Prematurbarn 2011
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Efter 6v å 2dg på neo fick vi igår äntligen komma hem m hemsjukvård. Pojkarna har kvar sina ssonder, men vi är på god väg m amningen. känns underbart att vara hemma igen! Har den här hösten varit nästan 11v på sjukhus, men nu är det över! Nu ska vi försöka hita nya vanor å rutiner här hemma. Vi hade nästan inget förberett igår- inget inrett skötbord, inga filtar el täcken till vaggan eller spjälsängarna. Samt var ska vi 'förvara' pojkarna ? Hur ska de vara med oss på bästa sätt? Utan att lämna dom i ett rum? De tycker inte om att ligga på golvet å är för små för babysitter (samt att vi inte har nån än): men vi har fått improvisera lite å det funkar bra!
Hej, får man hoppa in här?
Har två stycken barn som är födde förtidigt, stora syster Tindra föddes förra året i vecka 33+2 och vägde 2260gram och var 43cm lång. Och i september blev hon storasyster åt Milton som kom i vecka 33+5! Han vägde 2760gram och var 46cm lång.
Men Tindra låg vi inne på neo i 2 veckor och med Milton i 4 veckor..
Hej! Hur går det för dina tvilling flickor?
Synd att ni bor så långt bort annars hade det varit roligt att ses :)
Vår kille åt bara mellan 30-50 ml i flaskan men när sonden tigs bort är det plötsligt mer intresant att ta flaskan. Nu äter han oftast 80-85 ml varje gång ur flaskan så nu äter han ett helt mål genom den
har inte fått nån direkt chock än....tar mig själv bara igenom allt som hade med själv graviditeten just nu....neovistelsen eller hela sjukhusvistelsen kommer väl sen antar jag...:-P men kanske e nån försvarsmekanism o speciellt just nu när vi fortfarande har en del sjukhusbesök kvar för Aylas del o hennes hjärta...men visst jag e ju super nervig på att ingen ska pilla på dom utanför familjen inte ens min morsa liksom...:-P