• lilaemma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Augusti1985 skrev 2012-07-05 22:12:03 följande:
    Nu har vi pratat om barn nr 3 igen och den dagen jag fyller år (20 Augusti) kastar jag pillren :D
    Spännande! Själv fyller jag år 3 aug... kanske skulle satsa på en trea då vi med? ;)
  • Elmiina
    Knasten83 skrev 2012-07-05 22:54:05 följande:
    Elmiina: jag har alltid varit nöjd med testlagrets ältest. Annars är cb digital lättast!!
    Okej. Ja men de visar sig väl =) Ska köpa digitalt imorgon.
  • marengen90

Hej jag skulle behöva lite hjälp med att tyda ett test ja tog imorse på bim-6. Tycker att jag ser en jätte svag skugga, så vill gärna höra vad ni tror.

• Elmiina
    lilaemma skrev 2012-07-05 22:54:44 följande:
    Om du vet ÄL exakt så lägger du på 14 dagar för att få fram BIM. Hur kan du vara säker på ÄL?
    Lutealfasen behöver inte vara 14 dagar.
  • lilaemma
    Elmiina skrev 2012-07-05 23:00:44 följande:
    Lutealfasen behöver inte vara 14 dagar.
    Nej, men när man beräknar BIM för att veta när man ska ta ett gravtest så spelar lutealfasen ingen roll. Det som gäller där är 14 dagar.
  • Elmiina
    lilaemma skrev 2012-07-05 23:03:16 följande:
    Nej, men när man beräknar BIM för att veta när man ska ta ett gravtest så spelar lutealfasen ingen roll. Det som gäller där är 14 dagar.
    Om man verkligen vill vara på den säkra sidan ja. Men man kan testa redan innan. Desto fortare ägget fäster, desto fortare kan man få ett positivt test. Väldigt många plussar redan på ÄL+9.
  • lilaemma
    Elmiina skrev 2012-07-05 23:24:22 följande:
    Om man verkligen vill vara på den säkra sidan ja. Men man kan testa redan innan. Desto fortare ägget fäster, desto fortare kan man få ett positivt test. Väldigt många plussar redan på ÄL+9.
    Väldigt många är att ta i. Statistiskt sett så är det faktiskt inte förrän på ÄL +13,5 som de flesta får ett riktigt svar. För några kan det dröja en vecka till...
  • Working girl 29

Ja , jag vet att det är ung 14 dagar efter men för mig kan det vara 14 ibland och 16 ibland. Min fråga var dock hur stor roll det spelar om man testar på morgonen eller ej ;) Ska testa på morgonen imorgon tänkte jag. Kram på er alla

• HelenFr
    Working girl 29 skrev 2012-07-06 05:58:33 följande:
    Ja , jag vet att det är ung 14 dagar efter men för mig kan det vara 14 ibland och 16 ibland. Min fråga var dock hur stor roll det spelar om man testar på morgonen eller ej ;) Ska testa på morgonen imorgon tänkte jag. Kram på er alla

De gånger jag varit gravid har jag testat starkare på kvällen än på morgonen...
  • MammaTillEnStjärna

marengen90: Jag ser skuggan av ett andra streck! Ta ett nytt test idag vettja! Sådär såg mitt första test ut, tog ett nytt dagen efter som blev lite starkare.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester