• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Lully, vad skönt att ni har dt bra o att Erik växer. Klart att du ska göra ett syskonförsök om du orkar, har möjlighet och råd till det. Blir det hos Dr D i så fall? Kram.

• Snart lycklig

Maryhe, Finafina o alla ni andra som jag inte nämner. Jag tänker och undrar över er och följer alla med intresse! Själv kämpar jag mest i motvind!!!

• janeayre

Intressant att läsa alla uppdateringr. Får styrka genom den här gruppen.

Cice: vad roligt att du fått ett plus. Dhea kanske är värt att prova. Har det några biverkningar?

Myran: tråkigt att det inte gick vägen denna gång, så nära.

Lully: kul att höra av dig.

Woo.lycka till, har själv myom, men hoppas ändå.

Snart är det dags för mig att åka till mitt äggplock. Är lite nervöst, jobbigt om det inte blir några ägg alls. Känner ingenting längre, så rädd för att de rymt!!!! Men på måndag vet jag.

• Uppåt

JAneayre: De kan inte ha "rymt", det skulle du ha känt.
    Snart lycklig: fint att höra av dig men tråkigt att du kämpar i motvind.
    Cice: grattis till pluset.

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2013-01-25 11:17:25 följande:
    Liten uppdatering från mig kära vänner.
    Jag väntar på att mitt hcg värde skall gå ner på noll efter X och mf. Kämpar med att få läkarna att göra en ordentlig efterkontroll för enligt dem är det ok när värdet nått noll. För mig är det inte det, jag vill att en Gyn kollar och diskuterar hur man kan undvika att detta händer igen vid ett eventuellt nytt försök. Men som ni alla vet är anses man uråldrig och knäpp som önskar sig ett barn i vår ålder! Har iallafall bokat en tid hos en privat Gyn nästa vecka efter idogt letande efter en ny då den jag brukar gå till är på långledighet. Vi har 3 små frysisar kvar i Spanien men vi får se om vi orkar gå igenom en behandling till. Utomkveds var förfärligt! Att lycka över ett plus så snabbt kan vändas till olycka, fy bubblan.
    Kram
    Åh Myran! Jag är så ledsen för din skull! Stor kram!
    Att du ska råka ut för det också. Men skönt att du har tre frysisar. det finns inget som säger att det händer igen. Du ska se att du snart blir mamma. Bara du orkar kämpa på så kommer det att ta sig.
    Om du inte hittar någon som vill göra en ordentlig efterkoll kanske spanienkliniken kan göra det? Dumt att behöva flyga dit men vad gör man om alla dörrar är stängda.  Ps. Testa med EE på Strandkliniken.
     Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Tack alla fina för era stöttande och fina ord. Det värmer. Jag har bokat en tid på GynStockholm nästa vecka. Ytterligare en ny gyn. Hoppas denna är bra orkar inte söka efter ny igen. Tack för tps Lully.

• TyckOmMig

Hej alla fina vänner!Har inte orkat skriva men ni har nog förstått att inte ens vårt sista IVF försök på CFC gick inte vägen då jag hade testdag den 16/1 med två toppenfina embryon...tyvärr så nu är det bara ÄD kvar för oss vad jag vet vi var inne på det redan i maj förra året men jag har så pass bra värden så vi valde att försöka med IVF då mannens spermier är lite sämre men fungerar dålig penetrationsförmåga men dock ej i underkant.Vi blev gravida direkt efter hemmaförsök då första IVF misslyckades i aug 2012 men fick missfall i v 6 vilket som tur var var tidiga veckor!Vi har lite problem med AVA Riga då de vill ha ett psykologutlåtande numera på alla deras nya patienter sen i somras och vi har inte lyckats nå någon som är villig någon som vet var man kan vända sig vi bor i södra Småland?Kan/får man göra IVF efter 45 år utomlands?Jag har lite dålig koll där?Ville egentligen att de skulle fryst det andra ägget för att hinna få det i FET denna period för att ha fått ytterligare en chans men det ville inte Dr Svend lite märkligt det där för jag diskuterade det med sköterskorna oxså vid ÄP och det skulle gå fint men sen vid ET så ville först Dr Svend men sen ångrade han sig...han är verkligen trevlig läkare men jag hade hunnit en omgång till utan hela köret med sprutor och allt innan min 46 års dag nu sitter man här med noll bara rikrigt hormonsväng uppåt med finnar och antydan till ÄL snart igen fler som fått så efter IVF försöket vi lyckades ju själva sedan månaden där efter-blir till att försöka hemma denna gång trots lite ledsamheter då man hoppats så sen far vi till AVA Riga den 6/2 för samtal om kommande ÄD försök.Kram på er alla och ge gärna tips!

• Tima68

Hej alla trevliga vänner,
    Kan någon hjälpa med, för att jag vill gör IVF men vet inte var kan man göra har 44 år och det går inte och göra den här fundera utomland, men vet inte viket lant är bra på IVF,

• Uppåt

Tyckommig: Jättetråkigt att höra. Varför ville de inte frysa in ägget?

• Hunlan

Puff!

ÄL: 19/1 BIM 5/2 FD: 19-23/1-13.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF