Trixxy skrev 2012-07-22 09:13:47 följande:
Fick negativt imorse på äl+9 Hur fasiken skall jag tänka?
Jag fick också neg på äl+9 och även äl+10 och jag var helt söker på att jag inte var gravid. Så när jag testade på äl+11 med tls kassett och med sticka från bästpåtest var jag säker på att det var neg redan innan resultatet syntes. Jag var ledsen och mådde skit. Jag och min sambo satt och pratade om annat när han plötsligt säger att han ser ett streck eller jag menar jag ser två st, och på tls kassett var det faktiskt 2 st även om själva test strecket var svagt så syntes det. Stickan från bästpåtest var dock neg så jag vågade inte riktigt tro på kassetten. Tog nytt på natten, tog då tls sticka och cb och båda dom visade svagt plus. Morgonen äl+12 tog jag tls sticka igen och när det blev lite starkare än under natten så chansade jag och doppade digitala i samma urin och det blev gravid 1-2:) Däremot förstår jag hur du känner, jag hade gett upp och var säker på att jag inte skulle bli gravid igen och sörjde det massor. Jag har 3 barn sen innan och första tog lång tid 14 månader men då var jag också underviktig, andra tog inte lång tid och tredje hann jag med en mens efter jag tagit ut spiralen så jag var övertygad om att det skulle gå fort. Det tog 7 månader denna gång, 7 långa jobbiga månader.