• Tigerkakan

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kommer nog köpa digitalt nästa gång jag är i stan, så dröjer nog ännu några dagar.. testade negativt med det sista nyss, eller a, en vecka sedan var det visst.. Men skulle vara så tråkigt att ta ett negativt igen. Så väntar hellre...

• Binegar
    skumbanan skrev 2012-06-27 12:42:14 följande:
    Binegar: jag har hört att smärtsam mens ofta betyder ägglossning.
    Då kändes det genast lite bättre :) Då har jag i stort sett ägglossning varje månad..om vi bara ska se till smärta o mängd blod alltså :)
  • Binegar

BIM idag. Hade en pytteblödning/brun flytning i förmiddags vid toabesök. Ingen mensvärk alls..och det har inte kommit mer blod på hela dagen o ingen mensvärk heller..känns lite spännande måste jag säga :)

• Lizz89

Dagens bilder tagen på eftermiddan.. Inte gått på toa på 4 timmar. vad tror ni ?
  • Madelonen1

Binegar: så var det för mig också. Hade typ brunaktiga flytningar (ursäkta äckelinfon!) i några dagar, men mensen kom aldrig igång. Fick mitt plus en vecka senare :)

• laluna88
    Lizz89 skrev 2012-06-27 18:04:36 följande:

Dagens bilder tagen på eftermiddan.. Inte gått på toa på 4 timmar. vad tror ni ?
    Negativt tyvärr :(
  • lilaemma
    ZJN skrev 2012-06-26 22:26:52 följande:
    Varför jag undrar är för att jag fick barn den 20 feb, satte in kopparspiral den 15 Maj, den 14 Juni fick jag mensvärk o trodde att mensen var på väg, höll i sig i någon dag. Men nu sen i Torsdags har jag haft ont i magen, känns nästan som när jag var gravid sist.. Men känns ju konstigt o vara gravid igen, så snabbt!
    Vänta en vecka och testa igen. Då borde det visa tydligt om det är något...
  • skumbanan

Lizz89: det syns ju två streck. Men det verkar som de testerna har en förmåga att ge falska positiva.

• skumbanan

ZJN: när jag hade kopparspiral hade jag ont då och då.. Och när mensen väl kom var mensvärken värre än vanligt. Är nog inte så stor risk att bli gravid med kopparspiral men chansen finns ju! :)

• Binegar
    Madelonen1 skrev 2012-06-27 18:05:01 följande:
    Binegar: så var det för mig också. Hade typ brunaktiga flytningar (ursäkta äckelinfon!) i några dagar, men mensen kom aldrig igång. Fick mitt plus en vecka senare :)
    vaa?? nähää?? Förvånad du hade alltså dessa flytningarna precis när mensen var väntad eller?
    Jag har inte testat och jag kommer nog faktiskt inte testa heller..jag känner mig inte als gravid så jag hoppas ingenting. Men det känns ju lite sådär lagom pirrigt att mensen inte dykt upp än så länge :)

testade du inte förrän en vecka efter eller testade du neg fram till efter en vecka över BIM?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester