• Niicesara

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

skumbanan skrev 2012-06-28 19:00:25 följande:
    Nicesara: aha, är tumören borta? ;/ Skönt att det gick vägen och det är en bäbis på g!
    Jag hoppas det! Den var inte helt borta sist jag röntgades och nu är jag lite rädd att den ska växa igen eftersom jag inte får ta min medicin under graviditeten.
    Gjorde synundersökning för mer än 1 månad sedan men har fortfarande inte fått svar på det. :/
    Ja det är skönt att det verkligen fungera när jag väl fick det utskrivet.
    Hoppas Du också får det och att Ni också lyckas bli gravida. :D
  • Helen1974
    Knasten83 skrev 2012-06-28 18:54:15 följande:

den här bilden skickade jag med mitt klagomål till testlagret! fick svar att de givetvis skulle reda ut detta... hur tusan då?? fixar till en bebis i magen på mig?

Jag tog ett från testlagrets i dag 7 dagar innan bim och fick ett plus lika starkt som du. Och så har jag läst att det är en massa som har fått falska plus under 3 månaders tid. Va fan är d liksom . Nu vet man ju inte om man är gravid eller inte. Antar att man får vänta i några dagar och ta nya för att se om det blir starkare.
  • skumbanan

Nicesara: vad säger läkarna? Ja, hoppas det blir ett plus snart efter spolning. Hade egen äl i helgen så har jag tur så kanske ... ;)

• Friida11

Jag har använt mig av TL's stickor ett par år nu och ALDRIG fått falska plus.. Har jag inte varit gravid så har jag inte det å har jag så har jag. Därför känns de så skumt nu när man fått svagt plus på TL denna månad på x antal tester då börjar man ju undra lite :S Har så svårt att tro på att man kan få ett plus å det inte är ett plus? :S

Frida Isabell 16/5-2011 <3 Mamma älskar dig!!
  • Binegar

En nyfiken fråga. När har tröttheten slagit till för er under era graviditeter?

• HelenFr

Binegar: Innan jag har fattat att jag är gravid... Helt utslagen från kanske v 3 till v 16 med dottern och nu är jag i v 8 och är lika gräsligt död...

• Binegar
    HelenFr skrev 2012-06-28 19:54:34 följande:
    Binegar: Innan jag har fattat att jag är gravid... Helt utslagen från kanske v 3 till v 16 med dottern och nu är jag i v 8 och är lika gräsligt död...
    Oj jösses vad tidigt. Du var helt utslagen innan du ens plussade eller? Jag är nämligen på BIM+1 idag utan tillstymelse till mensvärk och har sovit mig igenom längre stunder av dagen och är fortfarande helt utslagen. En power nap brukar räcka för mig om jag har varit i full gång i 13 - 14 timmar (häst, hund & jobb, så blir man trött vissa dagar). Men idag har jag bara varit inne i stan på möte 3 timmar, veterinären med hunden & var hemma igen efter allt ca kl 15 och var till och med tvungen att parkera för att sova i 30 minuter i bilen!!!! Förvånad som tur var hade jag bara 500 meter hem, men skulle inte klara dessa 500 meter utan en sovstund.

Jag börjar fundera på om det bara är tillfälligt för idag eller om det är dags att testa snart..
  • Helen1974
    Friida11 skrev 2012-06-28 19:44:16 följande:
    Jag har använt mig av TL's stickor ett par år nu och ALDRIG fått falska plus.. Har jag inte varit gravid så har jag inte det å har jag så har jag. Därför känns de så skumt nu när man fått svagt plus på TL denna månad på x antal tester då börjar man ju undra lite :S Har så svårt att tro på att man kan få ett plus å det inte är ett plus? :S
    Nej jag har heller aldrig fått spök plus ocj jag har ändå varit gravid 8 ggr har 5 barn. Så detta va ett helt nytt fenomen för mig när jag började läsa här på familjeliv. För här verkar det ju vara väldigt vanligt. Sen att jag lästa att hela denna leverans av testlagrets va lite skumma så blev man ju fundersam. Hur ska man då veta om man är gravid? jag köpte dem för att dem är billiga och jag ville testa flera ggr innan bim. clearblue digital är ju dyr. Men antar att jag får fortsätta testa och sen köpa ett digitalt vid bim i fall det blir starkare.
  • Saga09

Jag har fått mina ersättningstest frn TL nu och gissa vilket LOT nr.. 120517.. så jäkla klart. Tog ett test igår bara på skoj ( väntar på ÄL om ett par dagar ) och jag kan se ett tjockt rosa streck om jag lyser med en lampa bakom ( så ska man inte göra ) men vad f*n det borde vara helt blankt så långt från gravid som jag är

Älskade Saga 090908
  • Friida11
    Helen1974 skrev 2012-06-28 20:00:15 följande:
    Nej jag har heller aldrig fått spök plus ocj jag har ändå varit gravid 8 ggr har 5 barn. Så detta va ett helt nytt fenomen för mig när jag började läsa här på familjeliv. För här verkar det ju vara väldigt vanligt. Sen att jag lästa att hela denna leverans av testlagrets va lite skumma så blev man ju fundersam. Hur ska man då veta om man är gravid? jag köpte dem för att dem är billiga och jag ville testa flera ggr innan bim. clearblue digital är ju dyr. Men antar att jag får fortsätta testa och sen köpa ett digitalt vid bim i fall det blir starkare.

Skumt.. Tänk om man itne gått in och läst då hade man ju trott att det var mf :S Jag har beställt två digital och ett vanligt CB, tänkte ta ett i helgen å se.. men ja väldigt skumt..
    Frida Isabell 16/5-2011 <3 Mamma älskar dig!!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester