• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe
    woo skrev 2012-01-11 22:50:04 följande:
    Kul att se dig igen Maryhe och härligt att se att du är på G Skrattande
    Tack! Skönt att vara tillbaka och på gång!
    Kan berätta att jag redan har börjat med 4mg Medrol inför nästa sprutbehandling. Hoppas att det gör någon nytta. 
  • woo

Maryhe har funderat lite fram o tillbaka om detta ang Doxyklin o svamp m.m  Obestämd 
    Hur långt innan själva srutstarten har du kört "rensning" av bakterier?
    Såg att du börjat med Medrol (tack för att jag redan har det hemma i mitt start kit) Flört4mg ska du öka upp vartefter?
    Varför jag undrar är just att jag själv tänkte börja med Medrol innan även om CFC säjer att det ska räcka från ägguttag och i 4dagar fast om jag valt Pred så är det från cykeldag 1.
    Samt att när jag pratade med CFC just ang antibiotika som förebyggande både för mig och mannen eftersom det ofta kan finns bakterier i sädesvätskan som påverkar spermiernas förmåga.
    Jag fick till svar att dom slutat med det för att det inte visat sig fungera (förutom på kor) men även om jag känner att vi valt en bra klinik behöver jag inte tycka att dom har 100% rätt plus att jag inte behöver berätta exakt hur jag tänker göra för att se till att jag själv gjort mitt yttersta för att kanske få¨lyckas Tyst

Så jag undrar lite hur din klinik ser på detta och hur ditt upplägg nu innan med medekamenter och under spruttid fram till ET ser ut?
    Du kanske redan har berättat det bakåt som jag har missat men du kanske kan uppdatera en tankspridd höna isfl?

• Maryhe
    woo skrev 2012-01-12 15:36:55 följande:
    Maryhe har funderat lite fram o tillbaka om detta ang Doxyklin o svamp m.m  Obestämd 
    Hur långt innan själva srutstarten har du kört "rensning" av bakterier?
    Såg att du börjat med Medrol (tack för att jag redan har det hemma i mitt start kit) Flört4mg ska du öka upp vartefter?
    Varför jag undrar är just att jag själv tänkte börja med Medrol innan även om CFC säjer att det ska räcka från ägguttag och i 4dagar fast om jag valt Pred så är det från cykeldag 1.
    Samt att när jag pratade med CFC just ang antibiotika som förebyggande både för mig och mannen eftersom det ofta kan finns bakterier i sädesvätskan som påverkar spermiernas förmåga.
    Jag fick till svar att dom slutat med det för att det inte visat sig fungera (förutom på kor) men även om jag känner att vi valt en bra klinik behöver jag inte tycka att dom har 100% rätt plus att jag inte behöver berätta exakt hur jag tänker göra för att se till att jag själv gjort mitt yttersta för att kanske få¨lyckas Tyst

Så jag undrar lite hur din klinik ser på detta och hur ditt upplägg nu innan med medekamenter och under spruttid fram till ET ser ut?
    Du kanske redan har berättat det bakåt som jag har missat men du kanske kan uppdatera en tankspridd höna isfl?
    Jag körde Ludmillas Ondraseks kur! Väldigt många har blivit gravida när de kört hennes behandling cykeln innan IVF! Jag tog Flagyl 400mg x 2 i 7 dagar. Doxyferm 100mg x 2 dag 1 samt 1 om dagen i resterande 8 dagar. Tog även en tablett Diflucan 150 mg efter avslutade antibiotika kur. Började även med Lactalbalans och Ovestrin för att återställa bakteriefloran och slemhinnorna. Tar dem varannan dag (en dag lactalbalas, en dag ovesterin). Började runt jul med behandlingen. Slutar med vaginalkrämerna när jag börjar spruta.

Hämtade ut svaret pånya vaginalprover idag och nu är jag helt fri från allt vad bakterier, infektioner och svamp heter! Här testar man även mannens sperma för bakterier  och infektioner.

Jag ska ta 4 mg Medrol om dagen nu åtminstone fram till sprutstart. Jag ska inte åka till dem något mer innan ÄP utan göra alla kontroller hos hemmagyn och ringa in värden varannan dag till kliniken. Får se då vad de säger när jag ringer, om jag ska höja. 

Jag som vanligt inofolic morgon och kväll samt omega 3, D vitamin, E vitamin, multivitamin, kelp, spirulina, mighty greens, selen, folsyra och macapulver. Mycket piller blir det... tar även Levaxin och lyckats fått ner mitt TSH till 0,7 äntligen!!!
  • woo

Tack Maryhe låter super att allt är borta!!!! Skrattande
    Får testa denna kur vid nästa försök för nu till detta hinner jag inte......
    Om du skulle behöva Levaxin så säj till.

Kram

• myran6801

Hej vänner, jag har fortfarande inte hört ett ljud fr Svend i Danmark ang tips på Gyn eftersom samarbetsgyn de rekommenderar vägrade hjälpa mig pga av mina tidigare misslyckade Ivf (dåliga resultat) och min ålder. Har bokat en tid hos en Gyn nästa vecka o hoppas han ställer upp. Men jag har missat en månad och det har man ju inte riktigt tid med i vår ålder

• Hemliga damen

Hej!

Slank in här. Hoppas det är ok. Ang ålder på 42. När jag startade min resa sent som attan, så fick jag beskedet att det var flera kliniker som inte gjorde något efter att man fyllt 43 och att det också kunde vara individuellt. Carlanderska i Götebog t ex. Falun och Linné vet jag hade 43 och jag hade fyllt ett halvår före.

Vi kalkylerade stenhårt uifrån min låga äggreserv, chanserna att överhuvudtaget bli gravid inom rimlig tid, riskerna att barnet skulle vara skadat om vi lyckades och la därför ingen energi på att kontakta Carlanderska, Vi gick direkt på äggdonation.

Jag kommer aldrig få ett barn med mina gener och det kan ju verkligen vara/är en sorg i sig. Jag tycker det är synd för egen del men det är bara för mig att bita i det sura äpplet. Samtidigt vet jag inte hur många gånger jag läst att barnen blir lik en ändå och att känslan för barnet blir densamma. Trots allt bär man ju på det i 9 månader. Jag har ingen aning om hur det kommer att bli för mig, jag kan bara hoppas på det bästa för de där små liven som växer i min mage just nu tack vare en klinik i Aten.

Hoppas jag inte gjort någon ledsen eller arg med mitt inlägg.  

Kram,
    Late

• woo

Myran ring till CFC och fråga varför dom inte hört av sig!!!
    Tycker det har gått en tid nu man vill ju veta oavsätt om dom har nån el inte! Obestämd
    Förstår din känsla att du missat en hel mån,jag låg o fundera inatt på -tänk om jag inte har några ägg kvar alls....
    Har ju inte fått fram direkt måååånga blåsor eller ägg nån gång trots häst doser.
    Det var ju i Aug som vi gorde vårt sista försök och jag har som du skrutt ägg gamla ägg (enligt den kliniken) var det ingen ide att ens försöka med mina egna ägg pga ålder AMH m.m m.m
    Hoppas verkligen att den Gyn du bokat tid med nästa v är bra och tillmötesgående förstående och trevlig!

• woo

Hej Latte66

Peronligen undrar jag varför du tror att vi skulle bli ledsna eller arga för att du/ni efter kalkylering valt ÄD?
    Jätte härligt att du har 2 små inneboende Skrattande det är nog ingen av oss här som är främmande eller emot ÄD.
    Vi är bara lite galna och tokiga som inte gett upp trots taskiga reslultat och värden det är därför vi samlats här i denna tråd.
    Alltså 45 år och planerar IVF Flört

Önskar dig jätte lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Snart lycklig

Hej Latte66!

Lite stressad just nu, men måste bara säga GRATTIS. Läste din presentation och såg att du nyligen varit på VUL. Tänk vad fantastiskt om det blir tre.

Varma lyckönskningar.

• myran6801

Skickade ett nytt mail till Svend o sa att jag fått en tid hos Gyn nästa vecka. Då svarade han! Tror han helt enkelt inte lyckades få tag på någon. Frågade honom om inte behandlingen med LH vore ngt för mig med dåliga ägg och många misslyckade Ivf. Men han svarade bara att jag ska göra Crash.

Jag undrar verkligen om han har koll på vad han rekommenderar?!

Woo, vad sa han för skäl till att du skall köra LH varianten?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF