• Fru Amer

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Meja sa fel.. Allt detta kom 5 dagar efter jag haft äl Om jag nu haft det då.. Men jag räknar från den dagen. Så 1 vecka :O har jag mått mysko.. Men är säkerligen bara skengravid eller extrema mens symptomer.

• un poco

Lizz89- inte för att vara en glädjedödare, men hade precis sånna streck på mina tester förra veckan och de var negativa. Men är du tidigt ute så finns det ju hopp. Håller tummar

• angie91
    petitemoi skrev 2012-07-18 20:52:51 följande:
    Friida11 Tog ett digitalt igår på eftermiddagen som visade ej gravid:( men kände ändå mig skum idag så tog ett från RFSU när jag kom hem från jobb, såg då den svaga skuggan och la upp det, men så som jag har förstått så är CB:s digitala test inte lika känslig som RFSU:s test ( rätta mig om jag har fel).

Vet inte vad jag ska tro:/ upp som en sol ner som en pannkaka. 

rfsus röda reagerar först på 40 eller 50 miu.. medans cb digitalt 25... MEN.. om de e e på gränsen (24miu..eller liknande) visar ej digitalt gravid.. medans man kan få svagt streck på andra tester.. o hcg ska fördubblas varrannan till var tredje dag.. såå dagen efter... med mer koncentrerat urin.. kan juh de ge utslag såhär me rfsus även om digitalt visat ej gravid...

ta  ett nytt test .. när du hållt dig i typ 4 timmar o avläs testet inom tiden.. (många tester ger missvissande, skuggor o färgrester efter tiden )

Lycka till

• telgebo

Sessan 92. Vill inte vara nån glädjedödare men jag hade också ett sådant svagt CB test i januari 2010 (CB) och trodde jag var gravid, men det var jag inte tyvärr. Jag reklamerade mitt test och fick sedan svar från CB att det var inget fel på testet utan det har fungerat som det ska men för att testet ska vara positivt ska plusset både vågrätt och lodrätt vara lika brett som kontrollstrecket.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • sessan1992

på mitt streck så är båda strecken lika breda, bara de att de är svagare...

• sessan1992

på mitt test menade jag såklart. inte streck som jag råkade skriva.

• telgebo

Sessan 92: Tittade igen på ditt test och ser nu att det är bredare än vad jag såg först. Hoppas på det bästa för dig.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
  • Helenmedh

Bim-5 idag.. Fattar inte varför jag testar på morgonen när jag alltid fått starkare på kvällen?! 
    Vad tror ni? 

• Lizz89

någon som har varit med om att de blir svaga positiva test på eftermiddag/kväll och näst intill negativt på morgonen?? Är på bim - 10

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester