• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Helenmedh skrev 2012-07-21 20:51:44 följande:
    Tls ligger på 25 tror jag..

Lilaemma: nej jag testade med morgonurin med Tl och eftermiddag med cb på bim -3..

Knasten: det är så jag vill känna.. Hela barnverkstaden tar ihjäl mig. 13 månaden.. Min pappa fyller 70 år, vi har bjudit på båtresa med mat och övernattning. Men när det kommer ett barn.. Jag kan inte låta bli att gråta.. På riktigt. Min pappa är mitt allt och han ska fan ha barnbarn! Fan å..

Tycker inte du skall dricka något
  • Knasten83

Helenmedh: förstår att du gärna vill att din pappa ska få uppleva barnbarn och det kommer han få göra.
    Trist att gränsen är så hårfin på det digitala. Jag fick ju neg på det en dag och pos två dar efter. Det kommer! Säker på att du e gravid! :)

• Knasten83

Det där med dricka är så individuellt.
    Det är mest hur man själv känner. För att man tar två glas vin förstör inget för fostret (som inte är ett foster än).

Men känner man att det tar emot bör man avstå enligt mig.

• HelenFr

Helenemedh: Alltså det finns inte en endaste liten risk att ett embryo skulle ta skada av alkohol så tidigt i en graviditet, eftersom embryot inte tar upp något från dig än. Därav spelar det ingen roll om man dricker till exempel innan man vet att man plussat. Det enda som kommer att påverkas är ditt eget psyke möjligtvis.

• Cessan

Tycker precis som knasten att alla ska få känna det dom känner. Och inte bli påhoppade för det, detta borde vara en tråd för pepp och inte för att man ska tänka att någon alltid har det värre.

Lev dina känslor Trixxy var så ledsen och förbannad som du vill vara utan hämningar! Nu peppar vi för många plus!

• Meja2011

Alla känner vi olika, visst jag KUNDE vara bitter på människor som skrev att Åhh vi har försökt i 4 månader och inget händer när det för mig var 6 års försök, men alla känner vi olika och jag kan ALDRIG ta ifrån någon sena känslor och uppfattningar om saker och ting! Det ÄR jobbigt och påfrestande att försöka skaffa barn!

• Knasten83

Meja: kunde inte sagt det bättre själv. Man har så mkt känslor, förhoppningar och klart det är jobbigare ju längre tiden går och ju fler "misslyckade" försök det blir men antalet försök är ju det längsta för var och en. 6 mån eller 6 år.. Sen säger det sig själv att om man försöker 6 år kommer man i upp och nergångar, man ger upp mellan varven(jag gjorde iaf, tappade hopp om barn) fast vi inte kämpade sååå länge.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester