• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Pippi70

Wow Lully!! Jag beundrar starka kvinnor som är modiga att gå emot strömmen!! Tycker du tänker sunt och förnuftigt. Gå på din magkänsla!!

Myran: hoppas du mår lite bättre nu.. Och att du snart orkar resa dig igen och ta nya beslut! KRAM!!

• Uppåt

Myran: så tråkigt att höra att det inte gick vägen. Hoppas på lycka nästa gång.
    Lully hill: klart du ska försöka. Har du ägg i frysen? för annars är det väl försent för dig?
    Pippi70: Varför använder du två preparat samtidigt? Och ja, det där med sinnesron var något jag också tänkte på.

• Nefernefer
    woo - Stort lycka till med nästa försök! På vilket sätt var upplägget på ultraljud annorlunda?

Lully Hill - Härligt att allt fortsätter att vara fint för er (bortsett från din ledvärk). Håller tummarna för att du lyckas igen till våren! 

Myran - Jätteledsen att höra att du fick mf.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Cice

Vill lämna lite hopp till er som börjar med  IVF  nu.  

Jag  använde DHEA  i ca 5 och 1/2 månader, och jag  hade upphåll med  DHEA i ca 3 månader. 

Jag  har börjat med DHEA igen i Dec 2012,  i samband med IVF ,  och det tog sig, otroligt jag har  Plus  Hjärta...

Jag undrar hur länge som man bör använda DHEA när man är gravid Obestämd

Min läkare säger att jag få använda DHEA i ca   60 dagar efter man har Plus

Jag hoppas att det går hela, eftersom att jag har lätt för MF.....

Lycka till allesammans !

Stor kram{#emotions_dlg.flower}

• woo

Myran Myran...... Hittar inga ord som tröstar hoppas du får en ordentlig koll på det och att ni orkar ta nya tag, Men anade tyvärr att nåt inte stod rätt till eftersom jag inte hört nåt. Jätte kram! Lully härligt att Erik mår bra men usch för värken vet hur det kan kännas vissa dagar i princip har jag ålat mig ner från övervåningen.. Vad har dom sagt ang värken? Klart du ska köra för ett nytt försök all in! Tack för lycka till i Fredags! Gick otroligt mycket bättre än sista totalkatastrofen ialf hittills.... Hade 6 blåsor varav 5 jämnstruken o fina fick ut 5 flotta ägg vi fick gå in t embryologen och titta på dom :) Har ju aldrig vart den som fått många ägg nån gång så jag är jätte nöjd med 5 st! Jag kanske är galen men jag o Svend pratade redan iför det 7 försöket att långtidsodla OM dom/den håller kvalitet på Sönd. Då ringer dom och talar om hur och om dom kan göra det.... Jag gick på tätare och tidigare VUL denna gång samt inget mer sprutande på dag 8. Så nu sitter jag med halv panik redan att dom ska ringa och säga att inget klarat sig som förra gången! Det har aldrig hänt på våra 8 försök att inte få komma till ET..... Som tur är har vi fullt upp denna helg så man inte hinner grotta ner sig eller surfa runt och bli mer nojjig. Varför vi valt att chansa på 5 dagars är ju min taskiga livmoder med Myom och div annat så om nån klarar sig kanske det fäster lättare när det är så pass nära (kläckning) kommer göra IRAP och Ass. Hatching oxå. Cice underbart jätte grattis!!!!!!! Janiayre lycka till med ÄP Ha en underbar helg tjejer hoppas vi får fler härliga nyheter detta år! Kram

• woo

Eh va kladdigt det blir när man skriver på Paddan.... Hoppas det går att läsa ändå.

• Snart lycklig

Meennn sååå roligt Cice!!! Grattis!!!! Vill du, får du gärna berätta mera. Var gjorde du IVF? Vilken behandlingsplan hade och har du? Mm mm. Ta dt lugnt o njut. Jag har oxå läst någonstans om att fortsätta m DHEA i 60 dgr. Tror att den kan hjälpa till att motverka missfall. Hoppas allt nu går bra! Kram.

• Snart lycklig

Woo, så roligt att höra av dig o dessutom har du så positiva besked att berätta om. Vilket bra resultat, 5 ägg. Hoppas dt blir långtidsodling o att du får minst en toppenblastocyst tillbaka. Kram.

• Snart lycklig

Myran, hoppas du får en riktig undersökning o klarhet innan ni går vidare. Säger igen, dt var så roligt att ses.. Dt finns så mkt att prata om. Kram.

• Snart lycklig

Nefernefer, dt var länge sedan! Hur har du det? Tänker på dig då o då, o undrar hur dt går för dig. Kram.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF