• Binegar

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

trebarsmamma skrev 2012-07-01 23:58:33 följande:
    Binegar men det kommer väl ofta test i denna tråd då den har sitt namn, är det inte jobbigt för dig då att vara aktiv här inne
    Jo det är skitjobbigt. Men samtidigt så vet jag ju med mig att det händer men om det kommer på test så brukar jag scrolla förbi snabbt som attans. Men tråden är ju förbannat bra att ha när jag själv behöver ett par extra ögon en gång i månaden :) jag vet ju vad jag ger mig in på när jag läser tråden..och på något sätt så måste jag ju lära mig hantera det eftersom verkligheten uppenbarligen fungerar så att andra blir gravida, men inte jag...
  • Hoppas 2012

Förstår tankar med att se andras plus men så är det ju som du säger binegar, sånt vet man när man läser tråden. Om man kämpat länge tycker inte jag man behöver hålla låg profil här. Klart man vill skrika ut lycka :)

• Binegar
    Hoppas 2012 skrev 2012-07-02 00:18:26 följande:
    Förstår tankar med att se andras plus men så är det ju som du säger binegar, sånt vet man när man läser tråden. Om man kämpat länge tycker inte jag man behöver hålla låg profil här. Klart man vill skrika ut lycka :)
    jaa jag förstår ju med att man vill skrika ut sin lycka. det hade jag med velat göra. och ja visst är det kanske som du säger att ju längre man försökt ju högre.."tillåtelse??" har man att kanske väsnas lite extra. Men jag tycker det är väldigt klokt gjort av folk att hålla en lite lägre profil. Jag ska också göra det den dagen jag plussar. :)
  • Hoppas 2012

Oavsett försökt länge eller kortare tid är det lycka att skrika ut :)
    Men självfallet ska man hålla den profil som känns bäst :)

Natti!

• MissJibs

Visst kan d kännas surt att man försöker o försöker men inget händer o att en annan har lyckan me sig på sin sida men av en orsak inte kan behålla d, trots att de oxå försökt under en tid. Men d e väl klart man vill vända sig till dom som man bollat me under en tid. Man kan känna en enorm gemenskap genom sidor likt denna. Jag förstår dom till fullo faktiskt. Man har ju fått visst stöd o gemenskap. Ni som tycker annorlunda får tycka att jag e knäpp som skriver så men d e min åsikt o va jag sj tror på. Alla gör vi våra egna val o d känns nog hemskt för dom o de hoppades nog på en bättre respons. Jag hoppas att vi alla plussar snart o att de som tagit beslut till abort kommer att repa sig o snart vara tillbaka bland oss igen. Jag vet hur jobbigt d kan vara. Kram på er!

• Liiina89

Varje gång någon plussar känns det som en käftsmäll och ett slag i magen samtidigt som glädjen för deras skull är JÄTTE stor.
    Men att läsa att folk gör abort pga ändrade familjeförhållande i DEN HÄR tråden... Det är fan att bli överkörd av en lastbil....

:'(       

• Knasten83

Oj va det skrivs!

Gällande aborter förstår jag inte varför man behöver berätta det? Vill man ha stöttning och råd får man berätta sin situation för att man ens ska kunna FÖRSÖKA förstå.
    Annars finns det ingen anledning med tanke på hur mkt det kan såra här inne.

Jag är inte emot abort, men det ska va en jäkligt bra anledning till varför man gör det. Jag tycker att sätter man sig i den sitsen (bortsett från om man försökt skydda sig etc) så får man ta sitt ansvar. Barn är en gåva!!

Själv störs jag inte alls över att nån skriker ut sin lycka trots att vi har kämpat och gör det nu. Jag tycker alla har rätt till den lyckan och jag blir faktiskt riktigt glad för deras skull för jag vet hur innerligt lycklig man blir!!! Obeskrivligt...

• Trixxy
    Knasten83 skrev 2012-07-02 07:23:09 följande:
    Oj va det skrivs!

Gällande aborter förstår jag inte varför man behöver berätta det? Vill man ha stöttning och råd får man berätta sin situation för att man ens ska kunna FÖRSÖKA förstå.

Annars finns det ingen anledning med tanke på hur mkt det kan såra här inne.

Jag är inte emot abort, men det ska va en jäkligt bra anledning till varför man gör det. Jag tycker att sätter man sig i den sitsen (bortsett från om man försökt skydda sig etc) så får man ta sitt ansvar. Barn är en gåva!!

Själv störs jag inte alls över att nån skriker ut sin lycka trots att vi har kämpat och gör det nu. Jag tycker alla har rätt till den lyckan och jag blir faktiskt riktigt glad för deras skull för jag vet hur innerligt lycklig man blir!!! Obeskrivligt...

Ja självklart skall man få skrika ut över hela värden att man precis plussat!!

Även om man själv vill vara där i den situationen och även om det bränner i ögonen av avundsjuka så är man så förbannat glad för den personen

Jag kommer själv ihåg känslan när jag plussade med mina barn.Den känslan glömmer man aldrig Den känslan har man rätt att dela med andra.

Så näää jag tycker inte man skall vara diskret med det

Men däremot aborter..DÄR går iaf min gräns.Alla är vi olika hur mycket vi tål att läsa i en tråd som denna.
  • Alfonsmamman

Usch för er "haters" som man säger. Jag har varit så längtande, är. Ogillat på ett egoistiskt vis när andra lyckas snabbt, när andra utför aborter, när andra stoltserar med magar. Men fy!!!!! Detta faktum ändrar ju aldrig min situation.

Och ändrade familjeförhållanden - vem har sagt det. Det ända jag läst är att valet berodde på betydligt värre saker än så. Och den sorgen som en längtande människa måste uppleva efter en högst ovälkommen abort måste få förbli obesudlad. Nä, ta er i kragen och visa lite hjärta. Eran längtan och sorg blir varken större eller mindre när andra lyckas eller misslyckas. Den är vad den är. Du är du och jag är jag.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester