• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Binegar skrev 2012-06-28 21:50:12 följande:
    Jag tycker inte det är så konstigt att din mens krånglar för dig när du är så uppe i det. Släpp hela grejen och slappna av. Du  säger att du inte är stressad men du verkar ju vara helt sönderstressad. Man räknar 12 månader att bli gravid utan att det behöver vara något fel. Vi är på försök 14 och har under dessa månaderna fått ett MA.

MA:t tog sig på försök 7 och nu inväntar jag mens, förök 6 den här gången. Tror du verkligen lugna ner dig lite.

Jag är på bim+3!

Jag har 3 barn sen innan som gick fort att göra!

Jag är inte stressad utan ledsen!

Fy vilket elakt inlägg!
  • Friida11
    Trixxy skrev 2012-06-28 21:52:29 följande:

Jag är på bim+3!

Fy vilket elakt inlägg!

Förstår att du är ledsen, kan du inte prata med MVC kanske eller ringa å höra om dom kanske kan titta med vul eller nått om det är något fel? Alltid skönt att kolla upp de om du känner att något är knasigt. Har du tagit olika tester från olika märken eller hur många har du tagit?
    Frida Isabell 16/5-2011 <3 Mamma älskar dig!!
  • 059

Hoppas 2012: Tack för trevligt svar! :) Jag får bara lite sympatiångest med alla som testar och vinklar och tolkar. Har varit där själv, och det var då jag insåg att de digitala gav mig lugn i själen.

Men jag är knäpp på andra vis. Är nygravid och köper digitala fortfarande och testar, för att jag älskar svaret. :p

• Hoppas 2012
    059 skrev 2012-06-28 21:54:40 följande:
    Hoppas 2012: Tack för trevligt svar! :) Jag får bara lite sympatiångest med alla som testar och vinklar och tolkar. Har varit där själv, och det var då jag insåg att de digitala gav mig lugn i själen.

Men jag är knäpp på andra vis. Är nygravid och köper digitala fortfarande och testar, för att jag älskar svaret. :p
    Tack själv!
    Absolut, vi vet hur det är att testa en massa. Jag är i 5+5 och tycker, om du, det är roligt att testa fortfarande hihi, vi är lite knäppa kanske?! :)
    ♥ BF 23 februari 2013 ♥
  • 059

Åh då är vi nästan samma, är 5+0 idag! Har 1 digitalt kvar, ska ta det om 1 vecka. :D Vill se Gravid 3+ i rutan, har sett de andra 2 redan, 1-2 och 2-3 veckor. Man får vara testknäpp!!

• Binegar
    Trixxy skrev 2012-06-28 21:52:29 följande:
    Jag är på bim+3!

Fy vilket elakt inlägg!
    Vad var det som var elakt med det? Om du har 3 fullt friska barn som gick fort att göra så är det ju ett bevis på att det inte är något fel på dig. Man kan inte vinna jackpot jämt Flört
  • Caspersmama

Jag har LOTnummer 120131, testat med 4 olika test och tycker mig se att strecket kommer lite snabbare för var gång och blir om än lite lite starkare, tokömma bröst är det ingen tvekan om att jag har iallafall samt illamående främst kvällstid, stramande runt livmodertrakterna och mage som gett upp all normal funktion.. Så jag hoppas verkligen testen är okej men det kommer ett digitalt på posten imorgon med, tänk om man glatt sambon helt i onödan nu :(

• karamellflickan
    059 skrev 2012-06-28 21:45:08 följande:
    Men digitala visar väl ca fr BIM -4? Finns det tester som visar tidigare än så? Tydligt alltså utan att behöva hålla och att vinkla och tolka.

Måste ju bli dyrt att köpa storpack billiga tester som verkar vara väldigt osäkra med spöksteck hit och dit. Då måste man ju använda flera än ett par solklara. :)

Ja, det finns tester som är känsligare än de digitala. Jag har för mig att cb:s digitala visar från ett hCG på 25 mlU/ml och bland annat RFSU:s känsliga och DocMorris tester visar redan på 10 mlU/ml. Sedan så kan man ju jämföra de digitala testerna med en svartvit bild, helt utan grå nyanser, medan "vanliga" stickor även har med de olika gråa nyanserna och därför kan man se ett plus tidigare på dom än på det digitala. Din teori om att köpa ett par digitala håller endast om man endast testar en eller ett par gånger, och inte alltför tidigt, och om man får ett plus på redan första eller andra försöket. I den här tråden testar många tidigt (finns de som plussat med stickor 6-7 dagar efter ÄL vilket i regel är alltför tidigt för ett digitalt) och testar sedan flera gånger fram tills de antingen får ett tydligt plus eller mens. Så vill man börja testa tidigt så är inte digitala test någon bra idé just för att de är så dyra.
  • Knasten83

Trixxy: en normal kvinna ägglossar i genomsnitt 10 ggr/år, ägglossningen kanske uteblev denna mån?

• Hoppas 2012
    059 skrev 2012-06-28 22:00:08 följande:
    Åh då är vi nästan samma, är 5+0 idag! Har 1 digitalt kvar, ska ta det om 1 vecka. :D Vill se Gravid 3+ i rutan, har sett de andra 2 redan, 1-2 och 2-3 veckor. Man får vara testknäpp!!
    Haha fick 3+ igår :)
    ♥ BF 23 februari 2013 ♥
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester