• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Pippi70

Heja dig, snart lycklig!!! Hoppas verkligen att det är något eller några guldägg där inne:) lycka till i morgon. jag ska tänka på dig och hålla tummarna extra hårt vid 13 - tiden!!

Kraaam!

• Snart lycklig

Tack gulliga Pippi!! Jag behöver verkligenh pepp, då jag oroar ihjäl mig för att jag ska ägglossa innan uttaget imorgon. Försöker tänka att jag faktiskt gjort detta några gånger och de allra flesta gångerna har det gått bra. Jag vill bara att det nu ska vara lördag em och allt gått riktigt bra.

F ö åskar och regnar det oerhört här i Aten i dag. Hela huset skakade och strömmen gick för en stund. Går inte att vistas ute just nu, men det håller nog på att lätta lite. Tänkte att jag skulle gå och leta en födelsedagspresent.

Jag kommer att tänka på dig också i nästa vecka och hoppas allt går bra. Jag kommer att följa dig och hoppas du vill dela med dig av den nya resan till ÄD.

Kram!{#emotions_dlg.flower} 

• entjej
    Snart lycklig skrev 2013-02-21 17:19:23 följande:
    entjej, vad gulligt av dig att skriva ditt fina inlägg!! Du är så välkommen hit att skriva, bara läsa eller aktivt sätta igång med att försöka få ett syskon.

Kram{#emotions_dlg.flower}

Tack!

Hoppas allt går bra med äggplockningen imorgon och återföringen och att det blir en graviditet!
  • Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-02-21 17:30:45 följande:

Jag lägger in samma inlägg här som jag skrivit i Aten-tråden.

Först vill jag bara göra ett tillägg som passar bättre här bland oss gamlingar. Kanske låter det ego, men jag önskar att det ger hopp om att cykler kan variera för oss gamlingar. Ni vet ju hur dåligt det gått för mig på slutet. . Det jag vill skriva är att jag är så jätteglad, oavsett hur det går, att kroppen visar att den faktiskt kan producera så många äggblåsor. Den är inte helt "död" ännu. Jag är ju ändå dryga 46,5 år!

Nu kommer den andra texten:

Puuhhh, ett ytterligare delsteg avklarat!

Jag har idag på eftermiddagen varit till Dr D för ett nytt VUL. Tack gode gud, inga äggblåsor hade ägglossat i förväg (än så länge). Jag hade mycket  fertilt slem och då kan man ju också bli lite extra skrämd för att ägglossning närmar sig.

Allt såg bra ut, han tycker "vi" hade gjort det bra!

Fortfarande fanns 7 folliklar kvar, liksom på det senaste VUL i måndags kväll. Då fanns ju också en eller två pytte, men de frågade jag inte ens om idag. De var inte exakt lika stora, 13-20+ (13, 14+, 14+, 17+, 20, 20+, 20+). En hade skenat och växt lite fort och en hade växt lite saktare än förväntat, men ingen hade avstannat, bara det! Möjligen kan den skenande äggblåsan vara tom och likaså någon eller några andra också.

Jag fick en Orgalutran av Dr D som jag fick ta på plats. Den ska dra ner LH lite,l för säkerhets skull. Även om han sett de nedre regionerna i detalj, kändes det ändå lite konstigt. Han kom tiollbaka i rummet innan jag hade hunnit ta på mig kläder. Jag fick vackert bara dra upp tunikan och stå där utan trosor för att sätta sprutan i valken på magen.

Han tog alltså inget blodprov för LH, då de enda han skulle ha ordinerat om LH varit högt, var att ta en Orgalutran, vilket vi gjorde i alla fall.

För att pusha de minsta folliklarna lite till skulle jag genast när jag kom till hotellrummet ta en dos på 75 av Menopur. Sedan inatt kl. 02.00 ska jag ta Ovitrelle. Jag har ställt telefonen på en massa tider däromkring, så jag inte missar att vakna. Ska även kolla om nattportieren (vet ej hur det stavas, men ni fattar) är vaken och kan väcka mig också. Som ni säkerligen förtsått är jag inte alltid den där lungna och avslappnade typen.

Det är synd att jag inte bara kan glädjas åt det, för mig mycket, bra resultatet, utan rädslan för att spontanägglossa finns tyvärr fortfarande kvar. Kanske inte så konstigt då det nyligen drabbade mig. Det sitter mycket färskt i minnet.

ÄP blir på lördag, runt kl. 13.00-13.30.

Nu återstår att förlänga hotellvistelsen med en natt coh sedan försöka hitta en någorlunda billig resa hem på söndag. Det såg inte så lovande ut igår morse när jag letade.

Jag har ju lite förhöjt TNF. Jag har valt att äta DHEA och Melatonin, då jag just nu inte gör några återföringar, men troligen låter jag bli innan återföring och den sista färska IVF. Jag har emellanåt nu under insamlingarna också låtit bli, beroende på vad Dr D ordinerat. T ex så har jag inte tagit DHEA och Fertile XX sedan förra sprutstarten i början av januari. Vet ej hur det blir nu efter äggplock. Melatonin har jag dock ätit hela tiden sedan den senaste hela IVF med återföring misslyckades i början av oktober förra året. Jag gjorde då uppehåll under ruvningstiden.

Ibland har Dr D låtit mig ta DHEA under spruttiden, ibland vill han att jag sluta vid senaste ägglossningen. LIkaså har han varierat när jag ska ta respektive sluta ta Fertile XX. Jag tror han tar beslut efter hur mina cykler sett ut vid de olika stimuleringarna.

Jag har också bestämt att jag vid den sista insamlingen, innan det avslutande färska IVF, ska göra en hysteroskopi hos Dr D, inte på Serum. Han kommer då också göra snitt som ska underlätta för embryona att fästa. Jag har gjort så mycket, så jag orkar helt enkelt inte göra hysteroskopi hos någon annan. Jag har visserligen redan varit i kontakt med Peny då jag skickade mensblod (som f ö visade negativt), men Dr D har gjort många hysteroskopi i England och säkerligen även här i Aten. Jag kommer att vara noga att begära från Dr D att han ska göra i stort sett som de gör hos Serum. Jag är säker på att han känner till vad de gör där. Jag känner att han vill mitt bästa, så jag litar på att han gör sitt yttersta.

Nu blev det lite långt inlägg (igen).

Det låter fantastiskt! Du får säkert ut flera fina ägg i morgon! Håller tummarna!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Snart lycklig

entjej, Lully och Sthlmsinnerstad, tack snälla ni!!! Jag tror jag behöver era lycka till, känenr det på mig. Det blir nog en tidig fredagkväll för mig, desto snabbare blir det lördag......

• Snart lycklig

Tack snälla Tima68! Jag känner inte till ditt alias, så jag säger välkommen också, även om det endast är som läsare.

• Pippi70

Stockholmsinnestad, hur mår du?

Känner du av något? När har du TD ?

Hoppas verkligen att det tar sig bra och att du får ett plus!!

Tack för allas kramar!! Det värmer ska ni veta!

Men jag har sörjt färdigt nu och känner mig väldigt laddad inför vår resa:)

Lite nervös, men på ett bra sätt.

Kram och trevlig helg allihop:)

• Lully Hill

Snart lycklig - tänker på dig i kväll. Nu ska du sova så gott inatt! Hoppas du inte fryser allt för mycket! Om du har badkar tappa upp varmt vatten i det. Fungerar som ett element:)
    Var nu lugn! Det kommar att gå så bra i morgon! Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF