• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Nefernefer

Tack för tröst i mörkret, Snart lycklig, finafina, linköping68 och woo.

Estland går faktiskt med på mini-IVF, även om han vill påpeka att jag är chanslös egentligen.

Svenska gyn ansåg som sagt var att det kan ha varit en dålig cykel bara, och att det var helt OK att testa flera gånger med samma (korta) protokoll.

Snart lycklig - jag är jätterädd för långa protokollet och ett nytt besök hos klimakteriet.

Men jag antar att det betyder att jag får fundera på om jag vill testa en gång till som vanligt med korta protokollet, eller försöka med mini-IVF:er. Jag uppfattar det som att det faktiskt är upp till mig.

I första hand så vill jag nu vara omanipulerad av hormoner i minst en cykel, så att jag kan se på temperaturkurvan om jag fortfarande har en snygg ägglossning. Så efter detta mycket nedslående besked så måste jag ändå ta mig lite betänketid, för att kunna det.

Har börjat äta DHEA. Går till akupunktur imorgon. 

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Tima68

Hej på alla, vill ha information om IVF var kan man göra kan någon hjälpa mig snälla tack

• myran6801

Tima68, välkommen! Mitt råd är att du kontaktar Copenhagen Fertility Center (CFC) . De tar emot oss till vi fyller 46 år.

• Nefernefer

Nu har jag suttit och pluggat lite i denna min favorittråd igen, och det kanske är så att även jag tillhör de som får en ledande follikel av en hög dos Menopur, men att det inte behöver betyda att allt är över för mig utan att jag behöver byta protokoll.

Nu tänkte jag ställa några frågor:

Maryhe: Var köper man Infolic?

Lully Hill: Vilken är Greklandskliniken, som verkar så hjälpsam? Samarbetar de med Center for Human Reproduction i NY? Det verkar som om de föreslår samma metoder i alla fall. 

• finafina

Ruvardag 12 försöker vara tänka optimistiskt ... Som någon skrev "det är inte över fråns den röda tanten dansar in" så håller fortfarande tummarna att ett av mina små embryon har fäst... har lite små känningar av och till i magen typ mens värk men som några av er skrev så snällt kan det vara grav symtom haha jag hoppas...

Men om det nu inte blir något så tänkte jag försöka få till att göra lite prover... Tips på vad det kan vara bra att ta för att se hur set står till... Sköldköttel hormon? fsh vad mer?

Kram på er i vårsolen

• Nefernefer

Det är fantastiskt, finafina! Hoppas det fortsätter gå bra nu. :)

Angående prover så har jag inga fler tips än de redan nämnda i tråden - autoimmuna sjukdomar inte att förglömma.

• Maryhe

Nej vad tråkigt Nefernefer! Kramar

Jag har inboxat dig om Inofolic. 

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2012-03-05 22:36:55 följande:
    Ni som går hos Gyn SO hur brukar ni göra med info brukar ni eller han meddela CFC?
    Jag meddelar CFC.
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF