Prematurbarn 2011
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Vår kille född i v 26 den 11 mars i år är nu 8månader gammal. Han väger 5680g och är 61cm lång.... Han växer MYCKET sakta.....
Elias väger nu 6105 g och är 58,5 cm. Han är 3 månader korrigerat och 6 månader okorrigerat. Han sitter stabilt med stöd och älskar att leka i sitt bebisgym, trodde dessa saker skulle komma mycket senare för all sjukvårdspersonal har ju sagt att de ofta är senare än "normala" bebisar...

Min lilla plutt har lärt sig åla. Han är 9,5 månad. Han kan inte sitta än pga problem med översträck och låsningar i rygg och svag muskulatur på framsidan. Men åla det gör han. Och han är så lycklig över att kunna förflytta sig. Viljan har funnits länge men kroppen har varit för stel. Så efter förra behandlingen lossnade det för han är mycket mjukare i kroppen nu.
Osäker men tror att min lilla William 8 månader nästa vecka kan säga hej men jag och maken är inte säkra han ligger ju i fas med sin utveckling men är ju 6 veckor för tidigt född. Jag sa till min man att jag skulle ta reda på det om det var så att han hade lärt sig prata och han säger inte något så jag kanske hörde fel. Jag önskar att han lär sig prata snart men allt har ju sin tid.
Hej, glad att jag hittade denna tråden. Vi fick en som den 10 dec - v 30+6. Han vägde 1930 g och var 43 cm när han föddes. Vi ligger på familjerum på neo i Mölndal och lillplutten sköter sig bra. Förhoppningsvis får vi gå hem på permission över julhelgen och om allt ser bra ut därefter blir vi nog utskrivna.
Våran lilla Vincent ville se omvärlden tidigare än planerat.. 10/12-2011 tittade han ut.. i v 31+5
Han kom ut naturligt.. han va frisk och jag va frisk så något svar på varför det får vi nog aldrig..
Vi ligger just nu inne på Neonatalavdelningen i Hudiksvall.. inget bestämt när vi får komma hem men vi tar en dag i taget.. han är en riktig kämpe våra kille och hittills har allt gått jätte bra.. just nu behöver han bara hjälp med värmen och maten.. men han har legat kuvös, haft Cpap samt dropp..
Detta är verkligen en resa!! upplevelse som inte går att förklara för folk som inte varit här..
Hej där på er!
Den 9e dec blev vi helt plötsligt föräldrar till vår lilla Moa pga havandeskapsförgiftning. Hon vägde 995 gram och var 35,5 lång och således liten för sin vecka. Hittills har hon varit en riktig fighter och klarat sig utan syrgas sen hon var 3 dagar. C-papen fick hon behålla tills den 16 då vi transporterades tillbaka till Gävle från Uppsala den 15e. Idag var en bra dag för oss, vi slapp kuvösen och fick flytta över till säng plus att vi seglade förbi födelsevikten med 8 gram! Det ni! :)
Gömde ju skriva att hon föddes i vecka 28+1 med bf den 1a mars....
Min lilla dotter har blivit en stor tjej 8 månader ( 7 månader) hon kan sitta helt själv utan stöd och har nu i dagarna försökt ställa sig i krypställning och ta sig frammåt, en så länge blir det pladask ner på golvet igen men det börjar arta sig. Hon kan även säga "mamma" "pappa" "titta" och "kisse".
hon har blivit hela 69 cm lång och väger 9 kg ganska exakt