• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Stockholmsinnerstad

Pippi, Lully och snart Lycklig, tack för lyckönskningarna. Varenda jäkla follikel innehöll ett ägg så tio ut! :) Tyvärr råkade labbet få ett att gå sönder när de rengjorde dem så 9 st åker in i värmeskåpet och bekantar sig med manlig fägring och jag får svar i morgon om antalet befruktade. :) Sååååå bra så här långt! Solig
    Trevligt att starta dagen med en dos Morfin... Flört

• Lully Hill
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-02-15 11:07:16 följande:
    Pippi, Lully och snart Lycklig, tack för lyckönskningarna. Varenda jäkla follikel innehöll ett ägg så tio ut! :) Tyvärr råkade labbet få ett att gå sönder när de rengjorde dem så 9 st åker in i värmeskåpet och bekantar sig med manlig fägring och jag får svar i morgon om antalet befruktade. :) Sååååå bra så här långt! Solig
    Halleluja!! Jisses vilken skörd!
    Duktigt värpt vännen! Nu håller vi tummarna att de mår gott i värmeskåpet! 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Snart lycklig
    Oj, så bra resultat! Grattis!!

Får jag fråga hur gammal du är?

Nu fortsätter vi att hålla våra tummar för att de myser riktigt ordentligt..........
  • Stockholmsinnerstad

Tack Lully Hill och Snart Lycklig! Ja jag är supernöjd men klantigt av laboratorieassistenten kan jag tycka, hoppas verkligen inte att det var DET ägget... Nej nu släpper vi det! Sånt händer säkert även om aldrig jag hört talas om det tidigare och starkt att ändå vara ärlig och berätta av henne.

Snart Lycklig jag fyller 45 i år så jag vet ju oddsen om vi säger så... Hjärta Tyvärr...

• An onym

Stockholmsinnerstad
    Fantastiskt, så kul! Grattis. 10 ägg! Vad har du för amh?
    Håller tummarna att alla befruktas och delar sig finfint. Gläd dig nu riktigt åt det!
    Kram

• Lully Hill
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-02-15 21:53:39 följande:
    Tack Lully Hill och Snart Lycklig! Ja jag är supernöjd men klantigt av laboratorieassistenten kan jag tycka, hoppas verkligen inte att det var DET ägget... Nej nu släpper vi det! Sånt händer säkert även om aldrig jag hört talas om det tidigare och starkt att ändå vara ärlig och berätta av henne.

Snart Lycklig jag fyller 45 i år så jag vet ju oddsen om vi säger så... Hjärta Tyvärr...

Med din ålder är det ju fantastiskt!! 
    Hur har du boostat dig inför detta? Tar tacksamt emot tips!

Det där med ägget händer säker då och då men det får vi inte veta De kommer bara och meddelar 9 st ägg!! Hon var i alla fall ärlig. 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801
    Wow vilket bra resultat! Fortsatt lycka till!!!
  • Stockholmsinnerstad

An onym, jag vet inte riktigt vad mitt AMH är i dag. Gjorde test för länge sedan och senast tyckte läkaren att det räckte med FSH-värdet men det tickar ner snabbt nu. 

Lully Hill på Storkkliniken får man veta direkt för varje ägg de hittar då labbet ligger i rummet bredvid rummet där de tar ut äggen så man är med och räknar med dem samtidigt som ÄP pågår. Ett roligt moment att dela med läkaren för varje "Egg nommer edt, egg nommer tva" osv. Skrattande
    Jag är dålig på boostning men ingen alkohol sedan julafton och inget läsk eller kaffe sedan sprutstart.

Myran Tack! Glad

Labbet ringde precis, 4 befruktade varav 3 i toppkvalitet så det blir insättning på måndag! Solig
    Ok då håller vi tummarna att de ser lika fina ut på måndag med...

Det är verkligen ett steg i taget hela tiden och jag vet ju att det kan vara över exakt när som helst...

Fick rådet av läkaren att starta med Lutinus redan i går, annars startar man ju med dem dag två efter ÄP. Någon som hört om detta råd tidigare? 

• Snart lycklig
    Stockholmsinnerstad, grattis till tre med toppenkvalitet! Det är klart de fortsätter att utveckla sig. Vi bestämmer det!! Får du i så fall tillbaka alla tre på måndag? Dr D i Aten tror mera på insättning dag tre istället för på dag två.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF