• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • TyckOmMig

Hej på er mina vänner-lite uppdatering här nu då efter samtal idag med Dr Svend på CFC så går vi över till ÄD inom loppet av 5-7 dgr så skönt att vara inne igen då man mår skit då ens egna försök inte resulterade i lyckade försök så får även vi ge oss-det är inte lätt men en bebis är ju vad vi så hemskt gärna vill uppleva igen så vad gör man inte.Alltså VUL/UL snart för att kunna börja behandlingen inför ÄD via CFC antagligen Iankentro/Thessaloniki men de har ju även egen ÄD hos sig dock kötid eller Spanien IVI och Ryssland AVA-Peter kliniken men vi har även en andra plan att fara till AVA Riga nästa onsdag för där började vi ju redan i maj förra året de verkar ge med sig angående psykologutlåtandet-väldigt olika vad kliniker kräver!

• woo

Snart L hoppas det blir det finaste köket som går att uppbringa!! Nej det blev ingen vidare odling av dom som du vet kostar ju allt så vissa saker vågar jag inte chansa på... Gjorde IRAP denna gång med. Visst är det konstigt ang kvalitén på div mediciner! troligen höll inte Menopuren samma kvalité för mig sist när jag inte ens kom till ET. Plus att jag började med Orgalutran sd4... Hoppas det går bra nu för dig!! Kommer antagligen (hem) till Sthlm i Feb innan skidsemestern (bra att ha nåt att se fram emot om denna gång oxå går åt skogen) Vi kan väl kolla om vi inte kan få ihop en träff med dom som vill och kan?! Ego uppdatering börjar redan känna mig nojjig orolig och allmänt deppig.

• woo
    Pippi70 skrev 2013-01-31 15:25:06 följande:
    Tyckommig, vi åker till IVI kliniken i Valencia. Går på magkänsla där. Har hört och läst gott om dem och fick ett jättebra intryck vid först kontakten. Jag är på sprutdag 6 i dag och var på VUL i morse. Det såg ej så lovande ut... Två follikar på 17 o 14 och två små på 8.. Ska på nytt VUL på måndag. Hoppas på bättre resultat då.. Vore ju snopet om det inte blir något ET på vårt enda försök med IVF. Även om jag är inställd på att detta inte kommer funka och att det blir ÄD till våren så känner jag mig ledsen och nedstämd nu... Kram till er alla!

Pippi70 Du se att dom lite mindre hinner växa på sig!
  • Villsågärnablimammanu
    Pippi70 skrev 2013-01-31 15:25:06 följande:
    Tyckommig, vi åker till IVI kliniken i Valencia. Går på magkänsla där. Har hört och läst gott om dem och fick ett jättebra intryck vid först kontakten.

Jag är på sprutdag 6 i dag och var på VUL i morse.
    Det såg ej så lovande ut... Två follikar på 17 o 14 och två små på 8.. Ska på nytt VUL på måndag. Hoppas på bättre resultat då.. Vore ju snopet om det inte blir något ET på vårt enda försök med IVF.
    Även om jag är inställd på att detta inte kommer funka och att det blir ÄD till våren så känner jag mig ledsen och nedstämd nu...

Kram till er alla!
    Pippi70
    Valencia är det till Alicante man flyger då?I så fall kan man ta sig därimellan utan bil?

Jag har inte greppat hur stora follikarna ska vara med sista UL för att man ska kunna räkna med att plocka dem? Någon som vet?

Om man avbryter IVF måste man ändå vänta två månader till nästa, dvs ha en mens innan man får starta?
    Vad tror ni är det goda blodprover för att se att det är en bra cykel eller man det nu inte funkar med mina folliklar på ena äggstocken ska jag ta en ny omgång om tre cykler så det är bättre då  om ni förstår?
  • Uppåt

Villsågärnablimamma: Som jag minns det ska de vara cirka 16-17 mm och då ska du börja med ägglossningssprutan.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF