• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Hej alla kämpande tjejer, Idag TD minus så nu väntar jag på att det som man absolut inte vill ha ska komma i dessa sammanhang. Är helt avtrubbad kan inte ens vara ledsen. Stockholms innerstad är det en samarbetsgyn t CFC som tar 5000:- för det gör min samarbetsgyn men det dras av på fakturan från CFC. Så om du bet per försök prata m dom med har du tagit 3pack drar dom inte av eftersom det är så (billigt) då ändå. Önskar dig lycka till med fortsatt behandling nu! Till er alla andra önskar jag bättre tur än mig nu blir det en obestämd lång paus från FL! Ni har mina tummar och jag ska tänka på er LYCKA TILL allihop!!!!!!! Kram over and out!

• janeayre

Woo: Tråkigt. Ja, det finns inte ord för att beskriva hur det känns. Det är som en uppförsbacke, som följs av ytterligare en uppförsbacke, och en till....till slut funderar man på att vända tillbaka igen.

Jag har börjat med DHEA, vet inte om det var det som spökade igår natt, men jag kunde inte sova, somnade vid 6-tiden i morse, som tur var jag ledig idag.

• Lully Hill
    Finns det någon som kan undvara lite IVF medicin skulle jag bli själaglad!? 
    Menopur, Fostimon, Oralgutran, Ovitrell och Progesteron. 

Jag är så gammal så jag tror inte doktorn vill skriva ut åt mig. Dr D skulle skicka ett recept men på det får jag inget högkostnadskydd och IVF hormonerna kostar uppemot 10 000 kr.

Inboxa mig iså fall. Jag betalar självklart för dem. 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    Pippi70 skrev 2013-02-12 21:27:32 följande:
    Jag har lite kvar.. Inboxar dig Lully.
    Hjärta
  • Stockholmsinnerstad

Jag har 500 IE Menopur över efter min behandling. Vad tråkigt det känns att bara kasta när jag vet hur mycket man själv eller vi skattebetalare behöver betala för den mängden... :(

• Stockholmsinnerstad

Trevlig alla hjärtansdag alla fina tjejer, damer och brudar här i tråden. Hjärta Min första sprutfria dag i dag vilket känns helt fantastiskt och i morgon bitti 9.30 blir det äggplock för att se vad som döljer sig i de 10 follikar som vi mätte upp i tisdags. Glad

Jag har hittat en ny läkare som är seriös och kan bara säga att vi ska vara medvetna om, vi som lämnas utanför IVF-vården i Sverige. att det finns de som försöker göra lättförtjänta pengar på vårt utsatta läge.

Man blir inte så lite förbannad. Speciellt inte när man är fullpumpad av hormoner... ;)

• Pippi70

Fantastiskt med 10 follikar!!!!

Ett stort lycka till i morgon!! Spännande:)

Det är ju skrämmande hur mycket de kan ta betalt av oss äldre för undersökningar och recept! Snacka om att utnyttja människor som ofta är desperata och gör vad som helst för att nå sina mål.

Vi har ju gått i Falun på alla våra undersökningar och Provtagningar.. Och även om jag inte fått komma till ÄP en endaste gång så ligger det nog en stor nota där och väntar på oss, så mycket som jag sprungit där...

Kram på alla hjärtans dag till alla bäbiskämpare!!

• Lully Hill
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-02-14 19:32:31 följande:
    Trevlig alla hjärtansdag alla fina tjejer, damer och brudar här i tråden. Hjärta Min första sprutfria dag i dag vilket känns helt fantastiskt och i morgon bitti 9.30 blir det äggplock för att se vad som döljer sig i de 10 follikar som vi mätte upp i tisdags. Glad

Jag har hittat en ny läkare som är seriös och kan bara säga att vi ska vara medvetna om, vi som lämnas utanför IVF-vården i Sverige. att det finns de som försöker göra lättförtjänta pengar på vårt utsatta läge.

Man blir inte så lite förbannad. Speciellt inte när man är fullpumpad av hormoner... ;)
    Lycka till i morgon!!

Hjärta 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF