• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • jennaA
    callimero skrev 2013-08-24 17:11:44 följande:
    Vad läskigt med foten stockholmsinnerstad, tur det inte var en propp. Låter härligt att få höra hjärtljuden! Hoppas det går bra med både RUL och provanställning nu. Lycka till med FET snartgravid! Min hysteroskopi gick fint. Något hjärtformad livmoder men det skulle inte ställa till något problem, hoppas verkligen det stämmer. Vi var i Riga sista dagarna av semestern och besökte den nya AVA-kliniken och fick gott intryck. Lämnade blodprov för blodkoaguleringstest och antifosfolipid antikroppar som var ok samt AMH som nu var 0,19 mot 0,8 sist, så ÄD är nog definitivt vår enda chans till barn. Mannens simmarprov var under snitt som vanligt men de anser ändå att de kan använda sig av ICSI så vi behöver ej dubbeldonation. Riga var väldigt mysigt med gamla stan men jag var helt distraherad med att betrakta alla kvinnor med funderingar över hur eventuella donatorer ser ut. Jag är fortfarande kluven till vilken klinik vi ska satsa på medans mannen tycker att vi ska ta Riga. Är kort och mörkhårig så egentligen kanske Spanien passar bättre men det är så mycket smidigare att ta sig till Riga. Skulle vilja besöka IVI i Alicante också men kanske bara gör mig mer ambivalent. Hur går det för dig Jenna?

Så bra att hystero skopin gick bra! Jo jag började med mitt sista ivf försök idag så ikväll började jag med gonal f 300. Tror ju inte det kommer gå denna gången heller men gör ändå ett försök till. Jag har inte tagit om mitt AMH prov men det skulle man kanske göra bara för att se hur det ligger till nu?
  • callimero

Ska få förslag på donator i nästa vecka, blir spännande. De har en bank med varierande utseenden.

Jenna stort lycka till nu! AMH säger inte allt, finns en massa trådar om det. Det kan fortfarande finnas guldägg där, men jag fyller 46 på tisdag och känner att det kanske är dags att testa nya mer realistiska metoder.

• Stockholmsinnerstad

RUL gjort i dag och allt såg fint ut. En liten tjej! Skrattande Läkaren undrade om jag inte skulle skaffa fler efter denna graviditet och jo hon visste om min ålder. Hahaha

• Pippi70

Vilken underbart fin bild på din lilla tjej, stockholmsinnestad!

Ler stort när jag läser din läkares kommentar:) härligt med positiva människor! Kram!

• mba12

Grattis Stockholm! Wow vilken fin bild <3
    Gjorde du dina IVFer i Danmark? För att det står singel i din profil.
    Hade du regelb. mens? Vad hade du för AMH sist?
    Själv har jag mycket oregelb. mens :( och dålig AMH, 0,2.

Pippi hur går det för dig?

• letty
    Lully Hill skrev 2011-09-22 17:12:35 följande:
    Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!
    Hej, jag är snart 45 och vill ha barn. Min sambo är snart44 och har gjort tester om ifall hans spermier var 100% ok och det var dem, han hade mer än 400milj spermier som då var toppen svar. Men vad gör vi nu och hur går vi tillväga med detta så att jag kan bli gravid snarast. Hjälp mig mig med råd och tips tackar så hemsk mycket för svar snarast. Vill bara sätta igång med processen. Vill också veta om det är mycket dyrt att göra dessa tester och behandlingar. Grattis förresten till ditt barn!!
Svar på tråden 45 år och planerar IVF