• Nealin

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Isflikkan1 och Helenefr: Åh häftigt!:) jag gjorde vul i tisdags pga blodblandade flytningar natten innan, allt var bra med liten och hjärtat tickade:) är i vecka 9+3 så en dag mer än dig bara:) enligt uträknare står bf ca 14-15 feb?:s Jag mår bra men har den senaste veckan fått lite kraftigare "mensvärk" och haft mer känningar i magen än vanligt. Har ni också det??:) brösten har varit ett helvete i flera veckor redan då minsta snudd kan göra ont och man nästan gruvar sig för när Bhn ska på och av:p Längtar så efter att komma över "vecka 12" gränsen.

• Nealin

Kan tillägga att jag också ska göra kubtest:) bokat privat den 7/8 :) pirrigt!

• Nealin

Niicesara: bara av ren nyfikenhet, när menar du att man kan plussa som tidigast då? allas kroppar fungerar ju inte likadant när det gäller hormoner, se bara på de som är låghormonare och kanske inte får ett pluss förns flera veckor in i graviditeten:) man har ju olika lång menscykel och lutealfas (stavning ?).

• Knasten83

Swea: men vet du att det va äl när du tror? Eller kan den ha varit senare? Är det konstaterat liksom?

• Niicesara
    Nealin skrev 2012-07-16 23:29:05 följande:
    Niicesara: bara av ren nyfikenhet, när menar du att man kan plussa som tidigast då? allas kroppar fungerar ju inte likadant när det gäller hormoner, se bara på de som är låghormonare och kanske inte får ett pluss förns flera veckor in i graviditeten:) man har ju olika lång menscykel och lutealfas (stavning ?).
    Jag vet inte när man kan plussa som tidigast, jag plussade på ÄL+10 eftersom jag vet när jag hade ägglossning. Skulle nog kunnat plussa på ÄL+9 eftersom plusset var ganska starkt när jag fick det. (Enligt första RUL ÄL+6-7 men enligt andra RUL ÄL+10)
    Har inte sagt att man inte kan plussa tidigare, bara att det är extremt ovanligt. Det tar i snitt 7 dagar för ägget att fästa och ytterligare någon dag innan det kan visas i urinen.
    Har läst en himla massa om detta för att försöka förstå och det står att HCG börjar bildas när ägget fäster samt att det tar 5 dagar för ett befruktat ägg att bli en blastocyst. Först när det är en blastocyst så kan det fästa.
    Var inne på gynakuten tidigt i graviditeten och enligt dom så kan man inte få positivt 7 dagar efter ägglossning.

Men som sagt, jag vet inte. :) Personligen så tror jag inte att man kan få plus på ÄL+7 och skulle man få det så har man nog haft ÄL någon dag tidigare eller så är strecket knappt synligt.
  • Niicesara
    isflikkan1 skrev 2012-07-16 21:58:08 följande:
    BM trodde först att blödningen den 21-23/5 va en fästblödning eftersom att jag inte hade haft mens sen 7/4 å alltid har haft 28 dagars cykel... Så hon gav mig tid den 28/5 på att göra hcg blodprov eftersom hon först trodde jag va låghormonare... Men läkaren sa att blödningen 21-23/5 va mensblödning och att jag hade haft ÄL den 28/5 då jag var och gjorde hcg testet (minns att när jag va där och skulle sätta mig ner så högg det till ordentligt i äggstockarna) nästan så där brinnande smärta i äggstockarna. När jag va på VUL i torsdags så flyttade läkaren fram mig en hel vecka och sa utan att jag frågat att jag hade ÄL 28/5 å då blev gravid.
    Vet inte så mkt om detta, första barnet och har inte så mkt erfarenhet, men man vill juh lita på vad doktorn säger... Får se den 5/8 då jag ska göra kub-ul vad den doktorn säger :) Har förstått att man kan bli flyttad fram å tillbaka i början. Anledningen till vul:et va för att fastställa hur långt gången jag var, just pga kub-testet.
    Om Du hade ÄL den 28e så plussade Du på ÄL+9. :) Och det tror jag absolut stämmer.
    Och ja - man kan bli flyttad både hit och dit eftersom alla foster inte är lika stora varken i början, mitten eller slutet. Som jag skrev så har vår bebis sin pappas huvudform - avlångt! Därmed fick vi mindre mått än normalt eftersom snittet är taget från ett runt huvud. :)
    Man läser ju till och med om de som gjort IVF som blir flyttade trots att dom vet exakt när befruktningen skedde.
  • Niicesara
    91jen skrev 2012-07-17 07:22:16 följande:
    Hur fort ska plusset stegra?
    Dom säger varannan till var tredje dag. :)
  • divRa

hej igen damer!
    har ju testat testat testat.. svaga svaga streck på billiga stickor som ska var extra känsliga.. De har inte blivit starkare.. MEN kunde inte hålla mig idag -  och TADAAA!!!!  

Vet inte om jag ska skratta eller gråta (av lycka)..

Höll händena bakom ryggen med ciggen i ena handen och CB i andra. Han fatta ingenting - varför slänger du ett paket cigg på mej?!

Nu ÄR det slutrökt för vi ska få BEBIS!   
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester