• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Nefernefer
    Maryhe skrev 2012-03-06 10:17:14 följande:
    Nej vad tråkigt Nefernefer! Kramar

Jag har inboxat dig om Inofolic. 
    Tack, och tack! Och jag har redan svarat.

Men jag försöker hålla mig upprätt genom att bita mig fast vid det där om ett ägg som springer före och slår ut de andra. Tänk om det är så "enkelt", och går att åtgärda.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Lully Hill
    Nefernefer skrev 2012-03-06 09:16:38 följande:
    Nu har jag suttit och pluggat lite i denna min favorittråd igen, och det kanske är så att även jag tillhör de som får en ledande follikel av en hög dos Menopur, men att det inte behöver betyda att allt är över för mig utan att jag behöver byta protokoll.

Nu tänkte jag ställa några frågor:

Maryhe: Var köper man Infolic?

Lully Hill: Vilken är Greklandskliniken, som verkar så hjälpsam? Samarbetar de med Center for Human Reproduction i NY? Det verkar som om de föreslår samma metoder i alla fall. 
    Hej Nefernefer,
    Styrkekram från mig till dig! Jag tror som du att du behöver byta klinik, faktiskt. I min presentation har du länken till kliniken i Athen. Lifeclinic heter de. Du mailar via deras hemsida så får du kontakt. Jag tror och hoppas att Dr D på kliniken kan hjälpa dig!   
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    linköping68 skrev 2012-03-04 20:57:23 följande:
    Nä, det blir inget ÄP, vi avbröt allt efter VUL på onsdagen förra veckan. 2 blåsor var 26 mmoch en hade tömt sig och 1 blåsa som var 15 så den hann inte med. Så det blev misslyckande denna gång med. Hade ÄL enligt stickor jag kollade med hemma, men tror inte på att ev ägg var bra då blåsna var så jättestor. 
    Nä vad tråkigt vännen! Kramar från mig!
    Vad säger CFC? Vad säger de orsakar det här? Ska du ha lägre doser eller mer antagonist?
  • Lully Hill
    myran6801 skrev 2012-03-04 11:54:59 följande:

Woo, har läst bakåt och såg det tråkiga som hänt. Beklagar verkligen vännen. Men skönt att du kan blicka framåt och redan planerar för fler försök. Styrkekram

Linköping, vad ledsamt att det inte belv ÄP denna gång heller. Hoppas CFC har några bra idéer för hur ni skall lägga upp nästa försök. Intressant att höra vad det kan bli.

Nerferner, du undrade vad kostanden blir för ÄD och det varierar ju för olika kliniker men IVI i Barcelona tar 8700 Euro.

Lully, usch vad jobbigt du har haft med tråkigheter i familjen. Jag förstår att lilla pyret hjälpt till att ge styrka när din far gått  bort. Jag tycker du är stark och fantastisk som ger oss andra så mycket stöd och hopp dessutom när du själv har det svårt. Tack fina du för det. En fråga, hur har du löst det när man behöver göra VUL när SO är ledig (fredagar)?

Maryhe, hur går det för dig vännen? Har du fortfarande för mycket på jobbet? Har du börjat med zonterapi?

Ego, idag satte mensen igång utan de för mig vanliga spottings. Det är väl Cetroide injektionen som gjort sitt till antar jag. Blir bara lite svårt med planeringen nu eftersom CFC vill att man skall göra VUL på dag 6 och det blir ju på lördag. Skulle ju säkert vara ok att göra det på fredag oxå men då har gyn ledigt så det funkar inte heller. Vad gör man då då? Går dag 4 eller väntar till dag 8?
    Angående IVI så fick vi mycket gott intryck, det enda som jag oroar mig för är hur de skall lyckas hitta en donator som matchar oss. Jag är ljusblond, har blå ögon och betydligt längre än de små mörka spanjorerna vi sett i helgen Dessutom är min man också ljus.......

T
    Tack vännen för dina fina ord!
    Ja, fredagar är problematiskt. Jag har då tagit den enkla vägen och kontaktat Strandkliniken (EE). Det kostar 1400kr tyvärr men har löst problemet. Jag tror EE nu finns landstingsanknuten vissa dagar på Hälsocentralen så kolla med henne när hon finns där. Då är det "vanlig" taxa. 
  • Nefernefer
    Lully Hill skrev 2012-03-06 10:39:46 följande:
    Hej Nefernefer,
    Styrkekram från mig till dig! Jag tror som du att du behöver byta klinik, faktiskt. I min presentation har du länken till kliniken i Athen. Lifeclinic heter de. Du mailar via deras hemsida så får du kontakt. Jag tror och hoppas att Dr D på kliniken kan hjälpa dig!   
    Tack så mycket, nu har jag hittat dem. :) Jag ska i alla fall höra med dem lite.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • finafina
    Nefernefer skrev 2012-03-06 10:16:25 följande:
    Det är fantastiskt, finafina! Hoppas det fortsätter gå bra nu. :)

Angående prover så har jag inga fler tips än de redan nämnda i tråden - autoimmuna sjukdomar inte att förglömma.
    Tack Nefernefer, känns ju mest som mens värk om jag ska vara ärlig...strålar i äggstockarna hela vägen ner i låret... men men...

Test dag fredag...vore ju fantastiskt om jag lyckades komma så långt utan den röda tanten...  
  • myran6801

Lully, tack för svar, då meddelar jag Cfc resultat på torsdag efter vul. Är så orolig att en follikel dragit iväg igen och undrar oxå hur gonal f kommer att funka. Har inte provat det sedan mitt första försök för 3 år sedan. Gick ju inte så bra......

• Snart lycklig

Myran, jag nojjar oxå över att jag behöver VUL på "fel dag", den höga dosen och att jag aldrig gjort korta metoden tidigare och vet därför inte alls hur min kropp kommer att agera. Jag ska börja spruta på dag 3, ej på dag 2, som många andra, why? Jag kommer att köra m Menopur, då det i alla fall funkat tidigare i den långa metoden.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF