Prematurbarn 2011
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

åh vilka härliga steg ni gör nu!!! underbart.... de blir mer som bebisar när man får klä dom i kläder.
sonen är nu 7 månader och jag njuter fortfarande av att få ta på honom kläder.... månaderna utan kläder har satt spår i huvudet...
på sin 7 månadersdag i går vägde sonen 5270g och var 59cm lång. när han föddes vägde han 760g (gick ner till 600g) och var 30cm lång.
Hej på er 
Min lilla dotter kom ut i v 24+2 den 18 april, hon vägde 700gr och var 33cm lång.
Vi låg inne på neo i 2 1/2 månader. Hon låg i kuvös och hade CPAP. Endast 28% syrgas som mest under tiden. Inga komplikationer alls :) jättestark tjej.
Vi fick åka hem på midsommarhelgen i v 34 med sonden och apneknappen kvar.
Nu är hon snart 6 mån (okorrigerat) och väger 4900kg och är 53cm lång. 

Hej allihopa!
Kikar in här jag med.
Vår lilla Sessa kom i vecka 29+0. De tog ut henne med akut snitt efter att hennes hjärtljud gått ner.
Vi fick ligga i Lund i 2v och 7v här i Jönköping.
Vi har varit hemma sen 7 sept och hon är numera syrgasfri och hon är inte uppkopplad.
Jätteskönt!
Hon har ett hjärtfel som kommer att opereras längre fram. Hon kommer att få ha en pacemaker.
Hon är 3,5 mån och väger ca 4200g och är 52 cm lång.
Stoooor tjej =)
Min son föddes vecka 35 pga inga hjärtslag. Sedan återupplivades han efter förlossningen, och vi låg inne nästan 3 veckor på neonatalen tills vi fick komma hem. Sedan har inga problem alls skett, och allt har flutit på bra med viktökning och hälsa.