, mensvärk osv. Har ett par dagar varit såååå trött också. Känns precis som grav trötthet. Mycket märkligt detta tycker jag. Får se vad som händer :)

• Binegar
    EQ85 skrev 2012-06-27 10:56:32 följande:
    det tyder på att du haft ägglossning, så det är positivt
    mindre mens och värk = tyder på ÄL
    mer mens och ont = tyder på utebliven ÄL. 
    vaaaa????? näää???? Förvånad
    Då har jag typ aldrig ÄL..för jag blöder alltid med råge och har så ont att jag knappt kan stå Rynkar på näsan
  • Alfonsmamman

Binegar och EQ85:
    Detta är felaktig information.
    Istället gäller: mensblödning utan ägglossning är ofta mer långdragen och mindre smärtsam. Alltså inte tvärtom som EQ85 skrev.

• mamly83
    Tösabiten88 skrev 2012-06-27 11:57:47 följande:
    mamly: Det ser ju lovande ut. ta ett nytt imorgon igen :)
    jag hoppas ju verkligen det... tog ett digitalt också , det visa negativt.
    Jag hade 20 dagar sen jag hade äl. Tog äl test så det visa positivt då iallafall.
    Börjar tappa hoppet och bli bitter på alla som klarar det direkt ! Vi har försökt ett tag nu.
  • EQ85
    Alfonsmamman skrev 2012-06-27 12:22:22 följande:
    Binegar och EQ85:
    Detta är felaktig information.
    Istället gäller: mensblödning utan ägglossning är ofta mer långdragen och mindre smärtsam. Alltså inte tvärtom som EQ85 skrev.
    då ska jag inte fortsätta gå till den gyn jag varit hos förr... Obestämd
  • EQ85

googla det och jorå det stämmer som ni säger. 
    aja nu har vi fått ordning på infon  

• EQ85
    Tigerkakan skrev 2012-06-27 13:20:46 följande:
    Fortsätter på detta med cb-test..
    Är detta spök?

liknar mer + än spök 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester